Οι τραπεζίτες αναμένουν ότι οι δραστηριότητες αναδιάρθρωσης χρέους θα ενταθούν τους επόμενους έξι μήνες στην Ευρώπη, καθώς οι εταιρείες δέχονται πιέσεις από την επιβράδυνση των πωλήσεων, την υποτονική οικονομία και την αύξηση του κόστους ενέργειας και υλικών, σύμφωνα με έρευνα της EY-Parthenon.
Σχεδόν οι μισοί από τους αναλυτές που συμμετείχαν στην έρευνα αναμένουν κορύφωση στις περιπτώσεις εταιρικής αναδιάρθρωσης το α’ εξάμηνο του 2026. Αυτό σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή σε σχέση με την έκθεση της EY-Parthenon του Μαρτίου, όταν η πλειοψηφία των τραπεζιτών προέβλεπε ότι η δραστηριότητα θα κορυφωθεί πριν από το τέλος του 2025.
Η μεταγενέστερη αυτή τάση θα λάβει χώρα καθώς οι προσδοκίες για οικονομική ανάκαμψη στην περιοχή περιορίζονται και οι δανειστές — ειδικά οι ιδιωτικές εταιρείες πίστωσης — γίνονται πιο επιλεκτικοί, σύμφωνα με την EY-Parthenon.
Bloomberg
Ορισμένες εταιρείες που βρίσκονται σε δυσχερή θέση μπορεί να κατάφεραν να αποφύγουν την αναδιάρθρωση του χρέους τους φέτος λόγω της αφθονίας ρευστότητας, αλλά «τα κεφάλαια γίνονται πιο επιλεκτικά και για τους δανειολήπτες χαμηλότερης ποιότητας αυτό θα είναι πιο ακριβό», δήλωσε ο Χένρι Μπιτς της ομάδας Turnaround and Restructuring Strategy της εταιρείας.
Οι τραπεζίτες που συμμετείχαν στην έρευνα αναμένουν ότι οι εταιρείες του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και της μεταποίησης θα παρουσιάσουν τη μεγαλύτερη δραστηριότητα αναδιάρθρωσης το β’ εξάμηνο του 2025. Ο τομέας των κατασκευών και των δομικών υλικών ήταν ο τρίτος στη λίστα, αν και έχει σημειωθεί κάποια σταθεροποίηση σε αυτόν τον κλάδο, σύμφωνα με την έκθεση.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούνται από καιρό ευάλωτες λόγω του υψηλού κόστους και των μικρών περιθωρίων κέρδους τους, ενώ η μείωση της ζήτησης και οι εμπορικές εντάσεις έχουν ασκήσει ακόμη μεγαλύτερη πίεση φέτος.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η γερμανική Webasto έλαβε τον περασμένο μήνα ομόφωνη απόφαση για μια συμφωνία αναδιάρθρωσης χρέους, στην οποία οι δανειστές συμφώνησαν να χορηγήσουν επιπλέον δάνεια ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ και να παρατείνουν τις υπάρχουσες πιστωτικές γραμμές ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι το τέλος του 2028.
Ο ανταγωνισμός από την Κίνα, η αδύναμη εγχώρια ζήτηση και οι πιέσεις από τους δασμούς έχουν δημιουργήσει μία «πολύ δύσκολη κατάσταση» σε κλάδους όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, η χαλυβουργία και η τεχνολογία, σύμφωνα με τον Μπεν Τρασκ, έναν άλλο συνεργάτη της ομάδας της EY-Parthenon.
Πηγή: newmoney.gr


