Kraft Heinz: Νέα εποχή για τον κολοσσό τροφίμων – «Σπάει» στα δύο για να απελευθερώσει αξία

Η Kraft Heinz ανατρέπει τη συγχώνευση των 46 δισ. δολαρίων του 2015 και διασπάται σε δύο εισηγμένες εταιρείες - Μία θα επικεντρωθεί σε σάλτσες/έτοιμα γεύματα και η άλλη σε προϊόντα παντοπωλείου

Η Kraft Heinz Co. ανακοίνωσε μία από τις πιο καθοριστικές κινήσεις στην ιστορία της, καθώς αποφάσισε να «σπάσει» στα δύο, δημιουργώντας δύο ξεχωριστές, εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες. Η στρατηγική αυτή στοχεύει στην απλοποίηση των δραστηριοτήτων και στην απελευθέρωση της κρυμμένης αξίας του ομίλου.

Η πρώτη νέα εταιρεία θα συγκεντρώσει το ισχυρό χαρτοφυλάκιο με τις σάλτσες και τα έτοιμα γεύματα –με αιχμή την Heinz Ketchup και τα Kraft Mac & Cheese–, με πωλήσεις που ανέρχονται σε 15,4 δισ. δολάρια. Η δεύτερη θα επικεντρωθεί στα προϊόντα παντοπωλείου, όπως τα λουκάνικα Oscar Mayer και τα Lunchables, με τζίρο 10,4 δισ. δολαρίων. Τα νέα εταιρικά brands θα αποκαλυφθούν σε μεταγενέστερο χρόνο.

Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την ανατροπή της συγχώνευσης-μαμούθ των 46 δισ. δολαρίων του 2015, που έφερε μαζί δύο εμβληματικά ονόματα της αμερικανικής αγοράς τροφίμων. Η συμφωνία, υπό την αιγίδα της 3G Capital και της Berkshire Hathaway του Γουόρεν Μπάφετ, είχε δημιουργήσει έναν κολοσσό λίγο πριν αλλάξουν οι καταναλωτικές τάσεις στις ΗΠΑ: στροφή σε πιο υγιεινές και λιγότερο επεξεργασμένες επιλογές, επίδραση των νέων φαρμάκων αδυνατίσματος και πίεση από τον πληθωρισμό που οδήγησε σε περιορισμό δαπανών.

Η μετοχή της Kraft Heinz έχει υποχωρήσει κατά 21% τους τελευταίους 12 μήνες, γεγονός που ενίσχυσε τις πιέσεις για ριζικές κινήσεις. Ήδη από τον Μάιο η εταιρεία είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο «στρατηγικών επιλογών», χωρίς όμως να αποκαλύψει ποιες μάρκες θα αποσχίσει.

Η διάσπαση αποτελεί πλέον ξεκάθαρη απάντηση στις προκλήσεις της αγοράς, με στόχο να ξαναχτίσει δυναμική σε δύο ξεχωριστά «οχήματα» που θα μπορούν να επικεντρωθούν καλύτερα στους δικούς τους καταναλωτές και στρατηγικές ανάπτυξης.

Πηγή: newmoney.gr

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ