Όταν τα στελέχη της Audi είδαν για πρώτη φορά το Zeekr 001 το 2021, ένα ηλεκτρικό όχημα μεγάλης αυτονομίας με ευρωπαϊκή αισθητική, συνειδητοποίησαν ότι έπρεπε να αφυπνιστούν όσον αφορά στο μέλλον της premium γερμανικής μάρκας αυτοκινήτων – εάν ήθελαν να ανταγωνιστούν τους Κινέζους χρειαζόταν την τεχνολογία τους.
«Το Zeekr 001 τότε σόκαρε τους πάντες», δήλωσε στο Reuters ο Stefan Poetzl, πρόεδρος των πωλήσεων και μάρκετινγκ της SAIC Audi. «Έπρεπε να κάνουμε κάτι γι’ αυτό».
Η Toyota και η Volkswagen έχουν κοινά σχέδια ανάπτυξης για μοντέλα αφιερωμένα στην Κίνα με τεχνολογία από τους Κινέζους εταίρους GAC και Xpeng, αντίστοιχα.
Για να ενισχύσει τη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων της για τους Κινέζους καταναλωτές, η Audi κατασκεύασε το AUDI E5 Sportback σε μόλις 18 μήνες χρησιμοποιώντας τεχνολογία που παρέχεται από τον Κινέζο συνεργάτη SAIC, συμπεριλαμβανομένων μπαταριών, ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης, λογισμικού ψυχαγωγίας και προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης.
Η Audi αναμένει να ξεκινήσει τις παραδόσεις του ηλεκτρικού οχήματος αξίας 33.000 δολαρίων σε πελάτες στην Κίνα αυτόν τον μήνα και οι παγκόσμιοι ανταγωνιστές της επιδιώκουν επίσης να χρησιμοποιήσουν την κινεζική τεχνογνωσία για να κυκλοφορήσουν γρήγορα νέα μοντέλα. Η Toyota και η Volkswagen έχουν κοινά σχέδια ανάπτυξης για μοντέλα αφιερωμένα στην Κίνα με τεχνολογία από τους Κινέζους εταίρους GAC και Xpeng, αντίστοιχα.
Η Renault και η Ford θέλουν να κάνουν ένα βήμα παραπέρα και να αναπτύξουν παγκόσμια μοντέλα σε κινεζικές πλατφόρμες ηλεκτρικών οχημάτων, ανέφεραν πηγές στο Reuters.
Τέτοιες συμφωνίες αδειοδότησης αποτελούν σχετικά μικρές αλλά αυξανόμενες ροές εσόδων για τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων και, προς το παρόν, προσφέρουν ένα νέο αντάλλαγμα.
Οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται την κινεζική τεχνολογία για να ξεπεράσουν τα εμπόδια ανάπτυξης και να λανσάρουν γρήγορα νέα ηλεκτρικά οχήματα. Aπό την άλλη, οι κινεζικές εταιρείες χρειάζονται απεγνωσμένα πρόσθετα έσοδα εν μέσω ενός σκληρού πολέμου τιμών στο εσωτερικό και ενός εντεινόμενου εμπορικού πολέμου στο εξωτερικό.
«Είναι μια πολύ έξυπνη, win-win λύση», δήλωσε ο Will Wang, Γενικός Διευθυντής της συμβουλευτικής εταιρείας Autodatas με έδρα τη Σαγκάη, η οποία παρέχει αναφορές αποσυναρμολόγησης των best-seller μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων.
«Η Κίνα μέσα»
Αυτή η νέα στρατηγική μοιάζει με την εκστρατεία «Intel Inside» της δεκαετίας του 1990 – όπου η αμερικανική εταιρεία κατασκευής τσιπ Intel χρησιμοποίησε υπερσύγχρονα εξαρτήματα για να μετατρέψει υπολογιστές σε προϊόντα υψηλής ποιότητας.
Σε αυτήν την περίπτωση, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πωλούν τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων σε ένα κουτί: τη βάση για έτοιμα προς κατασκευή, αυτοκίνητα με μπαταρία, λευκής ετικέτας, κατάλληλα ακόμη και για κατασκευαστές χαμηλού όγκου παραγωγής με μικρούς προϋπολογισμούς.
Η Leapmotor συνεργάστηκε με την Stellantis για να πουλήσει τα ηλεκτρικά της οχήματα εκτός Κίνας και συνομιλεί με άλλες μάρκες για να παραχωρήσει άδεια χρήσης της τεχνολογίας της, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Zhu Jiangming στο Reuters.
Η χρήση ενός έτοιμου κινεζικού πλαισίου και λογισμικού ηλεκτρικού οχήματος θα μπορούσε να εξοικονομήσει δισεκατομμύρια δολάρια και χρόνια χρόνου ανάπτυξης και να βοηθήσει τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες να φτάσουν το επίπεδο των Κινέζων ανταγωνιστών τους, λένε ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Renault ήταν από τους πρώτους που το υιοθέτησαν, κατασκευάζοντας το χαμηλού κόστους Dacia Spring EV σε μια πλατφόρμα της κινεζικής Dongfeng προς πώληση στην Ευρώπη ξεκινώντας από το 2021.
Η Renault προχώρησε ένα βήμα παραπέρα με το νέο ηλεκτρικό Twingo που βρίσκεται υπό ανάπτυξη στο ερευνητικό της κέντρο στη Σαγκάη, με την κινεζική εταιρεία μηχανικής ηλεκτρικών οχημάτων Launch Design να παρέχει τεχνική υποστήριξη στην ανάπτυξη μιας πλατφόρμας ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με δύο άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Άλλα μοντέλα “China Inside” θα μπορούσαν να κυκλοφορήσουν σύντομα. Η Ford αναζητά έναν Κινέζο συνεργάτη για την παροχή τεχνολογιών πλατφόρμας ηλεκτρικών οχημάτων, δήλωσαν δύο άτομα με γνώση του θέματος. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Jim Farley έχει δοκιμάσει συχνά κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα και πρόσφατα επαίνεσε το ηλεκτρικό sedan SU7 της Xiaomi.
Η Volkswagen έχει επεκτείνει τα σχέδιά της για την ανάπτυξη μοντέλων όλων των τύπων καυσίμων, ειδικά για την Κίνα, με βάση πλατφόρμες που έχουν αναπτυχθεί από κοινού με την Xpeng, χρησιμοποιώντας τα σχέδια διάταξης ηλεκτρονικών και λογισμικού της τελευταίας.
Οι αναλυτές λένε ότι οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες συνήθως δυσκολεύονται να αναπτύξουν ευέλικτα συστήματα ηλεκτρικών οχημάτων που μπορούν να ενημερώνονται γρήγορα, λόγω περίπλοκων οργανωτικών δομών.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Volkswagen θέλει να δει αν οι τεχνολογίες ηλεκτρικών οχημάτων της Xpeng μπορούν να συμπληρώσουν ή να αντικαταστήσουν τις δικές της Volkswagen, δήλωσε ο Yale Zhang, διευθύνων σύμβουλος της συμβουλευτικής εταιρείας AutoForesight με έδρα τη Σαγκάη. Εάν λειτουργήσει στην Κίνα, η Volkswagen θα μπορούσε να εφαρμόσει τη στρατηγική παγκοσμίως, πρόσθεσε ο Zhang.
Ένας εκπρόσωπος της Volkswagen China δήλωσε στο Reuters ότι η συνεργασία της με την Xpeng επικεντρώνεται προς το παρόν στην Κίνα.
Ο He Xiaopeng της Xpeng δήλωσε ότι οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να επεκτείνουν τη συνεργασία τους πέρα από την Κίνα. Αυτό θα ενίσχυε τα έσοδα της Xpeng χωρίς να κατασκευάζει εργοστάσια στο εξωτερικό, δήλωσε ο Wang της Autodatas.
Ο αναλυτής της Oliver Wyman, Marco Santino, δήλωσε ότι οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν την «δύναμη πυρός» του έντονου κινεζικού ανταγωνισμού για ηλεκτρικά οχήματα για να ξεπεράσουν την καμπύλη ανάπτυξης.
«Παίρνεις ένα προϊόν πολύ πιο αξιόπιστο στην αγορά σε μικρότερο χρονικό διάστημα», είπε ο Σαντίνο.
Πηγή: ot.gr
Διαβάστε επίσης: Γιατί η ΕΚΤ και η Fed ακολουθούν αντίθετες πορείες στα επιτόκια