Η Alibaba Group Holding Ltd. έκανε το πρώτο της μεγάλο βήμα στην αγορά consumer hardware, ξεκινώντας τις πωλήσεις των Quark S1, των πρώτων smart glasses της εταιρείας που λειτουργούν με τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης Qwen. Πρόκειται για μια σπάνια αλλά αποφασιστική στροφή της εταιρείας προς φορητές συσκευές που ενσωματώνουν την πλήρη τεχνολογική της υποδομή.
Τα νέα γυαλιά διαθέτουν ημιδιάφανες οθόνες που προβάλλουν πληροφορίες επάνω στο φυσικό περιβάλλον του χρήστη, κάμερες, μικρόφωνα οστικής αγωγιμότητας και εναλλάξιμες μπαταρίες με αυτονομία έως 24 ωρών. Η Alibaba τα τοποθετεί ως την απάντηση της κινεζικής αγοράς στα Ray-Ban smart glasses της Meta Platforms Inc.
Η στρατηγική «AI-first» και η δυναμική του Qwen
Η κίνηση αυτή αποτελεί συνέχεια της ευρύτερης αναδιοργάνωσης της εταιρείας γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη. Την προηγούμενη εβδομάδα, η Alibaba κυκλοφόρησε την εφαρμογή Qwen, ενοποιώντας όλες τις καταναλωτικές υπηρεσίες AI σε μία πλατφόρμα που συγκέντρωσε πάνω από 10 εκατ. χρήστες.
Ο διευθύνων σύμβουλος Έντι Γου δήλωσε ότι η εταιρεία βλέπει «εξαιρετική διατήρηση χρηστών» στη νέα εφαρμογή. Το οικοσύστημα Qwen ενσωματώθηκε ήδη και στο desktop browser Quark, ενώ τώρα επεκτείνεται και στα wearables.
Το Quark S1 κυκλοφορεί στα 3.799 γουάν (537 δολάρια), ενώ υπάρχει και πιο οικονομικό μοντέλο, το Quark G1, στα 1.899 γουάν, το οποίο δεν περιλαμβάνει micro-OLED οθόνες.
Η διάθεση ξεκίνησε άμεσα μέσα από το Tmall της Alibaba, το JD.com, το Douyin της ByteDance και περισσότερα από 600 φυσικά καταστήματα σε 82 κινεζικές πόλεις.
Διεθνείς εκδόσεις αναμένονται εντός του επόμενου έτους, με διάθεση και μέσω πλατφορμών όπως το AliExpress.
Τα smart glasses με δυνατότητες AI —ιδίως εκείνα με λειτουργίες όπως αυτόματη μεταγραφή— έχουν πολλαπλασιαστεί στην Κίνα τον τελευταίο χρόνο. Πολλά από αυτά προέρχονται από startups όπως η Even Realities, που επιλέγουν να εξελίξουν τα παραδοσιακά γυαλιά αντί να τα επανασχεδιάσουν πλήρως.
Σύμφωνα με την IDC, οι αποστολές στην αγορά έφτασαν τα 1,6 εκατ. συσκευές έως τον Σεπτέμβριο, με την Xiaomi να κατέχει περίπου το ένα τρίτο. Αν προστεθούν και τα μοντέλα με ενσωματωμένες οθόνες, ο αριθμός ανεβαίνει στα 2 εκατ.
Meta, Apple και η παγκόσμια κούρσα των AI glasses
Το νέο ζεύγος Ray-Ban Display της Meta, με τιμή 799 δολάρια, έδειξε μια πιο φιλόδοξη προσέγγιση, με ενσωματωμένες οθόνες και ένα εξωτερικό wristband για gesture controls. Παρότι πιο βαριά και ακριβή, καταγράφει την κατεύθυνση που πιθανότατα θα ακολουθήσει ο κλάδος.
Η Apple, εν τω μεταξύ, έβαλε «στο ράφι» το επόμενο headset για να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη γυαλιών AI αντίστοιχης φιλοσοφίας.
Με την κυκλοφορία των Quark S1, η Alibaba αξιοποιεί πλήρως το ευρύ οικοσύστημά της.
Τα νέα smart glasses συνδέονται με την πλατφόρμα αγορών Taobao, την πλατφόρμα ταξιδιών Fliggy, ενώ υποστηρίζουν πληρωμές μέσω Alipay.
Επιπλέον, συνεργάζονται με το NetEase Cloud Music και το QQ Music, αξιοποιώντας συνεργασίες με NetEase και Tencent.
Πηγή: newmoney.gr
Διαβάστε επίσης: Uber: Λανσάρει ρομποταξί χωρίς οδηγό στο Άμπου Ντάμπι

