Συγκεκριμένα, ο κ. Χασαπόπουλος αναφέρεται στην ανάγκη για αμυντική θωράκιση της Κύπρου καθώς και την αγορά οπλικού συστήματος αξίας €17 εκ. περίπου.
Δείτε αυτούσια την τοποθέτηση του κ. Χασαπόπουλου:
Οφείλω να γνωστοποιήσω ένα γεγονός, που περιήλθε στην αντίληψη μου πρόσφατα, για να καταγγείλω-προληπτικά-ότι κάποιοι, στο όνομα της ανάγκης για αμυντική θωράκιση της Πατρίδας μας (με την οποία ανάγκη συμφωνώ και επαυξάνω), διασπαθίζουν το τόσο αναγκαίο για την Άμυνα δημόσιο χρήμα, με τις μίζες που επωφελούνται.
Η περίπτωση αυτή βγάζει μάτια:
Το Υπ. Άμυνας προωθεί την αγορά οπλικού συστήματος αξίας €17 εκ. περίπου, ζητώντας την αποδέσμευση του αντίστοιχου ποσού από την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Άμυνας. Το 2017 είχε γίνει σοβαρή καταγγελία στην Ελεγκτική Υπηρεσία, από γνώστη του όλου θέματος και αξιόπιστο άτομο, ότι το κόστος του συστήματος θα έπρεπε να ήταν πολύ πιο χαμηλό(€12 εκατ. το μέγιστο). Τα επιπλέον €5 εκ. δηλαδή ήταν η μίζα (τέως Υπουργού, όπως καταγγέλθηκε, ο οποίος και σήμερα κατέχει κάποιο άλλο πόστο).
Ο διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί 2 φορές (οι διαδικασίες είχαν ξεκινήσει 8 περίπου χρόνια προηγουμένως), ωστόσο και τις 2 φορές, μόνο μια προσφορά ήταν εντός προδιαγραφών (από τον ίδιο κατασκευαστή).
Αξιοσημείωτο ήταν το γεγονός ότι ενώ την πρώτη φορά, η προσφορά είχε υποβληθεί από Κύπριο αντιπρόσωπο, τη δεύτερη υποβλήθηκε κατευθείαν από τον κατασκευαστή. Έρευνες επιβεβαίωσαν ότι το σύστημα ήταν υπερτιμολογημένο, αφού με το ποσό της μοναδικής προσφοράς μπορούσε να αγοραστεί πολύ υψηλότερων προδιαγραφών και κατά πολύ καλύτερων τεχνικών χαρακτηριστικών σύστημα.
Διαβάστε επίσης: Απάντηση ΥΠΑΜ στη καταγγελία Χασαπόπουλου για μίζες στην Ε.Φ
Αφού ενημερώθηκαν από τον Γενικό Ελεγκτή οι αρμόδιοι του Υπ. Άμυνας, αποφασίστηκε η ακύρωση του διαγωνισμού και επαναπροκήρυξη του με τροποποιημένες προδιαγραφές, που να επιτρέπουν τη συμμετοχή και άλλων κατασκευαστών, ώστε να υπάρξει ανταγωνισμός και-ως εκ τούτου-
μείωση του κόστους. Ωστόσο, ένα χρόνο μετά, φαίνεται ότι το Υπ. Άμυνας επανήλθε ζητώντας έγκριση για αγορά του συστήματος έναντι €17 εκ. περίπου, και ενώ γνωρίζει ότι η διαδικασία πάσχει και η τιμή περιλαμβάνει μίζα ύψους €5 εκ.
Η Επιτροπή Άμυνας, που επίσης ενημερώθηκε από τον Γενικό Ελεγκτή, οφείλει να σταθεί στο ύψος της και να διασφαλίσει τα συμφέροντα του δημοσίου.
Αυτή η τακτική να τη φέρνουν προ τετελεσμένων (πιστόλι στον κρόταφο), πρέπει κάποτε να σταματήσει. Στον ένα χρόνο που χάθηκε, θα μπορούσε να ολοκληρωθεί η νέα διαδικασία, σωστά αυτή τη φορά, και να αποκτήσουμε είτε ένα καλύτερο σύστημα, είτε ένα κατά €5 εκ. τουλάχιστον φθηνότερο και με τα €5 εκατ. να αγοραζόταν άλλος εξοπλισμός.