Ψηφιακή οικονομία σημαίνει... Jinius!

Όραμα της ομάδας της καινοτόμας πλατφόρμας Jinius, είναι να αποτελέσει την κινητήριο δύναμη για την ψηφιακή μεταρρύθμιση της κυπριακής οικονομίας.

Καινοτόμα και μοναδική στο είδος της, η πλατφόρμα Jinius έχει φέρει την επανάσταση στον τομέα των ψηφιακών υπηρεσιών και πληρωμών στις επιχειρήσεις! Ενσωματωμένη στον μεγαλύτερο τραπεζικό Όμιλο της χώρας, την Τράπεζα Κύπρου, η Jinius μπορεί να θεωρηθεί ως μια νέα αφετηρία σε ό,τι αφορά την ψηφιοποίηση της κυπριακής οικονομίας και των επιχειρήσεων.

Είναι μια πλατφόρμα που αποτελείται από ένα διαφορετικό κράμα ανθρώπων με γνώσεις, δεξιότητες και διαφορετικές εμπειρίες. Είναι πρωτοποριακή και ταυτόχρονα ευέλικτη γιατί ανταποκρίνεται επαρκώς στο νέο ψηφιακό περιβάλλον και προχωρεί και σε άλλα, πιο μεγαλεπήβολα έργα και επενδύσεις. H Jinius δεν είναι απλά άλλη μια πλατφόρμα.

Είναι μια καινοτόμος πλατφόρμα που δημιουργήθηκε σήμερα για να εξυπηρετεί τις ανάγκες του αύριο. Eίναι η πλατφόρμα που μετρά σήμερα περισσότερες από 1.500 εταιρείες ως χρήστες με τον συνολικό όγκο συναλλαγών μέσω της πλατφόρμας να έχει φτάσει τα €200 εκατ. Και αυτό είναι μόνο η αρχή…

Στη συνέντευξη που ακολουθεί οι Ανδρέας Μιχαηλίδης delivery management lead, Ελένη Κωνσταντίνου product management lead και Διαγόρας Νικολαΐδης development lead της Jinius μάς μιλούν για το πρωτοποριακό έργο, τον ρόλο που έχουν, αλλά και για τα νέα λανσαρίσματα στην αγορά.

Ανδρέας Μιχαηλίδης, DELIVERY MANAGEMENT LEAD

Πώς διασφαλίζετε την επιτυχή οργάνωση και διεκπεραίωση των συνεχών αναπτυσσόμενων υπηρεσιών της Jinius; Πρόκειται για ένα καινοτόμο και μεγαλεπήβολο για την Κύπρο εγχείρημα…

Α.Μ: Λειτουργούμε σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό περιβάλλον μιας start-up ενσωματωμένης στον μεγαλύτερο τραπεζικό Όμιλο της Κύπρου. Κάθε μέλος της ομάδας καλείται καθημερινά να δίνει τον καλύτερο του εαυτό στον ρόλο του αλλά και να παραμένει ευέλικτο στις απαιτήσεις του έργου με βάση τις ιδέες και τις εμπειρίες του. Στόχος και σκοπός μας είναι η συνεχής και σταδιακή ανάπτυξη των υπηρεσιών μας, γι’ αυτό η ομάδα μας εφαρμόζει βέλτιστες πρακτικές έχοντας ως βάση τη μεθοδολογία Agile και το πλαίσιο Scrum. Εξίσου σημαντικός παράγοντας για τη διεκπεραίωση αυτού του μεγάλου εγχειρήματος είναι η επικοινωνία και η συνεργασία μεταξύ των ομάδων της Jinius καθώς και η συνεχής αναγνώριση της απόδοσης και των επιτυχιών της ομάδας στη βάση των στόχων που έχουμε θέσει. Τέλος, βασικός πυλώνας για την οργάνωση αλλά και για την ολοκλήρωση του έργου αποτελεί αφενός το όραμα της Jinius για ενδυνάμωση της ψηφιακής οικονομίας του νησιού και αφετέρου, το πλάνο υλοποίησης που αξιολογείται και ανανεώνεται τακτικά με βάση τις ανάγκες των χρηστών μας αλλά και της αγοράς ευρύτερα.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΤΕ ΤΗ JINIUS

Ποιες καινοτομίες εισάγει η πλατφόρμα Jinius και ποια τα πλεονεκτήματα για το κοινό της;

Α.Μ: Η πλατφόρμα Jinius διευκολύνει τις συναλλαγές και την επικοινωνία μεταξύ των επιχειρήσεων αλλά και μεταξύ των ιδιωτών μέσω των καινοτόμων υπηρεσιών που προσφέρει. Για παράδειγμα, στον τομέα των επιχειρήσεων η Jinius επιτρέπει την περαιτέρω ψηφιοποίηση των διαδικασιών ανταλλαγής και πληρωμής τιμολογίων καθώς και τη γρήγορη εκτέλεση μαζικών τραπεζικών εμβασμάτων. Μέσω των υπηρεσιών αυτών, οι χρήστες της πλατφόρμας εξοικονομούν χρόνο, βελτιώνουν και απλοποιούν τις διαδικασίες τους προσφέροντας παράλληλα άμεση ενημέρωση στους συνεργάτες τους σε κάθε στάδιο συναλλαγής. Επιπρόσθετα, η νέα υπηρεσία προσφορών που έχουμε εισάγει πρόσφατα, επιτρέπει στους αγοραστές να προσεγγίζουν προμηθευτές στην πλατφόρμα, να δημοσιεύουν τους διαγωνισμούς τους και να τους διαχειρίζονται ψηφιακά. Μέσω της Jinius διασφαλίζεται η διαφάνεια στις διαδικασίες, ενώ μειώνονται τα λειτουργικά έξοδα τόσο για τους αγοραστές όσο και για τους προμηθευτές. Παράλληλα δίνεται η ευκαιρία στους προμηθευτές να βρουν νέους αγοραστές και κατ’ επέκταση να αυξήσουν τον τζίρο τους.

Όσον αφορά δε τους ιδιώτες, αξίζει να αναφέρουμε ότι σύντομα θα λανσάρουμε το Jinius Marketplace. Πρόκειται για μια νέα εμπειρία ηλεκτρονικών αγορών και άλλων υπηρεσιών προς όφελος του κοινού.

Ποια ήταν η ανταπόκριση των επιχειρήσεων και πόσο εύκολο είναι για μια επιχείρηση να ξεκινήσει να αξιοποιεί τις υπηρεσίες της Jinius;

Α.Μ: Η ανταπόκριση που έδειξαν οι επιχειρήσεις για την Jinius ήταν και παραμένει εξαιρετικά θετική! Το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων αντιλαμβάνεται ότι η ψηφιακή μετάβαση είναι επιτακτική ανάγκη. Συνοπτικά μπορούμε να αναφέρουμε ότι περισσότερες από 1.500 εταιρείες έχουν εγγραφεί στην Jinius, ενώ ο συνολικός όγκος συναλλαγών μέσω της πλατφόρμας έχει φτάσει τα €200 εκατ. Η συνεχής αύξηση των χρηστών και του όγκου συναλλαγών επιβεβαιώνουν το όραμά μας για μια ενιαία πλατφόρμα ψηφιακής οικονομίας που θα παρέχει καινοτόμες υπηρεσίες στις επιχειρήσεις αλλά και στους ιδιώτες που δραστηριοποιούνται στο νησί. Κύριο μέλημά μας παραμένει η συνεχής βελτίωση της εμπειρίας των πελατών μας, αλλά και η εισαγωγή νέων υπηρεσιών οι οποίες θα ανταποκρίνονται στις καθημερινές τους ανάγκες. Όσες επιχειρήσεις ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν τις υπηρεσίες μας μπορούν να το πράξουν άμεσα ακολουθώντας μια σύντομη διαδικασία εγγραφής μέσω της ιστοσελίδας μας. Να σημειώσουμε επίσης πως πέραν της χρήσης της πλατφόρμας μέσω του διαδικτύου η Jinius προσφέρει δυνατότητες σύνδεσης με επιλεγμένα λογιστικά και ERP συστήματα για περαιτέρω αυτοματισμό των διαδικασιών.

WhoisWho

O Aνδρέας Μιχαηλίδης είναι κάτοχος πτυχίου MEng Biomedical Engineering από το Imperial College London. Άρχισε την καριέρα του ως ανεξάρτητος ελεγκτής λαμβάνοντας τον τίτλο του Chartered Accountant στη PwC Λονδίνου. Στη συνέχεια εργάστηκε ως σύμβουλος επιχειρήσεων στον τομέα της ψηφιακής μεταρρύθμισης για χρηματοοικονομικά τμήματα, όπου διαχειρίστηκε έργα μετάβασης σε Cloud ERP συστήματα για διεθνείς Ομίλους εταιρειών. Σήμερα εργάζεται ως delivery management lead της Jinius όπου διαχειρίζεται τη διεκπεραίωση και το συντονισμό του έργου,. καθώς και την υλοποίηση συνδέσεων της πλατφόρμας με άλλα συστήματα.

Ελένη Κωνσταντίνου, PRODUCT MANAGEMENT LEAD

Ποια είναι η διαδικασία ανάπτυξης νέων υπηρεσιών στην Jinius;

Ε.Κ: Στην Jinius έχουμε σαν στόχο τη δράση και την ανάπτυξη μέσα σε ένα δυναμικό περιβάλλον που συνεχώς μεταβάλλεται. Η εξέλιξη της τεχνολογίας, η αύξηση του ανταγωνισμού αλλά και οι αλλαγές στις συνήθειες των ανθρώπων, μας ωθούν στο να εφαρμόζουμε μια πειθαρχημένη προσέγγιση για την επίτευξη ταχύτερων διαδικασιών ανάπτυξης ψηφιακών υπηρεσιών, με σκοπό να προσδώσουμε σε αυτά καλύτερη ποιότητα και μοναδικά χαρακτηριστικά.

Πιο συγκεκριμένα δίνουμε έμφαση στα εξής:

Αναγνώριση ευκαιριών: Στο πρώτο στάδιο εντοπίζουμε με δομημένο τρόπο επιχειρηματικές ή τεχνολογικές ευκαιρίες.

Ανάλυση ευκαιριών: Ακολούθως, οι ευκαιρίες που εντοπίζονται προσαρμόζονται στο επιχειρηματικό και τεχνολογικό πλαίσιο της εταιρείας. Οι προσπάθειές μας εστιάζονται στην ευθυγράμμιση των ιδεών με τις ανάγκες της αγοράς αλλά και της δυνατότητας τεχνικής υλοποίησης μέσα από πραγματοποίηση μελετών αγοράς ή/και τεχνικών δοκιμών και έρευνας.

Επιλογή ιδέας: Μέσα από μια εξελικτική και επαναληπτική διαδικασία, στόχος μας είναι να καταλήξουμε σε ένα μικρό αριθμό ψηφιακών υπηρεσιών οι οποίες μπορούν να προωθηθούν για υλοποίηση.

Ανάπτυξη ιδέας: Κατά τη διάρκεια αυτού του σταδίου η ψηφιακή υπηρεσία αναπτύσσεται, με την εμπλοκή των ομάδων προγραμματιστών της Jinius και σε στενή συνεργασία με τις υπόλοιπες ομάδες για να διασφαλίσουμε ότι ικανοποιούνται τα αυστηρά ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια που έχουμε θέσει.

Συνεχής ανατροφοδότηση: Για κάθε υπηρεσία που λανσάρεται στην αγoρά υπάρχει συνεχής παρακολούθηση και εστιάζουμε στη δυναμική εξέλιξή της, βάσει της ανταπόκρισης της αγοράς, σε συνάρτηση με το κόστος και τις τεχνικές απαιτήσεις.

Ποιοι παράγοντες είναι καθοριστικοί στη δημιουργία μιας επιτυχημένης νέας ψηφιακής υπηρεσίας;

Ε.Κ: Υπάρχουν πολλές αβεβαιότητες και προκλήσεις τις οποίες πρέπει να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας ανάπτυξης νέων ψηφιακών υπηρεσιών. Για εμάς, καθοριστικοί παράγοντες για τη δημιουργία των ψηφιακών υπηρεσιών μας είναι η κατανόηση των αναγκών και των επιθυμιών του πελάτη, του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος και της φύσης της αγοράς. Οι ανάγκες και επιθυμίες των πελατών, καθορίζονται από το κόστος, τον χρόνο και την ποιότητα και αποτελούν τις βασικές μεταβλητές των αναγκών τους. Στοχεύοντας σ’ αυτές τις τρεις μεταβλητές, εμείς αξιολογούμε δυναμικά και καθορίζουμε τα χαρακτηριστικά της κάθε ψηφιακής υπηρεσίας και επικεντρωνόμαστε στον προσδιορισμό και στην επίτευξη συγκριτικών πλεονεκτημάτων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών μας. Επίσης, θεωρούμε σημαντικό να υπάρχει η τεχνογνωσία, η εμπειρία και η κατάρτιση της ομάδας που εμπλέκεται στη διαδικασία δημιουργίας νέων ψηφιακών υπηρεσιών. Στη Jinius έχουμε συγκεντρώσει μια ομάδα με ταλαντούχα άτομα που μοιράζονται ένα κοινό όραμα και που έχουν πρόσβαση σε εργαλεία και τεχνολογίες που τους επιτρέπουν να αξιοποιούν πλήρως τις ικανότητές τους. Τέλος απαραίτητη προϋπόθεση για μια επιτυχημένη υπηρεσία αποτελεί ο προσδιορισμός της κατάλληλης στρατηγικής διείσδυσης των νέων υπηρεσιών στην αγορά. Για εμάς η στρατηγική αυτή είναι αποτέλεσμα ενδελεχούς ανάλυσης δεδομένων και δυναμικής αναπροσαρμογής όπου χρειάζεται.

Σε ποια νέα projects εργάζεται η ομάδα σας;

E.K: Το όραμα της Jinius είναι να αποτελέσει την κινητήριο δύναμη για την ψηφιακή μεταρρύθμιση της κυπριακής οικονομίας. Η ομάδα μας εργάζεται στο να δημιουργεί νέα ψηφιακά οικοσυστήματα όπου οι κυπριακές επιχειρήσεις αλλά και οι καταναλωτές θα μπορούν να αλληλοεπιδρούν και να συναλλάσσονται αποτελεσματικά και αποδοτικά μεταξύ τους. Σ’ αυτό το πλαίσιο, πολύ σύντομα θα λανσάρουμε τις πρώτες Business-to-Consumer υπηρεσίες μας που απευθύνονται τόσο σε επιχειρήσεις όσο και σε καταναλωτές, ξεκινώντας με ένα δυναμικό marketplace. Το Jinius Marketplace θα δίνει την ευκαιρία σε επιχειρήσεις να ενισχύσουν την ψηφιακή τους παρουσία, να προσεγγίσουν νέο αγοραστικό κοινό και κατ’ επέκταση να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και το μερίδιο αγοράς τους. Παράλληλα, οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία να πραγματοποιούν τις αγορές τους ψηφιακά μέσα από μια μεγάλη γκάμα προϊόντων, απολαμβάνοντας μία personalised εμπειρία αγορών. Παράλληλα συνεχίζουμε να εξελίσσουμε να εμπλουτίζουμε τις Business-to-Business υπηρεσίες μας με επικείμενες αναβαθμίσεις στις υφιστάμενες υπηρεσίες μας αλλά και την προσθήκη καινούριων.

WhoisWho

Η Ελένη Κωνσταντίνου διαθέτει μεταπτυχιακό MSc Financial Mathematics και πτυχίο BSc Mathematics από το Πανεπιστήμιο του Warwick. Είναι κάτοχος του επαγγελματικού τίτλου CFA και διαθέτει εκτενή πείρα στον τραπεζικό, ασφαλιστικό και επενδυτικό τομέα. Ξεκίνησε την επαγγελματική της καριέρα στην Τράπεζα Κύπρου στο Τμήμα Διαχείρισης Πλούτου, όπου διετέλεσε επικεφαλής του Group Institutional Wealth Management & Treasury Markets. Στη συνέχεια εργάστηκε στην Ancoria Insurance, όπου κατείχε τον ρόλο της γενικής διευθύντριας στη διεύθυνση Προϊόντων. Σήμερα εργάζεται ως η product management lead της Jinius.

Διαγόρας Νικολαΐδης​, DEVELOPMENT LEAD

Πώς επιτυγχάνεται η υλοποίηση τέτοιων πολυεπίπεδων υπηρεσιών;

Δ.Ν: Η ελευθερία και η ευελιξία ενός έργου «greenfield» μάς επιτρέπει να οργανωνόμαστε στρατηγικά για τις προκλήσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. Όλα αρχίζουν από την πρόσληψη ταλαντούχων ανθρώπων και στον σωστό ρόλο που θα τους ανατεθεί δίνοντάς τους την ευκαιρία να διαπρέψουν στον τομέα τους. Εμείς, δημιουργήσαμε αρχικά μικρές ομάδες ατόμων οι οποίοι είχαν τις δεξιότητες που απαιτούνται ώστε να υλοποιούν την εργασία που τους έχει ανατεθεί και να αντιμετωπίζουν κάθε επιχειρηματική πρόκληση. Προχωρήσαμε στην πρόσληψη ατόμων από διαφορετικούς κλάδους και χώρες με στόχο να καταρτίσουμε ομάδες που θα αποτελούνται από επαγγελματίες με διαφορετική προσωπικότητα, γνώσεις (diversity) κ.ά. ώστε να δημιουργήσουμε το καλύτερο δυνατόν προϊόν.

Τι είδους τεχνολογίες υιοθετείτε για να διασφαλίσετε την έγκαιρη ανάπτυξη και παράδοση των υπηρεσιών;

Δ.Ν: Στο επάγγελμά μας βασιζόμαστε πολύ στις καλές πρακτικές. Δηλαδή σε μεθόδους και διαδικασίες που έχουν δοκιμαστεί και έχουν αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματικές. Ταυτόχρονα βασιζόμαστε και στην εμπειρία του κάθε ατόμου. Αυτές τις παραμέτρους τις κρατάμε ως βάση και τα προσαρμόζουμε στις ανάγκες μας.

Για την παράδοση και τον συντονισμό του έργου μας, αξιοποιούμε «agile methodologies», ώστε να μπορούμε να βγάζουμε γρήγορα και σε μορφή MVP κάθε νέα υπηρεσία μας και να λαμβάνουμε feedback από τους πελάτες μας από τα αρχικά στάδια. Τα cloud εργαλεία, επιτρέπουν σε όλα τα τμήματα να συνεργάζονται απρόσκοπτα διασφαλίζοντας ότι όλοι έχουν την ίδια πληροφορία σε πραγματικό χρόνο και συμμετέχουν ενεργά. Από τεχνικής άποψης, παρέχουμε φορητούς υπολογιστές με Windows, macOS ή Linux ενώ όλα τα «development» και «devops» εργαλεία μας βασίζονται στο cloud, για να έχουμε ένα ευέλικτο, υβριδικό περιβάλλον εργασίας. Υιοθετούμε «design patterns» που είναι χρήσιμα για τη δημιουργία αξιόπιστων, scalable και ασφαλών εφαρμογών στο cloud. Το επόμενο μεγάλο βήμα για να βελτιώσουμε περαιτέρω την παραγωγικότητα της ομάδας μας, είναι να δοκιμάσουμε εφαρμογές AI.

Πώς αντιμετωπίζετε προκλήσεις που μπορούν να προκύψουν από την ταυτόχρονη διαχείριση πολλαπλών προϊόντων;

Δ.Ν: Όπως συμβαίνει με τις περισσότερες εταιρείες τεχνολογίας, θέλουμε να αφήσουμε τους ανθρώπους να κάνουν αυτό που κάνουν καλύτερα, χωρίς να τους εμποδίζουμε. Υπάρχουν δύο κύριες προκλήσεις σε αυτό – οι άνθρωποι και η τεχνολογία.

Εφαρμόζουμε βέλτιστες πρακτικές και πρότυπα στις καθημερινές ροές εργασίας οι οποίες διασφαλίζουν την αποτελεσματική παράδοση κάθε έργου. Ωστόσο, όλοι μπορούν να κάνουν σχόλια και εισηγήσεις, ώστε να βελτιωνόμαστε συνεχώς.

Στο μέτωπο της τεχνολογίας, βασιζόμαστε σε μεγάλο βαθμό στον αυτοματισμό για επαναλαμβανόμενες διαδικασίες και ελέγχους, έτσι ώστε όλα τα μέλη της ομάδας να ακολουθούν τα ίδια πρότυπα. Αυτό μας επιτρέπει οι ομάδες να είναι ανεξάρτητες, αλλά παράλληλα η μετακίνηση ατόμων μεταξύ των ομάδων να είναι δυνατή όταν προκύψει ανάγκη.

WhoisWho

Ο Διαγόρας Νικολαΐδης είναι απόφοιτος Πληροφορικής από το Imperial College του Λονδίνου. Ξεκίνησε την καριέρα του στο Λονδίνο ως προγραμματιστής, δουλεύοντας στην επενδυτική τραπεζική. Μετά από μια δεκαετία στο Λονδίνο, συνεχίζει την καριέρα του στην Κύπρο και στους τομείς των fintech στις ασφάλειες, στις πιστώσεις και στη λιανική τραπεζική – ενώ ταυτόχρονα, είναι πιο κοντά στην παραλία! Σήμερα εργάζεται ως development lead της Jinius.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ