Νέο AI εργαλείο αγορών στο ChatGPT ενόψει της εορταστικής περιόδου

Η OpenAI δημιούργησε ένα νέο οδηγό αγορών στο ChatGPT, με «έξυπνη» αναγνώριση κριτικών και κουίζ για εξατομικευμένες επιλογές, χωρίς προμήθειες

Η OpenAI παρουσίασε ένα νέο δωρεάν εργαλείο έρευνας αγορών με τεχνητή νοημοσύνη, σχεδιασμένο να δημιουργεί εξατομικευμένους οδηγούς αγοράς για τους χρήστες του ChatGPT ενόψει της εορταστικής περιόδου.

Παρότι το ChatGPT απαντούσε ήδη σε ερωτήματα για προϊόντα, η εταιρεία εκπαίδευσε μια ειδική εκδοχή του μοντέλου GPT-5 mini ώστε να υποβάλλει διευκρινιστικές ερωτήσεις και να βασίζει τις απαντήσεις του σε κριτικές από ιστοσελίδες «υψηλότερης ποιότητας».

Όπως ανέφεραν εκπρόσωποι της OpenAI, ακόμη και εμπειρίες χρηστών από το Reddit θεωρούνται πιο αξιόπιστες από πληρωμένες προωθήσεις ή σχόλια σε σελίδες προϊόντων. Το εργαλείο δεν δίνει προτεραιότητα σε συγκεκριμένα sites για την παραπομπή προϊόντων.

Η λειτουργία διαφέρει από την κλασική αλληλεπίδραση κειμένου με το ChatGPT. Οι χρήστες θα έχουν πλέον ένα ειδικό κουμπί “shopping research” και μπορούν να περιγράψουν τι αναζητούν, όπως: «βρες καναπέ για στούντιο διαμέρισμα» ή «δώρο για τετράχρονη ανιψιά που αγαπά την τέχνη».

Αντί να εμφανιστεί άμεσα απάντηση, το εργαλείο ξεκινά μια διαδικασία με μορφή κουίζ, ζητώντας περισσότερα στοιχεία — όπως προϋπολογισμό, χρώμα ή μέγεθος του αντικειμένου. Καθώς συλλέγει πληροφορίες από το διαδίκτυο, προτείνει 10 έως 15 προϊόντα και ζητά από τον χρήστη να επιλέξει «περισσότερα σαν αυτό» ή «δεν με ενδιαφέρει» για να βελτιωθεί η τελική λίστα.

Η OpenAI επεκτείνει τις δυνατότητες του ChatGPT για να προσελκύσει περισσότερους χρήστες, καθώς ο ανταγωνισμός στην αγορά των chatbot εντείνεται. Τις τελευταίες εβδομάδες παρουσίασε ομαδικά chats, δωρεάν έκδοση για εκπαιδευτικούς στις ΗΠΑ και νέα διαδικτυακή μηχανή αναζήτησης με ενσωματωμένο το ChatGPT.

Στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου ο ανταγωνισμός επίσης οξύνεται. Η OpenAI και ανταγωνιστές όπως η Perplexity AI διεκδικούν θέση στο στάδιο της αγοραστικής έρευνας των καταναλωτών, ανοίγοντας τον δρόμο για νέες πηγές εσόδων.

Πάντως, η OpenAI δεν σκοπεύει να αποκομίσει άμεσα κέρδη από το εργαλείο. Προσφέρει «σχεδόν απεριόριστη χρήση» σε όλους τους χρήστες, δωρεάν ή επί πληρωμή, μέχρι τον Ιανουάριο, ενώ η λειτουργία είναι ανεξάρτητη από το σύστημα πληρωμών Stripe που επιτρέπει αγορές μέσα στο chat από επιλεγμένους εμπόρους στο Etsy και το Shopify στις ΗΠΑ.

Σε αντίθεση με τους κλασικούς online οδηγούς αγοράς που κερδίζουν προμήθειες μέσω συνδεδεμένων links — καταγράφοντας πωλήσεις — το εργαλείο της OpenAI δεν στοχεύει σε τέτοιο μοντέλο. Θα συγκεντρώνει κριτικές από όλο το διαδίκτυο, παραπέμποντας είτε σε σελίδες προϊόντων είτε σε sites αξιολογήσεων, χωρίς να μοιράζεται τις συνομιλίες με εμπόρους.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το νέο σύστημα αποδίδει «ιδιαίτερα καλά» σε κατηγορίες με πολλές τεχνικές λεπτομέρειες, όπως ηλεκτρονικά, είδη σπιτιού, κήπου, κουζίνας, ομορφιάς, συσκευές και outdoor προϊόντα. Αντίθετα, επειδή μπορεί να χρειαστούν μερικά λεπτά για τη δημιουργία της λίστας, συνιστάται η χρήση του κλασικού ChatGPT για απλές ερωτήσεις, όπως τιμές ή τεχνικές προδιαγραφές.

Η OpenAI αναγνωρίζει, ωστόσο, ότι το εργαλείο απέχει από το να αντικαταστήσει τον ανθρώπινο παράγοντα στο κομμάτι των δώρων. Η εκπαίδευση του μοντέλου ώστε να ξεχωρίζει αντικειμενικές, αληθινές και μη πληρωμένες κριτικές ήταν «πολύ δύσκολο έργο», όπως εξήγησε η Ίσα Φούλφορντ, επικεφαλής της ομάδας ανάπτυξης. «Είναι αδύνατον να το πετύχεις στο 100%», παραδέχθηκε.

Η εταιρεία τονίζει ότι οι χρήστες πρέπει να επισκέπτονται τα site των εμπόρων για τις πιο ακριβείς πληροφορίες, καθώς —όπως προειδοποιεί η OpenAI στο blog post— το νέο εργαλείο «ενδέχεται να κάνει λάθη σε λεπτομέρειες προϊόντων», όπως τιμή ή διαθεσιμότητα.

Πηγή: newmoney.gr

Διαβάστε επίσης: Τεχνητή Νοημοσύνη: Η νέα εργασιακή πραγματικότητα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ