Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης: Χρειάζεται να δώσουμε χρόνο στη Μακαρίου

Ο δήμαρχος Λευκωσίας Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης μιλά στο περιοδικό Economy Today για την ανάπλαση της Μακαρίου, την αναζωογόνηση της Παλιάς Λευκωσίας, το μεταναστευτικό και τα έργα που γίνονται στον δήμο.

Συνέντευξη στον Άγγελο Αγγελοδήμου

Για σειρά θεμάτων που απασχολούν τον δήμο αλλά και ευρύτερα την κοινωνία μίλησε στο Economy Today ο δήμαρχος Λευκωσίας Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στις αλλαγές που επήλθαν στη λεωφόρο Μακαρίου, τονίζοντας ότι πρέπει να δοθεί χρόνος να λειτουργήσει με το νέο καθεστώς και μετά να κριθεί. Για την πλατεία Ελευθερίας σημειώνει ότι αν και υπήρξαν δυσκολίες το έργο αγκαλιάστηκε από τον κόσμο.

Ο κ. Γιωρκάτζης μιλά ακόμη για την εγκληματικότητα στο κέντρο της πρωτεύουσας σημειώνοντας ότι υπάρχουν προβλήματα ανάλογα με άλλες πόλεις του εξωτερικού για τα οποία γίνονται ενέργειες προς επίλυσή τους.

Ο δήμαρχος αναφέρει ακόμα ότι επιβάλλεται η Λευκωσία να επανατοποθετηθεί στον τουριστικό χάρτη, ενώ αναφέρεται και στο έργο Smart Nicosia, ένα ολοκληρωμένο σύστημα καινοτόμων λύσεων και τεχνολογιών.

Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η ανάπλαση της λεωφόρου Μακαρίου. Πώς εκτιμάτε το αποτέλεσμα; Υπήρξαν αντιδράσεις από πολίτες και καταστηματάρχες. Πιστεύετε ότι με την πάροδο του χρόνου ο κόσμος θα συνηθίσει τις αλλαγές ή σκοπεύετε να προχωρήσετε σε κάποιες αλλαγές;

Το αισθητικό αποτέλεσμα εκτιμώ πως ικανοποίησε τόσο τους πολίτες όσο και τους εμπορευόμενους και επιχειρηματίες της περιοχής. Το εμπορικό κέντρο της πόλης μας είναι πλέον ένας χώρος προσβάσιμος για όλους, ασφαλές για περπάτημα, με πολλά δέντρα και πράσινο, με σιντριβάνια, σημεία συνάθροισης και ξεκούρασης. Σε παρόδους της λεωφόρου έχουν δημιουργηθεί μικρές πλατείες και έχουν προστεθεί όμορφα στοιχεία, για να μπορούν οι συμπολίτες μας να απολαμβάνουν ευχάριστα τη βόλτα τους.

Ταυτόχρονα, με τη δημιουργία ενός διαδρόμου απρόσκοπτης κυκλοφορίας των Μέσων Μαζικής Συγκοινωνίας και άλλων μέσων διακίνησης φιλικών στο περιβάλλον, επιχειρείται ένα πρώτο βήμα για μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, των ρύπων και του θορύβου και αύξηση της ασφάλειας και της ελκυστικότητας της περιοχής. Η λεωφόρος δεν κατακλύζεται πλέον από τον τεράστιο αριθμό αυτοκινήτων που τη χρησιμοποιούσαν απλώς και μόνο για να μεταβούν σε άλλες περιοχές της πόλης.

Γι’ αυτό τον στόχο είναι γεγονός ότι υπάρχουν διιστάμενες απόψεις, οι οποίες είναι σεβαστές και κατανοητές. Διαφορετικές απόψεις πάντοτε θα υπάρχουν, ειδικά για έργα που επιχειρούν να αλλάξουν συνήθειες δεκαετιών.

Όμως, εμείς στον Δήμο Λευκωσίας πιστεύουμε ότι η βιώσιμη κινητικότητα και η αναζωογόνηση του κέντρου δεν είναι δύο στόχοι αλλά ένας. Θέλουμε να πετύχει το εγχείρημά μας, όσο είμαι βέβαιος το θέλουν και όλοι οι εμπορευόμενοι, με τους οποίους βρισκόμαστε σε επαφή και μελετούμε εισηγήσεις για τροποποιήσεις, όπου είναι δυνατόν, με στόχο την ομαλότερη λειτουργία του έργου. Χωρίς, εννοείται, να αλλάζει η κεντρική φιλοσοφία του ευρύτερου σχεδιασμού.

Η θέση μας είναι ότι για να μπορέσει το έργο να αξιολογηθεί δίκαια και ουσιαστικά, θα πρέπει να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος να λειτουργήσει, να το γνωρίσουν οι πολίτες και να συνηθίσουν τις αλλαγές.

Κάτι ανάλογο είδαμε και σε άλλα έργα, όπως η οδός Ερμού, η ανάπλαση της οποίας ολοκληρώθηκε το 2015, χρειάστηκε όμως μερικά χρόνια για να αποκτήσει τη ζωντάνια που βλέπουμε σήμερα. 

Το ζήτημα της αναζωογόνησης της παλιάς Λευκωσίας είναι πάντοτε επίκαιρο αφού χρειάζονται συντονισμένες και πολυεπίπεδες προσπάθειες για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Ποιες είναι οι επόμενες ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση;

Έχετε απόλυτο δίκαιο και αυτό κάνουμε στην προσπάθειά μας για αναβάθμιση και αναζωογόνηση του ιστορικού κέντρου της Λευκωσίας.

Αναφέρω, ενδεικτικά μόνο, τη μεταφορά του Νέου Δημαρχείου στην καρδιά της πόλης. Την ολοκλήρωση της Πλατείας Ελευθερίας με την αναβαθμισμένη και πεζοδρομοποιημένη Κωστάκη Παντελίδη και τον υπόγειο χώρο στάθμευσης της Λεωφόρου Ομήρου. Τις πολλές αναπλάσεις οδών και εξωραϊσμούς προσόψεων οικοδομών από την Πύλη Πάφου μέχρι την Πύλη Αμμοχώστου. Την ενίσχυση των πολιτιστικών υποδομών με τη διασφάλιση της λειτουργίας του ιδρύματος Σεβέρη και τη δημιουργία του Δημοτικού Μουσείου Χαρακτικής Χαμπή. Την αγορά και ολοκληρωτική αποκατάσταση τριών διατηρητέων κτηρίων για ενίσχυση των κοινωνικών υπηρεσιών του δήμου. Την αγορά δύο ακινήτων από τον δήμο προκειμένου να διαμορφωθούν σε φοιτητικές εστίες. Τη στέγαση και λειτουργία του Κέντρου Αριστείας CYENS σε συνεργασία με τα τρία κρατικά Πανεπιστήμια της Κύπρου. Όλα αυτά βεβαίως, σε συνδυασμό με οικονομικά κίνητρα που διαμορφώθηκαν και εγκρίθηκαν σε συνεργασία με τους υπουργούς Οικονομικών και Εσωτερικών για την προσέλκυση επιχειρήσεων και κατοίκων στο ιστορικό κέντρο της Λευκωσίας. Με τα έργα αυτά και πολλά αλλά, διαμορφώνουμε το περιβάλλον που θα καταστήσει το ιστορικό κέντρο της Λευκωσίας πιο ελκυστικό για επενδύσεις και ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Και το ενθαρρυντικό είναι ότι, όπου προχωρήσαμε με ολοκληρωμένες και συντονισμένες παρεμβάσεις, τα αποτελέσματα υπήρξαν θετικά.

Συναφώς θα ήθελα να σας ρωτήσω για το θέμα της εγκληματικότητας στην παλιά Λευκωσία, αφού ενδεχομένως όλοι έχουμε ακούσει κάποιον να λέει ότι φοβάται να διακινηθεί στην περιοχή, ιδιαίτερα το βράδυ. Σε ποιες ενέργειες προχωρείτε σε συνεργασία και με την Αστυνομία για να καταπολεμήσετε φαινόμενα γκετοποίησης και άλλων μορφών εγκληματικότητας στην περιοχή;

Το κέντρο της Λευκωσίας αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλα τα αστικά κέντρα της Κύπρου, αλλά θα έλεγα και πόλεων του εξωτερικού, όπου παρατηρείται υπερσυγκέντρωση μεταναστών. Σίγουρα έχουν παρατηρηθεί προβλήματα παραβατικών συμπεριφορών, αν και κάποιες αντιδράσεις και προβληματισμοί έχουν ένα βαθμό υπερβολής ως προς το μέγεθος του προβλήματος. Η δική μας προσπάθεια επικεντρώνεται στην αναζωογόνηση και αναβάθμιση της περιοχής. Έχουμε επίσης, πολύ καλή συνεργασία με την Αστυνομία Κύπρου, η οποία εδώ και δύο χρόνια επαναλειτούργησε υποσταθμό στο τέρμα της οδού Λήδρας. Πιστεύω ότι μέσω της παρουσίας των αστυνομικών εκεί και των αυξημένων περιπολιών η κατάσταση έχει βελτιωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Να σημειώσω όμως, ότι πάρα πολύς κόσμος επισκέπτεται την εντός των τειχών πόλη. Τα Σαββατοκύριακα δυσκολεύεσαι να περπατήσεις στους πεζόδρομους, ενώ αν επισκεφτείτε απόγευμα καλοκαιριού την περιοχή που είναι η πλατεία δημαρχίας, την οδό Ερμού και αλλού, έχει πανέμορφες μικρές καφετερίες και μπαράκια γεμάτα νεολαία. Άρα καλώ όλους, τουλάχιστον πριν αποφασίσουν για δικούς τους λόγους ότι δεν θέλουν να επισκέπτονται την εντός των τειχών, να μπουν στον κόπο να την επισκεφθούν μια φορά και να αποφασίσουν οι ίδιοι.

Σε ποια άλλα έργα προχωρά ο δήμος σε συνεργασία και με άλλες ενδεχομένως αρμόδιες αρχές για βελτίωση του κέντρου της πρωτεύουσας;

Αυτή την περίοδο στην καρδιά της Λευκωσίας τρέχουν τρία μεγάλα έργα, η ανάπλαση του παλιού ΓΣΠ, η ανάπλαση του βορείου πεζοδρομίου της λεωφόρου Στασίνου γύρω από τα Ενετικά τείχη και η αποκατάσταση του κτηρίου της Δημοτικής Αγοράς του παλιού Δημαρχείου, που θα φιλοξενήσει λειτουργίες του Κέντρου Αριστείας CYENS. Παράλληλα αρχίζουν τέλος Ιανουαρίου οι εργασίες για την ανάπλαση της ιστορικής οδού Τρικούπη. Είναι όλα πολύ σημαντικά έργα και ενισχύουν τη γενικότερη προσπάθεια που γίνεται από τον δήμο για αναβάθμιση της πόλης και της ποιότητας ζωής των δημοτών μας. Φυσικά η προσπάθεια δεν σταματά ποτέ και γι’ αυτό υπάρχουν πολλά έργα στο στάδιο μελέτης και σχεδιασμού.

Σαν ποια;

Όπως η Ανάπλαση του Εσωτερικού Περιμετρικού Τόξου της Τάφρου από την Πλατεία Ελευθερίας και ανατολικά μέχρι την Πλατεία Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Β’ παρά το χώρο στάθμευσης «Κολοκάση», περιλαμβανομένης της εντός των τειχών Λεωφόρου Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, με έμφαση στην ανάδειξη των σημείων πολιτιστικού ενδιαφέροντος κατά μήκος αυτού του εσωτερικού τόξου. Αλλά και η ανάπλαση πεζόδρομων και αποκατάστασης όψεως των οδών Λήδρας – Ονασαγόρου και τις παρόδους τους.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεται το έργο της ανάπλασης του παλιού ΓΣΠ;

Οι εργασίες προχωρούν κανονικά και το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί περί το τέλος του 2023. Με την ανάπλαση του παλιού ΓΣΠ δημιουργείται ένας ακόμη πνεύμονας πρασίνου στην καρδιά της πόλης μας, σε συνδυασμό με άλλες χρήσεις, όπως είναι μια νέα αστική πλατεία και ο μεγάλος υπόγειος χώρος στάθμευσης χωρητικότητας 554 θέσεων που αναμένεται να εξυπηρετήσει τόσο τις πιο πάνω χρήσεις όσο και την ευρύτερη περιοχή του αστικού κέντρου.

Το έργο της Λεωφόρου Στασίνου τι προνοεί;

Το έργο αφορά τη μετατροπή της περιοχής της εξωτερικής περιμέτρου των τειχών και της τάφρου στη Λεωφόρο Στασίνου σε ένα «πράσινο» περίπατο της Λευκωσίας, βελτιώνοντας την προσβασιμότητα στην ευρύτερη περιοχή. Το έργο αυτό έρχεται να προσθέσει στη μεγάλη συνολική παρέμβαση στο Κέντρο της Λευκωσίας, στο έργο της Πλατείας Ελευθερίας, της Κωστάκη Παντελίδη, του Εμπορικού Τριγώνου, αυξάνοντας την ελκυστικότητα και επισκεψιμότητα του χώρου των Ενετικών τειχών.

Το έργο της Πλατείας Ελευθερίας έχει ολοκληρωθεί. Εκ των υστέρων θεωρείτε ότι έγιναν λάθη στην κατασκευή, τα οποία θα μπορούσαν να αποφευχθούν αν υπήρχε διαφορετικός χειρισμός; Θεωρείτε ότι το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό και έχει αγκαλιαστεί από τον κόσμο ή θα προχωρήσετε σε επιμέρους κινήσεις για εμπλουτισμό της εμπειρίας των επισκεπτών;

Η Πλατεία Ελευθερίας είναι ένα έργο εμβληματικό από αρχιτεκτονική και καλλιτεχνική άποψη, το οποίο πράγματι, είχε κατασκευαστικές δυσκολίες και απαιτήσεις οι οποίες δεν είχαν αξιολογηθεί και εκτιμηθεί σωστά από την αρχή. Το έργο ολοκληρώθηκε, έχει ήδη διακριθεί σε παγκόσμιους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς και σίγουρα, σε συνδυασμό με τα άλλα έργα που έγιναν στη γύρω περιοχή, βοηθά στην ουσιαστική αναζωογόνηση του κέντρου της Λευκωσίας.

Πιστεύω ότι ο κόσμος αγκάλιασε το έργο και τα σχόλια, τουλάχιστον αυτά που φτάνουν στα δικά μου αφτιά, είναι πολύ θετικά. Διάβασα μάλιστα κάπου πρόσφατα ότι είναι ένα από τα πιο φωτογραφημένα Instagrammable spots στην Κύπρο.

Θεωρώ ότι η λειτουργία της καφετερίας και του εστιατορίου όπως και οι διάφορες εκδηλώσεις που διοργανώνονται, από τον δήμο ή από άλλους φορείς, βοηθούν στο να γνωρίσει ο κόσμος αυτό το έργο.

Το κυκλοφοριακό είναι ένα τεράστιο ζήτημα το οποίο ταλαιπωρεί τους πολίτες όχι μόνο εντός των ορίων του Δήμου Λευκωσίας αλλά ευρύτερα. Ποια είναι η προσέγγισή σας γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα και ποιες οι πρακτικές εισηγήσεις σας για μείωση του προβλήματος;

Το κυκλοφοριακό αντιλαμβάνεστε είναι ένα τεράστιο ζήτημα, το οποίο δεν περιορίζεται στα όρια ενός δήμου. Ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός του κράτους υπάρχει, όμως είναι πολύ σημαντικό τα έργα που περιλαμβάνει να υλοποιούνται με τρόπο και σε χρόνο που να προσφέρουν αποτελεσματικές λύσεις στους πολίτες.

Προσωπικά πιστεύω ότι για να είναι βιώσιμα τα κέντρα των πόλεων μας, χρειάζεται ένας σημαντικός αριθμός επισκεπτών και κατοίκων. Είναι αδύνατον όμως, να διακινείται ένας αντίστοιχος αριθμός αυτοκινήτων, χωρίς δυσκολίες και προβλήματα. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να κατασκευάζουμε δρόμους, θυσιάζοντας πεζοδρόμια και χώρους πρασίνου για να εξυπηρετούνται όλα αυτά τα αυτοκίνητα. Παράλληλα, δεν βλέπω πως μπορούμε να συνεχίσουμε να αποδεχόμαστε τις επιπτώσεις που αποδεδειγμένα έχει στο περιβάλλον και την ποιότητα ζωής μας (ατμοσφαιρική ρύπανση, ηχορρύπανση, κυκλοφοριακά προβλήματα) η συνεχώς διογκούμενη χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου. Τα όποια περιθώρια υπήρχαν έχουν εξαντληθεί. Είναι την αντίθετη πορεία που πρέπει να ακολουθήσουμε. Χρειαζόμαστε αξιόπιστες δημόσιες μεταφορές για τη διακίνηση του κόσμου στα κέντρα των πόλεων. Αυτό δηλαδή, που βλέπουμε σε πόλεις του εξωτερικού που επισκεπτόμαστε και μας αρέσει και τα χρησιμοποιούμε με μεγάλη ευκολία. Κάθε σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος έχει υποχρέωση να παρέχει ασφαλείς και αποτελεσματικές δημόσιες συγκοινωνίες και κάθε ένας και κάθε μια από εμάς έχει υποχρέωση να το απαιτεί αυτό από το κράτος.

Είναι γνωστό ότι η Λευκωσία δεν προσελκύει μεγάλους αριθμούς τουριστών, οι οποίοι προτιμούν τις παράλιες περιοχές, αλλά και, τελευταίως, τα ορεινά. Ποια εμπλουτιστικά ή άλλα έργα θα πρέπει να γίνουν, ώστε η πρωτεύουσα να προσελκύει μεγαλύτερο αριθμό τουριστών;

Επιβάλλεται σίγουρα η Λευκωσία να επανατοποθετηθεί στον τουριστικό χάρτη. Είναι σημαντικό, όμως, να αναφέρουμε ότι παρατηρείται μια στροφή των τουριστών σε ένα πιο δημιουργικό τουρισμό, στον οποίο η Λευκωσία ηγείται. Ενδεικτικά αναφέρω ότι η πόλη μας βρίσκεται και επίσημα στους καλύτερους προορισμούς για το 2022, στη λίστα του παγκοσμίου φήμης ταξιδιωτικού οδηγού Lonely Planet. Επίσης, στην έκδοση «Best in Travel 2022», η πρωτεύουσα της Κύπρου αναγνωρίζεται για την ιστορία της κυρίως στην εντός των τειχών πόλη, τα μουσεία και τις πολλές επιλογές για εξόδους. Επίσης, στις 27 Ιανουαρίου 2022 η Λευκωσία πιστοποιήθηκε ως «Creative Friendly Destination», από το Creative Tourism Network, λαμβάνοντας υπόψη κριτήρια όπως, η υποδομή της, η έντονη πολιτιστική της ταυτότητα, η πλούσια άυλη πολιτιστική κληρονομιά και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις των δημιουργικών και πολιτιστικών βιομηχανιών.

Η Λευκωσία διαθέτει μια εντυπωσιακή από πολλές απόψεις πολιτιστική διαδρομή, με αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, χώρους λατρείας, πληθώρα πολιτιστικών χώρων και κτήρια/έργα σημαντικής αρχιτεκτονικής αξίας. Τέτοια παραδείγματα αποτελούν τα μοναδικά Ενετικά μας τείχη και τα ενοποιημένα πλέον τμήματα της τάφρου, η εντός των τειχών πόλη με τις πανέμορφες βυζαντινές εκκλησίες, το Αρχαιολογικό Μουσείο, το Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο, το Μουσείο Χαρακτικής Χαμπή, το Δημοτικό Κέντρο Τεχνών, η Λεβέντειος Πινακοθήκη, το Ίδρυμα Κώστα και Ρίτας Σεβέρη, η Κρατική Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης, το Μουσείο του Πολιτιστικού Ιδρύματος της Τράπεζας Κύπρου, το Αρχοντικό Χατζηγεωργάκη Κορνέσιου, το Μουσείο Αγώνος, τα μουσεία της Αρχιεπισκοπής και του Παγκυπρίου, το Μουσείο Λεδρών και πολλά άλλα. Αυτή τη διαδρομή ζητούμε από την Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης Λευκωσίας να προωθεί σε τουριστικούς πράκτορες.

Σε ποιες ενέργειες προβαίνετε ως προς την κατεύθυνση της Πράσινης Μετάβασης στον Δήμο Λευκωσίας;

Ξεκινώ από το κτήριο του Νέου Δημαρχείου, στο οποίο εφαρμόστηκαν όλες οι αρχές βιοκλιματικού σχεδιασμού καθιστώντας το πρότυπο κτήριο χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης με πραγματικά εντυπωσιακά αποτελέσματα. Επίσης, σε όλα πλέον τα κτήρια που ανακαινίζει ο δήμος για χρήση δικών του υπηρεσιών ενσωματώνονται αρχές ενεργειακής απόδοσης.

Πέρα όμως, από τα δικά μας κτήρια, σε όλα τα έργα που υλοποιήσαμε την τελευταία δεκαετία και αυτά που υλοποιούνται σήμερα, ο Δήμος Λευκωσίας εφάρμοσε πρόνοιες του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας Λευκωσίας για την προώθηση των βιώσιμων μεταφορών, ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας στην αστική περιοχή της Λευκωσίας και μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ανέφερα πιο πάνω το παράδειγμα της λεωφόρου Μακαρίου, ενώ σε αυτό το πλαίσιο εμπίπτει και η δημιουργία του δικτύου Ποδηλατόδρομων. Πρόσφατα εγκαινιάστηκε η ποδηλατική διαδρομή που συνδέει τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στην περιοχή της Έγκωμης με το κέντρο της πόλης και αναμένουμε από το Τμήμα Δημοσίων Έργων την προκήρυξη των επόμενων φάσεων που θα συνδέουν το κέντρο της πόλης με το Καϊμακλί και την Παλουριώτισσα, ολοκληρώνοντας με αυτόν τον τρόπο το όραμα της ποδηλατικής συνένωσης.

Εννοείται ότι σε όλα μας τα έργα έχουν τοποθετηθεί λαμπτήρες χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης, ενώ σε συνεργασία με την ΑΗΚ ξεκίνησε η αντικατάσταση όλων των ενεργοβόρων λαμπτήρων οδικού φωτισμού με «έξυπνα» φωτιστικά LED.

Παράλληλα, σε όλα μας τα έργα έχουμε προχωρήσει στη φύτευση μεγάλου αριθμού νέων ώριμων δέντρων τα οποία, πέραν από το να εμπλουτίζουν το πράσινο στην πόλη ταυτόχρονα ενισχύουν τη συνολική προσπάθεια για αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Φυσικά σήμερα, η βιώσιμη αστική ανάπτυξη δεν εξαρτάται μόνο από τις «σκληρές υποδομές» μιας πόλης. Εξαρτάται όλο και περισσότερο από τη διαθεσιμότητα και την ποιότητα της επικοινωνίας, της γνώσης και των κοινωνικών υποδομών. Για το τελευταίο, απαιτείται τεχνολογία και η υιοθέτηση συστημάτων έξυπνης πόλης συνυφασμένων με την καθημερινή ζωή των δημοτών και τις λειτουργείες των υπηρεσιών του Δήμου, συνεισφέρει στη μείωση του κόστους και της κατανάλωσης πόρων.

Στην κατεύθυνση αυτή κινείται πλέον και ο δήμος με το έργο Smart Nicosia, ο πρώτος δήμος παγκύπρια που επιχειρεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα καινοτόμων λύσεων και τεχνολογιών. Αν και βρισκόμαστε ακόμη στην πρώτη φάση υλοποίησης του έργου, ήδη ελέγχεται πιλοτικά η λειτουργία για περισσότερα από 10 διαφορετικά συστήματα για όλες σχεδόν τις υπηρεσίες του δήμου όπως Απορρίμματα, Βιώσιμη Κινητικότητα, Διαχείριση Στάθμευσης, Περιβάλλον, Ενέργεια και Οδοφωτισμός, Ασφάλεια και Ανθεκτικότητα, Τουρισμός, Πολιτισμός και Κοινωνική Προστασία.

Διαβάστε επίσης: Πώς μπορεί να απορροφήσει το κενό ανθρώπινου δυναμικού η αγορά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ