Temu: Η μεγάλη επιστροφή στην αμερικανική αγορά

Η κινεζική πλατφόρμα χαμηλού κόστους Temu ξαναμπαίνει δυναμικά στην αγορά των ΗΠΑ, εκμεταλλευόμενη την προσωρινή χαλάρωση των δασμών

Μια νέα σελίδα ανοίγει για την Temu, την ανερχόμενη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που έχει κερδίσει εκατομμύρια χρήστες με τις χαμηλές της τιμές.

Μετά την πρόσφατη εμπορική ανακωχή μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου, η εταιρεία αποφάσισε να επαναφέρει τις απευθείας αποστολές προϊόντων από κινεζικά εργοστάσια προς Αμερικανούς καταναλωτές, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει θεαματικά τις διαφημιστικές της δαπάνες στις ΗΠΑ.

Η Temu ξαναβρίσκει το χαμένο της έδαφος

Σύμφωνα με προμηθευτές και συνεργάτες της Temu, η εταιρεία επανέφερε από τον Ιούλιο τις λεγόμενες fully managed shipments, δηλαδή αποστολές όπου η ίδια αναλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας logistics και τελωνειακών ελέγχων, αναφέρουν οι Financial Times.

Η υπηρεσία είχε ανασταλεί τον Μάιο, καθώς οι δασμοί που επέβαλε η κυβέρνηση Τραμπ είχαν κάνει την αγορά ασύμφορη.

Η Temu, που ανήκει στον κινεζικό όμιλο PDD Holdings, φαίνεται να επωφελείται τώρα από την 90ήμερη μείωση των επιπλέον δασμών, με αποτέλεσμα να ξαναβρίσκει το χαμένο της έδαφος στην αμερικανική αγορά.

Νέο μπαράζ διαφημίσεων

Παράλληλα, η εταιρεία επιστρέφει και στη διαφήμιση. Μετά τις περικοπές στους διαφημιστικούς προϋπολογισμούς λόγω των εμπορικών πιέσεων, η Temu αυξάνει ξανά τις δαπάνες, επιδιώκοντας να επαναφέρει την αναγνωρισιμότητα που είχε το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Σύμφωνα με στοιχεία εταιρειών ανάλυσης δεδομένων, η στρατηγική αυτή δείχνει να αποδίδει, καθώς η Temu φιλοδοξεί να εκμεταλλευτεί το γεγονός ότι οι αυξήσεις τιμών πλήττουν και ανταγωνιστές της όπως η Shein αλλά και παραδοσιακούς λιανεμπόρους.

Το πλήγμα και η προσωρινή ανάσα

Ο Ντόναλντ Τραμπ είχε ανακοινώσει τον Απρίλιο την κατάργηση του λεγόμενου καθεστώτος de minimis, το οποίο επέτρεπε σε πακέτα αξίας κάτω των 800 δολαρίων να εισάγονται χωρίς δασμούς. Η κίνηση αυτή απείλησε άμεσα το επιχειρηματικό μοντέλο της Temu, που βασίστηκε σε δισεκατομμύρια τέτοιες αποστολές χαμηλής αξίας.

Ωστόσο, η προσωρινή εμπορική συμφωνία μείωσε τους πρόσθετους δασμούς στο 30% για τρεις μήνες, ενώ τα μικρά πακέτα επιβαρύνονται πλέον με χαμηλότερο ποσοστό (περίπου 54%). Αν και η Ουάσιγκτον σκοπεύει να καταργήσει οριστικά το de minimis για όλες τις χώρες από τις 29 Αυγούστου, η ανακωχή δίνει στην Temu την ευκαιρία να ανασάνει.

Η μάχη με τον ανταγωνισμό

Η Temu δεν βασίζεται πια αποκλειστικά σε τρίτους παρόχους για τη διαχείριση των αποστολών, αλλά έχει αναπτύξει δικό της σύστημα logistics, μειώνοντας τον κίνδυνο καθυστερήσεων ή πιο αυστηρών ελέγχων.

Αντίστοιχη στρατηγική έχει εφαρμόσει και η Shein, που κατάφερε να παραμείνει κερδοφόρα στις ΗΠΑ ακόμη και μετά τις αλλαγές στους δασμούς.

Προμηθευτές στην Κίνα δηλώνουν ότι οι απευθείας αποστολές αύξησαν ξανά τις πωλήσεις τους, αν και η αγορά δεν έχει επανέλθει στα επίπεδα πριν τις αποφάσεις Τραμπ. «Παλαιότερα οι ΗΠΑ αντιπροσώπευαν το ένα τρίτο των συνολικών μας πωλήσεων.  Τώρα η ανάκαμψη είναι αργή», ανέφερε χαρακτηριστικά ένας πωλητής από την επαρχία Γκουιζού.

Το στοίχημα της βιωσιμότητας

Η μεγάλη πρόκληση για την Temu είναι αν θα μπορέσει να κρατήσει την αμερικανική της παρουσία μακροπρόθεσμα, σε μια αγορά όπου η Amazon εξακολουθεί να έχει τεράστια ισχύ τιμών.

Παρά τους δασμούς, οι απευθείας αποστολές φαίνονται ακόμη πιο οικονομικές σε σχέση με τη διατήρηση αποθηκών στις ΗΠΑ.

Η Temu παίζει λοιπόν σε δύο ταμπλό: από τη μια επενδύει στην αναγνωρισιμότητα και στις χαμηλές τιμές, και από την άλλη χτίζει τις δικές της υποδομές για να αντέξει την πίεση των δασμών.

Το αν θα καταφέρει να εδραιωθεί σε μια από τις πιο δύσκολες αγορές του κόσμου, θα φανεί τους επόμενους μήνες.

Πηγή: ot.gr

Διαβάστε επίσης: Nissan: Βουτιά στη μετοχή μετά την αποχώρηση της Mercedes

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ