Τα παράπονα, αλλά και τα δικαιώματα των ταξιδιωτών (vid)

Τι αφορούν τα περισσότερα παράπονα, τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές και ποια τα δικαιώματα τους

Αρκετά είναι τα παράπονα των καταναλωτών, τα οποία σχετίζονται με τα ταξίδια τους. Είτε αυτά αφορούν καθυστέρηση της πτήσης, είτε απώλεια αποσκευών, οι καταναλωτές απευθύνονται στα αρμόδια όργανα για να βρουν το δίκαιο τους.

Μιλώντας στο Σίγμα και στην εκπομπή Μεσημέρι και Κάτι, η Αναστασία Στυλιανίδου, Διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή σημείωσε χαρακτηριστικά ότι από τα 350 παράπονα που έλαβε το κέντρο το τελευταίο διάστημα, τα 270 αφορούσαν τα αεροπορικά δικαιώματα των καταναλωτών. Όπως είπε, ο ευρωπαϊκός κανονισμός αφορά σε τρεις περιπτώσεις: Είναι η ακύρωση πτήσης, η μεγάλη καθυστέρηση πέραν των 3 ωρών και η άρνηση επιβίβασης στον ταξιδιώτη. Στη διάρκεια της καθυστέρησης η εταιρεία θα πρέπει να προσφέρει κάποια γεύματα στον ταξιδιώτη. Σε περίπτωση τελικά που η πτήση ακυρωθεί και θα πρέπει να διανυκτερεύσει ο επιβάτης το βράδυ, η ίδια η εταιρεία οφείλει να ψάξει και να βρει κατάλυμα για τη διαμονή του ταξιδιώτη. Αν αυτό δεν καταστεί δυνατό, ο ίδιος ο επιβάτης μπορεί να βρει κατάλυμα και να στείλει την απόδειξη στην αεροπορική εταιρεία. Μάλιστα, όπως ανέφερε η κ. Στυλιανίδου, ο συγκεκριμένος κανονισμός δίνει τη δυνατότητα και χρηματικής αποζημίωσης.

Από την πλευρά του, ο Γιώργος Μαυρογιάννης, Επιθεωρητής Εμπορίου και Βιομηχανίας ανέφερε ότι θα ήταν καλό ο καταναλωτής να γνωρίζει τις λεπτομέρειες του ταξιδιού του, δηλαδή τι περιλαμβάνεται στην τιμή όσον αφορά στα ξενοδοχεία, τις εκδρομές, τι είναι έξτρα και τι όχι.
Τα παράπονα που συνήθως φτάνουν κοντά τους, όπως είπε ο κ. Μαυρογιάννης αφορούν είτε σε εκδρομές που δεν συμπεριλαμβάνονταν στην τιμή είτε σε δωμάτια που δεν ήταν όπως ανέμεναν ή δεν είχαν πρόσβαση με άλλο δωμάτιο στο οποίο έμεναν τα παιδιά, ή και με καθυστερήσεις στις πτήσεις.

Αναφορικά με τα ΑΜΕΑ, άτομα θα πρέπει να αναφέρουν εκ των προτέρων στον οργανωτή τις απαιτήσεις που μπορεί να έχουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους για να μπορεί να γίνει πιο εύκολη και χωρίς ταλαιπωρία η μετάβαση τους από τον ένα τόπο στον άλλο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Βρίσκουν ευοίωνες τις τουριστικές προοπτικές το καλοκαίρι στη Λάρνακα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ