Βάζουν στο στόχαστρο τις παραπλανητικές διαφημίσεις

Συνεργασία Υπουργείου Εμπορίου και Φορέα Ελέγχου Διαφήμισης, για τον έλεγχο παραπλανητικών διαφημίσεων

Η συνεργασία της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, με τον Φορέα Ελέγχου Διαφήμισης (ΦΕΔ) ανακοινώθηκε την Παρασκευή σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο, στην παρουσία της Υπουργού, Νατάσας Πηλείδου. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, έπειτα από αίτημα του ΦΕΔ, αυτός αναγνωρίστηκε ως ο κατάλληλος μηχανισμός χειρισμού παραπόνων για παραπλανητικές διαφημίσεις.

Στην τοποθέτησή της, η Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, Νατάσα Πηλείδου, χαιρέτισε την πρωτοβουλία του ΦΕΔ να αιτηθεί αναγνώρισης από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ), πράγμα που συνιστά, όπως είπε, μία εξέλιξη η οποία έρχεται να καλύψει την ανάγκη ύπαρξης μηχανισμού για χειρισμό παραπόνων που αφορούν παραπλανητικές και αθέμιτα συγκριτικές διαφημίσεις.

«Τέτοιες συνεργασίες θεωρούμε ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικές, καθώς αποτελούν άλλο ένα εργαλείο στην προσπάθεια που γίνεται για προώθηση, ενδυνάμωση και διατήρηση του υγιούς ανταγωνισμού και της προστασίας των καταναλωτών», σημείωσε η κ. Πηλείδου.

Το επόμενο διάστημα, ο ΦΕΔ θα προβάλει με εκστρατεία στα ΜΜΕ τη δυνατότητα που δίνεται σε καταναλωτές και επιχειρήσεις να απευθυνθούν σε αυτόν για εξέταση των παραπόνων τους για παραπλανητικές ή συγκριτικές διαφημίσεις γρήγορα και αποτελεσματικά. Τονίζεται ότι η εξέταση των παραπόνων των καταναλωτών είναι δωρεάν.

Όπως εξήγησε η Υπουργός, από τούδε και στο εξής, όταν η ΥΠΚ λαμβάνει ένα παράπονο το οποίο αφορά παραπλανητική διαφήμιση εμπορευόμενου προς εμπορευόμενο ή αθέμιτα συγκριτική διαφήμιση εμπορευόμενου προς εμπορευόμενο και/ή καταναλωτές, δύναται να ζητήσει από τον παραπονούμενο να προσφύγει στον ΦΕΔ για εξέταση του παραπόνου του.

Στη συνέχεια, η απόφαση του Φορέα θα κοινοποιείται στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, η οποία είτε θα την υιοθετεί, είτε θα προβαίνει σε περαιτέρω διερεύνηση, εάν χρειάζεται, πριν λάβει την τελική της απόφαση για το παράπονο του καταναλωτή.

Εκ μέρους του Φορέα, η Πρόεδρος του Σωτηρούλλα Σωτηρίου, ανέφερε πως ο ΦΕΔ είναι ο καταλληλότερος μηχανισμός για την εξέταση παραπόνων που αφορούν σε παραπλανητικές και συγκριτικές διαφημίσεις. Προσφέρει, όπως είπε, «σημαντικές υπηρεσίες στην κοινή μας προσπάθεια για μια εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και προστατεύει τους καταναλωτές». 

Πρόσθεσε ότι στα 10 χρόνια λειτουργίας του, ο ΦΕΔ έχει χειριστεί πάνω από 180 υποθέσεις και στην ιστοσελίδα του βρίσκονται δημοσιευμένες πάνω από 80 αποφάσεις και σημείωσε ότι θεωρούν τιμή για τον Φορέα την αναγνώριση του μηχανισμού λειτουργίας παραπόνων, από μέρους του Υπουργείου Ενέργειας Εμπορίου και Βιομηχανίας και της ΥΠΚ.

«Η απρόσκοπτη εφαρμογή όσων προβλέπει το Μέρος ΙΙΙ του περί Προστασίας του Καταναλωτή Νόμου του 2021 θωρακίζει όλες εκείνες τις πλευρές που επιθυμούν μία υγιή ανταγωνιστική αγορά με δίκαιους όρους», κατέληξε.

Διαβάστε επίσης: Αξιοποιούν την τεχνολογία για να προωθήσουν τον θρησκευτικό τουρισμό

Πηγή: ΚΥΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ