Οι αλλαγές στο παγκόσμιο εμπόριο και τις εφοδιαστικές αλυσίδες, που προκύπτουν από την τεχνολογία, τη γεωπολιτική και τις νέες εμπορικές συνθήκες, είναι πιθανό να διαρκέσουν για πολλά χρόνια ακόμη, εκτιμά ο διευθύνων σύμβουλος της FedEx, Ρατζ Σουμπραμανιάμ.
Μιλώντας στο Bloomberg New Economy Forum στη Σιγκαπούρη, ο επικεφαλής της FedEx υπογράμμισε ότι «διαμορφώνεται μια νέα κατάσταση ισορροπίας», με τις εφοδιαστικές αλυσίδες να γίνονται ολοένα και πιο περιφερειακές. «Η βιομηχανική οικονομία θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να αλλάξει — και όταν αλλάξει, δύσκολα επιστρέφει στο παλιό μοντέλο», σημείωσε.
Οι δασμοί του Προέδρου Τραμπ και η ανατροπή στο εμπόριο μικρής αξίας
Οι δασμοί που επιβλήθηκαν από τον Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών, Ντόναλντ Τραμπ, καθώς και το τέλος των εξαιρέσεων για προϊόντα χαμηλής αξίας, έχουν ανατρέψει τη δυναμική του παγκόσμιου εμπορίου μικρών δεμάτων. Η FedEx είχε προειδοποιήσει ήδη από τον Σεπτέμβριο ότι η φετινή μεταβλητότητα στο εμπόριο θα της κοστίσει έως και 1 δισ. δολάρια.
Ο μεγαλύτερος όγκος αυτής της ζημιάς αφορά τη διαδρομή Κίνα – ΗΠΑ, η οποία έχει πληγεί περισσότερο από τον εμπορικό πόλεμο και την αναδιάταξη αποστολών.
Νέες ροές και ανακατανομή χωρητικότητας
Ο Σουμπραμανιάμ επιβεβαίωσε ότι η μείωση των ροών στο εμπόριο Κίνας–ΗΠΑ είναι πλέον σταθερή τάση. Ταυτόχρονα, η FedEx βλέπει αύξηση στις αποστολές από την Κίνα προς την Ευρώπη, τη Λατινική Αμερική και άλλες ασιατικές αγορές.
Η εταιρεία ήδη ανακατανέμει χωρητικότητα — ακόμη και αεροσκάφη — για να προσαρμοστεί πιο γρήγορα στις νέες εμπορικές διαδρομές. «Μπορούμε να μετακινούμε τη χωρητικότητά μας πολύ πιο γρήγορα από ό,τι μπορεί να αλλάξει η ίδια η παραγωγή. Βλέπουμε τα σήματα από τη βάση και αντιδρούμε άμεσα», τόνισε.
Οι εταιρείες παγκοσμίως επαναξιολογούν το κόστος του ρίσκου
Στο ίδιο πάνελ, ο πρόεδρος της ABB, Πίτερ Βόζερ, ανέφερε ότι οι αναταράξεις στο εμπόριο δεν ακολουθούν πλέον εκλογικούς κύκλους, αλλά αντικατοπτρίζουν βαθύτερες αλλαγές στις αγορές.
Όπως είπε, οι επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν αρχίσει να λαμβάνουν πολύ σοβαρά υπόψη το πραγματικό κόστος της διακοπής των εφοδιαστικών αλυσίδων — κόστος που συχνά είναι υψηλότερο από τη διατήρηση μεγαλύτερων αποθεμάτων.
Πηγή: newmoney.gr
- Διαβάστε επίσης: Χτίζοντας το αύριο της κυπριακής αγοράς ακινήτων

