Ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τα οποία αξίζει η αναμονή

Τα πιο πολυαναμενόμενα ηλεκτρικά που θα δούμε μέχρι το 2024.

ΤΟΥ ΜΑΡΙΝΟΥ ΠΑΥΛΙΚΚΑ

Καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατακτούν όλο και περισσότερο την αγορά και ενώ οι περισσότερες εταιρείες έχουν ανακοινώσει ότι θα δώσουν χώρο μόνο σε ηλεκτρικά οχήματα τα επόμενα χρόνια, τα νέα μοντέλα που έρχονται προκαλούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον κυρίως χάρη στην επαναστατική σχεδίαση και τα καινοτόμα τεχνολογικά τους χαρακτηριστικά που θα τα συνοδεύουν.

Porsche Macan EV

Η Porsche Macan EV είναι το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που προέρχεται από τη μεγαλύτερη σε πωλήσεις μάρκα σπορ αυτοκινήτων στον κόσμο. Το λανσάρισμα του νέου μοντέλου, το οποίο αναμενόταν το 2022, έχει καθυστερήσει κυρίως λόγω της επιβράδυνσης στην εφοδιαστική αλυσίδα που προκάλεσε η πανδημία, καθώς και η πολυπλοκότητα της ανάπτυξης του νέου λογισμικού.

Το νέο μοντέλο αναμένεται να παρουσιαστεί στην έκθεση αυτοκινήτου του Λος Άντζελες τον ερχόμενο Νοέμβριο, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Oliver Blume επιβεβαίωσε ότι τα πρώτα μοντέλα αναμένεται να παραδοθούν στους πελάτες το 2024.

Το νέο ηλεκτρικό μικρό SUV της Porsche «πατάει» πάνω στο πάτωμα Premium Platform Electric (PPE) του Ομίλου Volkswagen που αναπτύχθηκε από κοινού από την Audi και την Porsche. Θα τροφοδοτεί επίσης το επερχόμενο Audi Q6. Αναμένεται να προσφέρει δύο επιλογές σε μπαταρίες, 96kWh ή 115kWh που όπως φαίνεται θα προσφέρουν αυτονομία 480 και 680 περίπου χιλιομέτρων αντίστοιχα.

Kia EV9

Η Kia έχει εκμεταλλευτεί πλήρως το μακρύ μεταξόνιο του EV9 και την εντελώς επίπεδη αρχιτεκτονική που διαθέτει η πρωτοποριακή πλατφόρμα Electric Global Modular Platform (E-GMP), η οποία έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα. Το αποτέλεσμα είναι μια καμπίνα που προσφέρει γενναιόδωρο χώρο για όλους τους επιβάτες και στις τρεις σειρές καθισμάτων, ώστε να συνδέονται και να χαλαρώνουν με μοναδική άνεση και πολυτέλεια σαλονιού first-class. Παράλληλα, η υποδειγματική αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία επιτυγχάνεται χάρη στην μπαταρία χωρητικότητας 76,1kWh που εφοδιάζει αποκλειστικά τη βασική έκδοση «Standard» με κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD) και την μπαταρία των 99,8kWh η οποία τοποθετείται τόσο στις «Long Range» RWD εκδόσεις όσο και στις εκδόσεις «Performance» με κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD).

Το EV9 κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την πλήρως αυτόνομη οδήγηση, καθώς διαθέτει μερικά από τα πιο εξελιγμένα συστήματα προηγμένης υποστήριξης οδηγού (ADAS). Το νέο σύστημα Highway Driving Pilot System (HDP) της Kia εφοδιάζει το EV9 με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης υπό όρους Επιπέδου 3 σε ορισμένες αγορές. Δεκαπέντε αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένων δύο μονάδων τεχνολογίας lidar, επιτρέπουν στο EV9 να ανιχνεύει και να εντοπίζει αντικείμενα με εύρος οπτικού πεδίου 360 μοιρών, έτσι ώστε το σύστημα να μπορεί να αντιδράσει στις προκλήσεις του δρόμου και των άλλων χρηστών του οδικού δικτύου σε χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Suzuki Jimny EV

Μέχρι το 2030 η Suzuki αναμένεται να προχωρήσει σε εξηλεκτρισμό ολόκληρου του στόλου αυτοκινήτων της, ακολουθώντας και την τάση της εποχής. Για τον σκοπό αυτό, η εταιρεία σκοπεύει στο άμεσο μέλλον να παρουσιάσει πέντε αμιγώς ηλεκτρικά στην Ευρώπη, έξι στην Ινδία και ακόμα έξι στην Ιαπωνία.

Η εταιρεία δεν αποκάλυψε ακριβώς τη νέα σχεδίαση του δημοφιλούς μίνι SUV, παρά μόνο μία σιλουέτα του, μέσω της οποίας φαίνεται πως διατηρεί τις βασικές αναλογίες του αμαξώματος που ήδη γνωρίζουμε με την τετράγωνη αισθητική, το μικρό μέγεθος και την ξεκάθαρη off road φιλοσοφία. Το ηλεκτρικό Jimny φαίνεται ότι θα έχει κάποιες διαφοροποιήσεις στο εμπρός μέρος, με τη φωτιζόμενη μάσκα και τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και με μοντέρνα σχεδίαση.

Προφανώς η ενσωμάτωση μπαταριών και ηλεκτροκινητήρα θα φέρει κάποιες σοβαρές αλλαγές, όμως πρόθεση της Suzuki είναι ακόμα και έτσι να διατηρήσει τον καθαρόαιμο χαρακτήρα του.

To πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Suzuki θα παρουσιαστεί στην Ευρώπη μέσα στο 2024. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας η Suzuki θέλει να έχει 80% των πωλήσεών της σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και το υπόλοιπο 20% σε υβριδικά.

Renault 5

Μέσα στο 2024 αναμένεται να λανσαριστεί στην αγορά το νέο μίνι ηλεκτρικό Renault 5. Η νέα πλατφόρμα, με την κωδική ονομασία CMF-B EV, υιοθετεί πάνω από το 70% των εξαρτημάτων της πλατφόρμας CMF-B η οποία χρησιμοποιείται στο Clio και στο Captur. Σε σύγκριση με το ηλεκτρικό ZOE, η πλατφόρμα CMF-B EV επιτυγχάνει μείωση του κόστους παραγωγής κατά 30%, κάτι που θα δώσει τη δυνατότητα να το καταστήσει φθηνότερο και πιο προσιτό για τους αγοραστές.

Πάντως, αν και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον κέρδισε η παρουσίαση τού… πιο σπορ αδελφού του Renault 5, του Α290_β της Alpine, το οποίο ουσιαστικά αποτελεί την αγωνιστική εκδοχή του, η γαλλική εταιρεία φαίνεται να μπαίνει για τα καλά στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης, λανσάροντας το Megane E-Tech Electric και το Renault 4 το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί, ενώ δεν είναι ακόμη γνωστό εάν το πολυαναμενόμενο Rafale το οποίο θα πραγματοποιηθεί στην 54η Αεροπορική Έκθεση του Παρισιού στο Le Bourget στις 18 Ιουνίου θα διαθέτει πέραν από την υβριδική και μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση.

BMW i5

Η εξέλιξη της νέας Σειράς 5 της BMW και συγκεκριμένα της ηλεκτρικής παραλλαγής της με τη διακριτική όσο και χαρακτηριστική ονομασία i5, βρίσκεται σχεδόν προ των πυλών. Το δημοφιλές σεντάν των βαυαρών θα είναι πανομοιότυπο με τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ στο εσωτερικό ολόκληρης της σειράς θα είναι διακριτές οι επιρροές από τη λιμουζίνα i7 η οποία εντυπωσίασε με τον σχεδιασμό της τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά.

Η νέα i5 θα βασίζεται σε μια τροποποιημένη εκδοχή του πατώματος CLAR των Βαυαρών, η οποία επιτρέπει τη φιλοξενία μιας μπαταρίας με χωρητικότητα που θα κυμαίνεται πέριξ του φράγματος των 80 kWh.

Η νέα BMW Σειρά 5, όπως και η ηλεκτρική i5, ανεβάζει τον πήχη και με την εκτεταμένη γκάμα συστημάτων για αυτοματοποιημένη οδήγηση και στάθμευση. Οι πλήρεις εκδόσεις θα μπορούν να περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων κάμερες υψηλής ανάλυσης, αισθητήρες υψηλής ακρίβειας και μονάδες ελέγχου από την πιο πρόσφατη τεχνολογική φαρέτρα του BMW Group, παρέχουν τα συστατικά για μια εμπειρία αυτοματοποιημένης οδήγησης με καινοτομίες που ενισχύουν περαιτέρω την ασφάλεια και την άνεση.

Mini Cooper Electric

Η δεύτερη γενιά του ηλεκτρικού MINI αναμένεται πιο εντυπωσιακή και πιο επαναστατική από ποτέ με εμφάνιση που δεν θα θυμίζει σε τίποτα το ιστορικό μίνι. Το ΜΙΝΙ Cooper Electric αναμένεται να διατηρεί μεν τον συμπαγή του χαρακτήρα καθώς το μήκος του δεν θα ξεπερνά τα 3,8 μέτρα, ωστόσο, θα διαθέτει φαρδύτερα μετατρόχια, κοντύτερους προβόλους και μεγαλύτερο μεταξόνιο. Θα είναι διαθέσιμο για πρώτη φορά σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, στις Cooper E και Cooper SΕ. Η πρώτη θα τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα που θα αποδίδει 135 kW, δηλαδή 184 ίππους, με την ισχυρότερη Cooper SE να παίρνει κίνηση επίσης από μια μονάδα που κινεί τους εμπρός τροχούς παράγοντας 160 kW, ήτοι 218 ίππους. Πάντως, αν και εικόνες με τη σχεδίαση του νέου μίνι ηλεκτρικού μοντέλου έχουν κάνει τον γύρο του διαδικτύου, εντούτοις η εταιρεία κρατά ακόμη καλά κρυμμένα τα χαρτιά της μέχρι την επίσημη πρεμιέρα του μοντέλου και των δύο διαθέσιμων εκδόσεών του που αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στη χρονιά που διανύουμε. Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο MINI Cooper Electric αναμένεται να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος στην ηλεκτρική επέλαση της εταιρείας που θα περιλαμβάνει το επίσης ηλεκτρικό νέο MINI Countryman και από το 2024 και μετά το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό MINI Paceman.

Mercedes Maybach EQS

Την ώρα που άλλες εταιρείες ετοιμάζονται να μπουν σιγά-σιγά στον χορό της ηλεκτροκίνησης, η Mercedes-Benz έχει ήδη στα… ράφια, οκτώ μοντέλα, τα σαλούν EQE και EQS, τα SUV EQA, EQB, EQC, EQE και EQS, καθώς και το MPV, EQV, ενώ πρόσφατα, στην Auto Shanghai 2023 παρουσίασε και το πιο πολυτελές όχημά της, το πρώτο εξηλεκτρισμένο αυτοκίνητο της πολυτελούς γκάμας «Maybach».

Η Mercedes-Maybach εμπλουτίζει τη δυναμική σχεδίαση του EQS SUV της Mercedes-EQ με αποκλειστικά στοιχεία που του δίνουν τον δικό της χαρακτήρα με επιχρωμιωμένες διακοσμητικές λεπτομέρειες, επιβλητικές ζάντες αλουμινίου 22 ιντσών, υψηλής ποιότητας υλικά όπως το δέρμα Maybach MANUFAKTUR Exclusive Nappa, ιδιαίτερους χρωματισμούς και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας όσον αφορά το λογισμικό, την άνεση των επιβατών και τις λειτουργίες ασφάλειας.

Το SUV της Mercedes-Maybach EQS 680 λαμβάνει ισχύ από τους δύο ηλεκτροκινητήρες 484 kW, ροπή 950 Nm και αυτονομία έως και 600 χιλιόμετρα. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο μιλούν για 4,4 δευτ. για την επιτάχυνση του οχήματος από στάση ώς τα 100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα που πλησιάζει τα 210 χλμ./ώρα.

Jeep Recon

Μπορεί το Avenger, το μικρό ηλεκτρικό SUV της Jeep να ανακηρύχθηκε Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023 και να κεντρίζει από την πρώτη στιγμή της παρουσίασής του το ενδιαφέρον, όμως η αμερικανική εταιρεία ανακοίνωσε ήδη άλλα τρία ηλεκτρικά μοντέλα, το Wagoneer S, το Recon καθώς και ένα ακόμη μοντέλο το οποίο η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα κυκλοφορήσει το 2025, χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει περισσότερα.

Αν και δεν είναι γνωστό κατά πόσον θα δούμε τα Wagoneer και Recon στους κυπριακούς δρόμους, όπως συμβαίνει με το Avenger, το Recon κεντρίζει το ενδιαφέρον χάρη στη σκληροτράχηλη σχεδίασή του, επηρεασμένη από το Wrangler. Πρόκειται για ένα 4x4 που εντάσσεται στην κατηγορία των «Mid-size SUV» και αναμένεται να λανσαριστεί μέσα στο 2024.

Volvo EX30

Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές και ενώ θα αφιερώνονταν στο γεμάτο επαναστατικές καινοτομίες και πολυτελές EX90, η Volvo ανακοινώνει το EX30, ένα μικρό ηλεκτρικό SUV, το οποίο σύμφωνα με τις teaser εικόνες που έδωσε στη δημοσιότητα, θα μοιάζει κατά πολύ με αυτό που αποτυπώνουν οι εκτιμήσεις στην εικόνα.

Η παρουσίασή του θα γίνει στις 7 Ιουνίου και οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν μέσα στον Νοέμβριο, ενώ αναμένεται να εστιάζει σε ένα μικρότερο ηλικιακά κοινό, με στόχο τη διεύρυνση της πελατειακής παλέτας της Σουηδικής εταιρείας. Το νέο μοντέλο θα πατάει στην ευέλικτη πλατφόρμα SEA, που έχουν από κοινού η Volvo με την κινεζική Geely. Ω εκ τούτου αναμένονται εκδόσεις με κίνηση στους δύο και στους τέσσερις τροχούς, με διαφορετικά μεγέθη μπαταριών και απόδοση που θα εστιάζει σε κίνηση στην πόλη, χωρίς να αποκλείεται και μια γρήγορη έκδοση με ίσως και περισσότερους από 400 ίππους.

Jaguar Ι-Pace

Την ήδη επιτυχημένη συνταγή του I-Pace φαίνεται να ακολουθεί η Jaguar σε ό,τι έχει να κάνει με την ηλεκτροκίνηση. Το επιτυχημένο μοντέλο της εταιρείας, το οποίο είχε ανακηρυχθεί Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2019, ανανεώνεται με στοχευμένες επεμβάσεις που αναβαθμίζουν το προφίλ του χωρίς, όμως, να αλλοιώνουν το γνώριμο τεχνολογικό και σχεδιαστικό προφίλ του, με μια νέα κλειστή μάσκα στο εμπρός μέρος και άλλες σχεδιαστικές αλλαγές.

Η ανανεωμένη I-Pace εξακολουθεί να τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 90 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία έως και 470 χλμ. βάσει του πρωτοκόλλου WLTP. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας εμπρός και ένας πίσω, θα αποδίδουν συνδυαστικά 400 ίππους και 696 Nm ροπής εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4,8 δλ. και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα.

Toyota bZ Sport Crossover

Με δέκα νέα ηλεκτρικά οχήματα θα επεκταθεί η γκάμα της Toyota μέχρι το 2026, σύμφωνα με τον νέο CEO της, Koji Sato, στοχεύοντας, μάλιστα, σε πωλήσεις 1,5 εκατομμυρίων EV στα επόμενα τρία χρόνια. Η εταιρεία έχει μέχρι σήμερα λανσάρει δύο ηλεκτρικά SUV, το bZ4x και το RZ της Lexus, της πολυτελούς μάρκας της εταιρείας, ενώ πρόσφατα παρουσίασε άλλα δύο πρωτότυπα.

Το ένα είναι το bZ Sport Crossover, το οποίο υιοθετεί ένα στυλ αμαξώματος που παραπέμπει τόσο σε SUV όσο και σε κουπέ «κουβαλώντας» ουκ ολίγα από τα διακριτικά σχεδιαστικά στοιχεία της σειράς bZ. Διαθέτει, επίσης, έξυπνες λειτουργίες και συστήματα όπως η υποστήριξη οδηγού και η αυτόματη στάθμευση, οι οποίες θα εξελίσσονται μέσω συχνών αναβαθμίσεων λογισμικού.

Το bZ FlexSpace Concept αποτελεί με τη σειρά του ένα οικογενειακό ηλεκτρικό SUV με έμφαση στη χρηστικότητα, προσφέροντας χώρους που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι οικογένειες με ασφάλεια και άνεση. Προς το παρόν, η Toyota δεν αποκαλύπτει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα δύο concept cars, ενώ καμία αναφορά δεν γίνεται αν θα αποτελέσουν αποκλειστικό προνόμιο της κινεζικής αγοράς ή αν θα τα δούμε και στην ευρωπαϊκή αγορά.

Maserati Grecale Folgore

Η Maserati αποκάλυψε στη Σαγκάη τη νέα Grecale Folgore, την ηλεκτρική παραλλαγή του μικρότερου SUV από τη Μόντενα της Ιταλίας. Με τη νέα Grecale Folgore η Maserati κάνει ακόμη ένα βήμα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της, καθώς στόχος είναι από το 2030 και έπειτα να παρουσιάζονται μόνο ηλεκτρικά μοντέλα.

Σε σύγκριση με τις εκδόσεις της Grecale με κινητήρες εσωτερικής καύσης, η ηλεκτρική Grecale Folgore δεν παρουσιάζει ουσιαστικές διαφορές ως προς τις διαστάσεις, με το μήκος να φτάνει 4,85 μ., το ύψος τα 1,66 μ. και το πλάτος (χωρίς τους καθρέπτες) τα 1,98 μ. Η Grecale Folgore διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, με μέγιστη ισχύ τους 500 ίππους ενώ το σύστημα μετάδοσης κίνησης τροφοδοτείται και υποστηρίζεται από μια μπαταρία 105 kWh με τεχνολογία 400 volt.

Honda e:Ny1

Η Honda αποκάλυψε το δεύτερο πλήρως ηλεκτρικό όχημά της, το e:Ny1, σε μια ειδική εκδήλωση που πραγματοποίησε στο Όφενμπαχ της Γερμανίας. Πρόκειται για το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που διατίθεται στην Ευρώπη, μετά το Honda e.

Το Honda e:Ny1 είναι «χτισμένο» στην πρόσφατα εξελιγμένη πλατφόρμα e:N Architecture F των Ιαπώνων. Η μέγιστη ισχύς φτάνει τα 150 kW και η ροπή τα 310 Nm. Κάτω από το πάτωμα βρίσκεται μια μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής με χωρητικότητα 68,8 kWh που προσφέρει αυτονομία έως και 412 χλμ. και δυνατότητα γρήγορης φόρτισης DC – η φόρτιση από 10 σε 80% ολοκληρώνεται σε μόλις 45 λεπτά. Προς το παρόν οι Ιάπωνες δεν έχουν ανοίξει τα χαρτιά τους για την ημερομηνία έλευσης του νέου ηλεκτρικού στην Ευρώπη.

Peugeot e-2008

Η Peugeot παρουσίασε το νέο μοντέλο της σειράς 2008 που μετά από τέσσερα χρόνια εμπορικής πορείας, μετρά πάνω από 700.000 πωλήσεις. Το μικρό SUV της εταιρείας θα περιλαμβάνει κινητήρα εσωτερικής καύσης, υβριδικό καθώς και την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση που θα εφοδιάζεται με τον νέο, πιο αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα της Peugeot. Η μέγιστη ισχύς αυξήθηκε κατά 15% και από 100 kW (136 ίπποι) έγινε 115 kW (156 ίπποι) και παράλληλα η χωρητικότητα της μπαταρίας αυξήθηκε από 50 kWh σε 54 kWh. Έτσι, αυξήθηκε και η αυτονομία, η οποία από τα 345 χιλιόμετρα της προηγούμενης γενιάς, έφτασε τώρα στα 406 χιλιόμετρα. Με το νέο e-2008 διατίθενται δύο τύποι ενσωματωμένων φορτιστών. Στον στάνταρ εξοπλισμό, ένας μονοφασικός φορτιστής των 7,4 kW και προαιρετικά ένας τριφασικός των 11 kW.

Ford Explorer

Δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση έχει μπει η Ford η οποία φαίνεται ότι έχει ξεκινήσει να παρουσιάζει το ένα μοντέλο μετά το άλλο με στόχο να φτάσει τα 10 EV μέχρι το 2024. Μεταξύ άλλων, την ώρα που το Mach-E εξακολουθεί να παραμένει ένα από τα εντυπωσιακότερα ηλεκτρικά στην αγορά και καθώς οι φήμες αναφέρουν ότι το εμβληματικό Capri θα λανσαριστεί εξηλεκτρισμένο, μέσα στο 2024 αναμένεται να παρουσιαστεί το επιτυχημένο Puma EV, ενώ η εταιρεία δεν δίστασε να ρίξει στο παζάρι το ιδιαίτερο πενταθέσιο MPV που ακούει στο όνομα E-Tourneo Courier. Αυτό, όμως, που φαίνεται να έχει συγκεντρώσει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι το Explorer, ένα μεσαίο SUV το οποίο «πατάει» πάνω στο «ηλεκτρικό δάπεδο» MEB του VW Group και θα προσφέρει προηγμένα συστήματα συνδεσιμότητας μέσω του νέου SYNC Move, αλλά και κορυφαία πρακτικότητα για τους επιβάτες καθώς και συστήματα ασφάλειας. Οι παραγγελείς για το νέο Explorer δεν αναμένεται να ανοίξουν πριν τα τέλη του 2023 με προβλεπόμενη τιμή διάθεσης κάτω από €45.000.

VW ID.7

To νέο VW ID.7 αποτελεί τη ναυαρχίδα των ηλεκτρικών μοντέλων της Volskwagen και σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, αναμένεται να προσφέρει αυτονομία έως και 700 χλμ. με μια φόρτιση. Σύμφωνα με την VW, το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό ID.7, το οποίο θα είναι διαθέσιμο προς πώληση από το προσεχές φθινόπωρο, είναι σχεδιασμένο «για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων», εξ ου και η μέγιστη αυτονομία των 700 χιλιομέτρων που επιτυγχάνει η κορυφαία έκδοση Pro S, η οποία εφοδιάζεται με μια μπαταρία με χωρητικότητα 82 kWh. Θα διατίθεται, επίσης, και η έκδοση Pro, η οποία θα εξασφαλίζει αυτονομία 615 χλμ με μια φόρτιση.

Το νέο ID.7 έχει μήκος 4.9μ., πλάτος 1.8μ. και ύψος 1.5μ, ενώ το μεταξόνιό του είναι 2.9μ. Συγκριτικά με τα «συμβατικά» αδέλφια του, το νέο EV των Γερμανών είναι μακρύτερο τόσο από το Passat όσο και από το Arteon.

Cupra Tavascan

To νέο Cupra Tavascan είναι το πρώτο ηλεκτρικό κουπέ SUV της ισπανικής εταιρείας και το δεύτερο κατά σειρά EV της μετά το Born. Το νέο ηλεκτρικό κουπέ SUV των Ισπανών της Cupra έχει μήκος 4,6μ., πλάτος 1,8μ., ύψος 1,6μ. και μεταξόνιο 2,7μ., ενώ είναι κατασκευασμένο στην πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων MEB του VW Group, αποτελώντας στην ουσία τον… Ισπανό ξάδελφο του ID.5 της Volkswagen. Θα είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές όσον αφορά το σύστημα μετάδοσης. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση VZ των 250 kW, (340 ίπποι). Η Cupra θα προσφέρει επίσης το νέο Tavascan σε μια ακόμα έκδοση με την ονομασία Edurance, με κίνηση στους πίσω τροχούς και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 210 kW (286 ίπποι).

MG Cyberster

Το Cyberster εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της MG η οποία εστιάζει, πλέον, στην ηλεκτροκίνηση.

Το διθέσιο roadster με την ονομασία Cyberster που αποκαλύφθηκε στη Σαγκάη, εγκαινιάζει την πολυαναμενόμενη επιστροφή στην παραγωγή σπορ αυτοκινήτων για την εμβληματική μάρκα MG. Το κομψό στυλ των εξωτερικών επιφανειών του Cyberster αποτίει φόρο τιμής στα παλαιότερα roadster μοντέλα της MG, με το χαρακτηριστικό μακρύ καπό, το χαμηλό ρύγχος μύτη και τις καμπύλες επιφάνειές του να συνθέτουν ένα αρκούντως εντυπωσιακό σύνολο που δεν είναι ρετρό. Σύμφωνα με την MG, το Cyberster θα ξεκινήσει να πωλείται τόσο το Ην. Βασίλειο όσο και την Ευρώπη το καλοκαίρι του 2024 και αναμένεται να διαθέτει δύο εκδόσεις, με έναν και δύο ηλεκτροκινητήρες. Η πρώτη θα αποδίδει πάνω από 300 ίππους και η δεύτερη σχεδόν 550 ίππους.

Hyundai IONIQ-6

Έχουν γραφτεί ατέλειωτες γραμμές για τον γεμάτο καμπύλες και καινοτόμα χαρακτηριστικά σχεδιασμό του νέου ηλεκτρικού της Hyundai. Η νοτιοκορεατική εταιρεία, η οποία μπήκε με φόρα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, φαίνεται να προχωρεί με γοργούς ρυθμούς, παρουσιάζοντας το ένα μοντέλο μετά το άλλο. Έτσι, μετά την άκρως επιτυχημένη πορεία του ρηξικέλευθου IONIQ -5, το επόμενο μοντέλο της σειράς, ο Όμιλος της Hyundai ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 18 δις δολάρια έως το 2030, αυξάνοντας την παραγωγή και τις εξαγωγές, αλλά και ενισχύοντας τις βιομηχανικές εργασίες που σχετίζονται με τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Το IONIQ-6, το οποίο βρίσκεται ήδη στην κυπριακή αγορά, διαθέτει μια μεγάλη γκάμα προηγμένων τεχνολογιών, εξατομικευμένο χώρο και χαρακτηριστικά εκτεταμένης εμβέλειας επαναπροσδιορίζοντας τα όρια της ηλεκτροκίνησης. Προσφέρει εκτιμώμενη αυτονομία πάνω από 610 χλμ., σύμφωνα με το πρότυπο Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP), καθώς και εξαιρετικά γρήγορη δυνατότητα πολλαπλής φόρτισης 400-V/800-V που προσφέρει η Electric-Global Modular Platform (E-GMP) του Ομίλου Hyundai. Διαθέτει επίσης ίσως το πιο αεροδυναμικό στυλ της Hyundai μέχρι σήμερα και μια σειρά από καινοτόμα χαρακτηριστικά, όπως Dual Color Ambient Lighting, Speed Sync Lighting, EV Performance Tune-up και Electric Active Sound Design (e-ASD), βελτιώνοντας την εμπειρία ηλεκτροκίνησης. Στην Κύπρο μπορείς να το γνωρίσεις από κοντά στα showroom της CTC Automotive με τιμή που ξεκινάει από €47.000.

ΣΟΥΗΔΙΑ: ΦΟΡΤΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ…

Έναν καινοτόμο αυτοκινητόδρομο, τον πρώτο του είδους του, ο οποίος μάλιστα φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα δίκτυο δρόμων συνολικού μήκους 3.000 χιλιομέτρων μέχρι το 2035 φιλοδοξεί να κατασκευάσει η Σουηδία. Όπως μεταδίδουν τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο, πρώτο του είδους του στον κόσμο, ο οποίος θα έχει τη δυνατότητα να επαναφορτίζει τα ηλεκτρικά οχήματα… εν κινήσει! Με τον τρόπο αυτό και χάρη στη συνεχή φόρτιση που θα προσφέρει στα αυτοκίνητα, θα δώσει τη δυνατότητα στα οχήματα που κινούνται σε αυτόν να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις με μικρότερες μπαταρίες και να αποφεύγουν την αναμονή σε σταθμούς φόρτισης. Ο αυτοκινητόδρομος που έχει επιλεγεί είναι η ευρωπαϊκή διαδρομή Ε20 που συνδέει τις εφοδιαστικές αλυσίδες μεταξύ Hallsberg και Örebro, που βρίσκονται στο κέντρο των τριών μεγάλων πόλεων της χώρας, της Στοκχόλμης, του Γκέτεμποργκ και του Μάλμε. Το έργο φαίνεται να συμβάλλει ουσιαστικά και στον νέο νόμο - ορόσημο που επικύρωσε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Ένωση ο οποίος απαιτεί από το 2035 όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται να έχουν μηδενικές εκπομπές CO2, με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες να σπεύδουν να προετοιμάσουν την υποδομή που απαιτείται για κινητικότητα χωρίς ορυκτά καύσιμα.

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

Το έργο βρίσκεται επί του παρόντος στο στάδιο ετοιμασίας προσφορών και προγραμματίζεται να κατασκευαστεί έως το 2025. Η μέθοδος φόρτισης για τον αυτοκινητόδρομο δεν έχει ακόμη αποφασιστεί, αλλά υπάρχουν τρεις τύποι φόρτισης, ένας ο οποίος χρησιμοποιεί ένα σύστημα εναέριων καλωδίων το οποίο θα μπορεί να εξυπηρετεί μόνο βαρέα οχήματα, σύστημα αγώγιμης φόρτισης, στην οποία τα οχήματα φορτίζονται μέσω ενός ραβδιού που αγγίζει τη ράγα και ένα τρίτο σύστημα επαγωγικής φόρτισης, με τον οποίο το όχημα θα μπορεί να φορτίζεται μέσω ενός πηνίου το οποίο θα λαμβάνει ηλεκτρισμό από μια ράγα η οποία θα βρίσκεται στην άσφαλτο. Σημειώνεται η Σουηδία και η Γερμανία διαθέτουν πιλοτικά συστήματα Συστημάτων Ηλεκτρικών Δρόμων (Electric Road System, ERS) εδώ και αρκετά χρόνια, ενώ παρόμοιες εγκαταστάσεις εξετάζει να εφαρμόσει και η Γαλλία. Από την πλευρά τους, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες Πολιτείες και Ινδία σχεδιάζουν την εφαρμογή υποδομών ERS.

Διαβάστε επίσης: Όμιλος Πηλακούτα: Στρατηγική επιλογή η ηλεκτροκίνηση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ