Γιατί η Ευρώπη φέτος θα βασιστεί στους Κινέζους τουρίστες

Δεδομένου του κλίματος οικονομικής αβεβαιότητας, λίγοι ταξιδιώτες προχωρούν σε σημαντικές δαπάνες, ανεξάρτητα από την προέλευσή τους

Οι Αμερικανοί μπορεί να αναβάλλουν τις διακοπές τους στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι, αλλά μια άλλη ομάδα αναλαμβάνει να καλύψει το κενό: οι Κινέζοι ταξιδιώτες. 

Σύμφωνα με έρευνα για τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τουρισμού (ETC) στις 10 Ιουνίου, η οποία παρουσιάστηκε αποκλειστικά στο Bloomberg, το 72% των Κινέζων ερωτηθέντων δηλώνουν ότι σκοπεύουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι, σημειώνοντας αύξηση 10% σε σχέση με το 2024. Τα στοιχεία αντανακλούν τη μεγαλύτερη ζήτηση από Κινέζους ταξιδιώτες από την αρχή της πανδημίας.

Αυτό αναμένεται να προκαλέσει ανακούφιση στους ξενοδόχους, τους εστιάτορες και άλλους επιχειρηματίες σε ολόκληρη την ήπειρο που εξαρτώνται από τους ξένους τουρίστες με υψηλή καταναλωτική ισχύ. Πριν από τη διακοπή του τουρισμού από την Κίνα το 2020, ο τομέας αυτός ήταν ιδιαίτερα κερδοφόρος για την Ευρώπη, με τους Κινέζους ταξιδιώτες να καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση μετά τους Αμερικανούς όσον αφορά τις δαπάνες.

Σύμφωνα με τον Οργανισμό Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών, οι Κινέζοι τουρίστες ξόδεψαν 251 δισεκατομμύρια δολάρια στο εξωτερικό το 2024, ξεπερνώντας τα επίπεδα πριν από το 2020. Αυτό καθιστά την Κίνα τη μεγαλύτερη αγορά όσον αφορά τις συνολικές τουριστικές δαπάνες, ακόμη και αν μέχρι πρόσφατα το μεγαλύτερο μέρος αυτών των εσόδων αφορούσε ταξίδια εντός της Ασίας.

Ωστόσο, τα ευρήματα της ETC έχουν μια σημαντική πτυχή: οι Κινέζοι τουρίστες δεν σκοπεύουν να ξοδέψουν όπως στο παρελθόν. Αυτό είναι αξιοσημείωτο, δεδομένης της προηγούμενης τάσης της συγκεκριμένης ομάδας τουριστών για πολυτελείς αγορές.

Στην πραγματικότητα, μόνο το 29% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι σκοπεύει να ξοδέψει περισσότερα από 200 ευρώ την ημέρα, μια μείωση 44% σε σύγκριση με το περασμένο καλοκαίρι, ενώ η πλειοψηφία των Κινέζων ταξιδιωτών (54%) σκοπεύει να περιορίσει τον προϋπολογισμό της μεταξύ 100 και 200 ευρώ την ημέρα.

Παρ’ όλα αυτά, τουλάχιστον το 53% των Κινέζων ερωτηθέντων στην έκθεση της ETC δηλώνουν ότι τα ψώνια θα διαδραματίσουν τουλάχιστον κάποιο ρόλο στα ταξίδια τους, ενώ οι προϋπολογισμοί είναι πιο γενναιόδωροι μεταξύ των επαγγελματιών ταξιδιωτών, το 36% των οποίων αναμένει να ξοδέψει περισσότερα από 200 ευρώ την ημέρα.

Συνολικά, οι Κινέζοι τουρίστες είναι πιο αυστηροί με τους προϋπολογισμούς τους σε σύγκριση με τους περισσότερους ομολόγους τους σε όλο τον κόσμο. Η έρευνα της ETC ρώτησε 7.100 ταξιδιώτες μεγάλων αποστάσεων από την Αυστραλία, τη Βραζιλία, τον Καναδά, την Κίνα, την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και τις ΗΠΑ σχετικά με τις καλοκαιρινές ταξιδιωτικές τους προθέσεις και τα αποτελέσματα δείχνουν ότι συνολικά το 11% των ταξιδιωτών προς την Ευρώπη θα μειώσει τις δαπάνες του αυτό το καλοκαίρι.

Το συνολικό ποσοστό των ταξιδιωτών που θα δαπανήσουν μόνο 100 έως 200 ευρώ την ημέρα (40%) ήταν χαμηλότερο από το αντίστοιχο ποσοστό των Κινέζων ταξιδιωτών.

Η πραγματικότητα είναι ότι, σε ένα κλίμα οικονομικής αβεβαιότητας, λίγοι ταξιδιώτες προχωρούν σε σημαντικές δαπάνες, ανεξάρτητα από την προέλευσή τους. Αυτό επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού, τα οποία δείχνουν ότι η ανάπτυξη του τουρισμού αναμένεται να επιβραδυνθεί σημαντικά το 2025.

Μόνο το ένα τρίτο των Αμερικανών που συμμετείχαν στην έρευνα του ETC σχεδιάζουν ταξίδια στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι, ποσοστό 7% χαμηλότερο από το 2024. Άλλες τρεις αγορές που εξετάστηκαν στην έκθεση του ETC — η Βραζιλία, ο Καναδάς και η Ιαπωνία — παρουσιάζουν μείωση, σε μικρότερο βαθμό. Τα υψηλά έξοδα ταξιδιού και τα σχέδια για διακοπές στην περιοχή είναι οι κύριοι παράγοντες που αποτρέπουν τους ταξιδιώτες.

Ο Εντουάρντο Σανταντέρ, διευθύνων σύμβουλος του ETC, βλέπει λόγους για αισιοδοξία. «Αν και η ανάκαμψη από την Κίνα είναι πιο σταδιακή σε σύγκριση με άλλες αγορές μακρινών προορισμών, η δυναμική είναι σαφώς αυξανόμενη», δηλώνει. Η αποκατάσταση των σχέσεων με αυτούς τους τουρίστες, προσθέτει, «παραμένει κορυφαία προτεραιότητα για πολλούς ευρωπαϊκούς προορισμούς». Με άλλα λόγια, το γεγονός ότι οι Κινέζοι ταξιδιώτες επιστρέφουν είναι κάτι το θετικό για την ευρωπαϊκή αγορά.

Πηγή: newmoney.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ