Porsche: Ζημιές σχεδόν 1 δισ. ευρώ μετά την αναδίπλωση στα ηλεκτρικά οχήματα και τους δασμούς

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κατέγραψε την πρώτη της ζημιογόνο χρήση από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο, μετά την απόφαση να περιορίσει τα σχέδιά της για ηλεκτροκίνηση και τις επιπτώσεις των αμερικανικών δασμών

Η Porsche ανακοίνωσε λειτουργικές ζημιές ύψους 967 εκατ. ευρώ για το τρίτο τρίμηνο του 2025, σηματοδοτώντας την πρώτη ζημιογόνο περίοδο από τότε που εισήχθη στο χρηματιστήριο. Η εταιρεία υπέστη συνολική επιβάρυνση 3,1 δισ. ευρώ φέτος, λόγω της αναστολής επενδύσεων στα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) και των δασμών που επιβάλλονται στις εισαγωγές από τις ΗΠΑ.

Η Porsche, γνωστή για το εμβληματικό μοντέλο 911, αποφάσισε να αναβάλει μέρος των ηλεκτρικών της σχεδίων και να ματαιώσει το πρόγραμμα παραγωγής δικών της μπαταριών, εν μέσω μειωμένης ζήτησης στην Κίνα και επιβράδυνσης στις πωλήσεις. Τα προβλήματα εντάθηκαν από τις πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και την πτώση της μετοχής, η οποία αποκλείστηκε πρόσφατα από τον δείκτη DAX.

Η εταιρεία έχει περικόψει τις προβλέψεις της τέσσερις φορές φέτος, πλήττοντας παράλληλα και τα αποτελέσματα της μητρικής Volkswagen. Ο οικονομικός διευθυντής Γιόχεν Μπρέκνερ εκτίμησε ότι το 2025 θα αποτελέσει «το χαμηλότερο σημείο του κύκλου», προβλέποντας σταδιακή ανάκαμψη στη συνέχεια. Τα έσοδα του τρίτου τριμήνου διαμορφώθηκαν στα 8,7 δισ. ευρώ.

Αλλαγή στρατηγικής και διοίκησης

Η Porsche αναθεωρεί ριζικά την προσέγγισή της στην ηλεκτροκίνηση. Το νέο μοντέλο SUV, το οποίο αρχικά επρόκειτο να είναι αμιγώς ηλεκτρικό, θα κυκλοφορήσει πλέον σε εκδόσεις βενζίνης και υβριδικής τεχνολογίας. Παράλληλα, η εταιρεία προχωρά σε εκτεταμένες αλλαγές στη διοικητική της ομάδα και σε πρόγραμμα περικοπής κόστους.

Από τον Ιανουάριο, ο διευθύνων σύμβουλος Όλιβερ Μπλουμέ θα παραδώσει τη σκυτάλη των αναδιαρθρώσεων στον Μίχαελ Λάιτερς, πρώην στέλεχος της Porsche και μέχρι πρόσφατα επικεφαλής της McLaren Automotive. Ο Λάιτερς, με εμπειρία στα επιτυχημένα μοντέλα Macan και Cayenne, αναμένεται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του νέου SUV που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο Macan, το οποίο αποσύρεται μέσα στο 2026.

ΗΠΑ: Η νέα βασική αγορά

Η στρατηγική των SUV θεωρείται κρίσιμη για τη μελλοντική πορεία της Porsche, καθώς οι Ηνωμένες Πολιτείες ξεπέρασαν πρόσφατα την Κίνα ως τη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας. Ωστόσο, η έλλειψη παραγωγικής βάσης στις ΗΠΑ σημαίνει ότι η Porsche εισάγει όλα τα οχήματά της από την Ευρώπη, επιβαρυνόμενη με 15% δασμούς λόγω των πολιτικών αποφάσεων του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.

Η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο δημιουργίας μονάδας συναρμολόγησης στις ΗΠΑ, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, σε μια προσπάθεια να μειώσει το κόστος και να προστατεύσει την παρουσία της στη στρατηγικά πιο αποδοτική αγορά.

Πηγή: newmoney.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ