Γερμανία: Τα ταχυκίνητα προϊόντα αλλάζουν το παιχνίδι του online εμπορίου

Νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι τα ταχυκίνητα προϊόντα αποτελούν τον βασικό μοχλό ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στη Γερμανία

Σε μια περίοδο οικονομικής αβεβαιότητας, πληθωριστικών πιέσεων και μεταβαλλόμενων καταναλωτικών συνηθειών, το ηλεκτρονικό εμπόριο στη Γερμανία δείχνει να βρίσκει ξανά ρυθμό. Όχι μέσα από τη μόδα ή τα ηλεκτρονικά είδη, αλλά χάρη στα καθημερινά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης. Τα ταχυκίνητα προϊόντα (FMCG) — τρόφιμα, είδη υγείας και βασικά αγαθά — μετατρέπονται στον πιο δυναμικό παράγοντα ανάπτυξης, αλλάζοντας τις ισορροπίες στο digital retail.

Η επιστροφή της ανάπτυξης στο online εμπόριο στη Γερμανία

Σύμφωνα με την ετήσια Online Retail Industry Report 2025 του γερμανικού ινστιτούτου IFH, η θετική πορεία που καταγράφηκε το 2024 όχι μόνο συνεχίζεται αλλά ενισχύεται το 2025. Μετά από μια περίοδο συγκρατημένης ανόδου, τα έσοδα του ηλεκτρονικού εμπορίου προβλέπεται να αυξηθούν με ταχύτερο ρυθμό: από 2,7% σε 5,7%.

Τα έσοδα του ηλεκτρονικού εμπορίου προβλέπεται να αυξηθούν με ταχύτερο ρυθμό: από 2,7% σε 5,7%

Υπενθυμίζεται ότι το 2024 η γερμανική αγορά online λιανικής σημείωσε άνοδο 3,8%, σηματοδοτώντας την αρχή μιας σταδιακής ανάκαμψης. Με βάση τις νέες προβλέψεις, η συνολική αξία της αγοράς μπορεί να αγγίξει έως και τα 110 δισ. ευρώ μέσα στο 2025.

FMCG: Ο πρωταγωνιστής της επόμενης ημέρας

Το πιο εντυπωσιακό εύρημα της μελέτης αφορά τον ρόλο των FMCG. Ο συγκεκριμένος τομέας αναμένεται να καταγράψει εκρηκτική αύξηση της τάξης του 14,6%, καθιστώντας τον τον ισχυρότερο μοχλό ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ιδιαίτερη δυναμική παρουσιάζει και η κατηγορία υγείας και ευεξίας, η οποία προβλέπεται να αυξηθεί κατά 8,8%, επιβεβαιώνοντας τη στροφή των καταναλωτών σε πρακτικές που συνδυάζουν άνεση, ταχύτητα και ποιότητα ζωής.

Η δύναμη της ταχύτητας και της διαθεσιμότητας

Όπως εξηγεί στο περιοδικό ESM ο Hansjürgen Heinick, ειδικός της online αγοράς στο IFH, η άνοδος των FMCG οφείλεται σε συγκεκριμένες στρατηγικές κινήσεις: μεγάλες αλυσίδες τροφίμων επεκτείνουν τις ζώνες διανομής τους, ενώ υπηρεσίες quick-commerce επανέρχονται δυναμικά.

«Η άμεση διαθεσιμότητα και οι ευέλικτες επιλογές παράδοσης ανταποκρίνονται απόλυτα στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών», σημειώνει.

Μακροπρόθεσμες προοπτικές έως το 2029

Παρά τις οικονομικές προκλήσεις και την αύξηση του κόστους ζωής, το IFH εμφανίζεται αισιόδοξο για το μέλλον. Το ηλεκτρονικό εμπόριο στη Γερμανία εκτιμάται ότι θα αναπτύσσεται με μέσο ετήσιο ρυθμό 4,2% έως το 2029.

Οι πωλήσεις αναμένεται να φτάσουν τουλάχιστον τα 128 δισ. ευρώ, με ανώτατο σενάριο τα 141 δισ. ευρώ. Παράγοντες όπως η ψηφιοποίηση των φυσικών καταστημάτων, η επιρροή των social media, η κυριαρχία του smartphone και η μείωση της πυκνότητας φυσικών σημείων πώλησης οδηγούν ολοένα και περισσότερους καταναλωτές στο online κανάλι.

Σε πολλές περιοχές, μάλιστα, το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν αποτελεί πλέον επιλογή, αλλά αναγκαιότητα.

Πηγή: ot.gr

Διαβάστε επίσης: Αμερικανικές τράπεζες: Οι γίγαντες της Wall Street κέρδισαν $600 δισ. στο ταμπλό

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ