Πώς η Formula 1 και το Jurassic Park έδωσαν ώθηση στη Lego

Η δανέζικη εταιρεία παιχνιδιών Lego κατέγραψε ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων, ενισχυμένη από συνεργασίες με εμβληματικά brands

Με ένα δίκτυο παραγωγής που εξαπλώνεται σε τρεις ηπείρους και νέες συνεργασίες που ανοίγουν δρόμους σε διαφορετικά κοινά, η Lego αποδεικνύει ότι η ανάπτυξη δεν είναι τυχαία αλλά αποτέλεσμα μεθοδικού σχεδιασμού.

Το 2025 βρίσκει τη δανέζικη εταιρεία στην πιο δυνατή της στιγμή, με τις πωλήσεις να σπάνε ρεκόρ χάρη σε έναν κόσμο όπου η φαντασία συναντά τη στρατηγική.

Η Lego σε τροχιά ανάπτυξης

Η Lego ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις της εκτοξεύτηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2025, φτάνοντας τα 34,6 δισ. δανέζικες κορώνες (5,43 δισ. δολάρια).

Η άνοδος κατά 12% ξεπέρασε κατά πολύ τον μέσο ρυθμό ανάπτυξης της παγκόσμιας αγοράς παιχνιδιών, η οποία αυξήθηκε περίπου 7%, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters.

Ο διευθύνων σύμβουλος, Νιλς Κρίστιανσεν, δήλωσε ότι η Lego όχι μόνο ακολουθεί ανοδική πορεία στον κλάδο αλλά κερδίζει και μερίδιο αγοράς, αξιοποιώντας στρατηγικές συνεργασίες με κορυφαίες μάρκες.

Ο Κρίστιανσεν δήλωσε στο CNBC: «Είναι το καλύτερο πρώτο εξάμηνο όλων των εποχών. Είναι ένα ρεκόρ εσόδων, ένα ρεκόρ λειτουργικών κερδών, ένα ρεκόρ καθαρών κερδών… Είμαστε λοιπόν πολύ χαρούμενοι».

Συνεργασίες που αποδίδουν

Η ενίσχυση των πωλήσεων οφείλεται κυρίως στις νέες συνέργειες με brands όπως η Formula 1, το Fortnite και το Jurassic Park.

Αυτές οι συνεργασίες έδωσαν ώθηση σε διαφορετικά τμήματα καταναλωτών, διευρύνοντας την πελατειακή της βάση.

Η Lego εξακολουθεί να βασίζεται στις διαχρονικές σειρές Star Wars και Harry Potter, ενώ προετοιμάζει νέες συνεργασίες με franchises όπως το Pokémon (από το 2026) και το One Piece.

«Μπορείς πάντα να βρεις κάτι που σου αρέσει πραγματικά, την ποπ κουλτούρα που σε ενδιαφέρει ή κάποιο άλλο πάθος που έχεις», λέει ο Κρίστιανσεν στο CNBC. «Αυτό λειτουργεί πολύ καλά».

Η σειρά των φυτών της – μπουκέτα λουλουδιών κ.α.- και η συνεχιζόμενη συνεργασία της με την Epic Games – η οποία φέρνει την Lego στον ψηφιακό χώρο και στοιχεία από το δημοφιλές βιντεοπαιχνίδι Fortnite στον φυσικό κόσμο – έχουν ενθαρρύνει τους νεοεισερχόμενους στον χώρο της κατασκευής τούβλων καταναλωτές.

«Στη συνέχεια, καταλαβαίνουν τι είναι και τι κάνει για αυτούς, πώς τους επιτρέπει να εκφράζονται, αλλά και να αποβάλλουν το άγχος και να επικεντρωθούν σε πράγματα με διαφορετικό τρόπο», είπε. «Έτσι, τα σετ φυτών αποδεικνύονται καλά στην προσέλκυση νέων καταναλωτών στην επωνυμία».

Διεθνής δυναμική

Οι πωλήσεις παρουσίασαν ανάπτυξη σε όλες τις αγορές, ακόμη και στην Κίνα, όπου η εταιρεία είχε συναντήσει εμπόδια τα προηγούμενα χρόνια. Στις ΗΠΑ οι πωλήσεις αυξήθηκαν με διψήφιο ποσοστό, ξεπερνώντας τις προσδοκίες, παρά τις εμπορικές αβεβαιότητες και τους δασμούς.

Η εταιρεία διατηρεί έξι εργοστάσια σε τρεις ηπείρους, γεγονός που τη βοηθά να παρακάμπτει πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα. Μάλιστα, επεκτείνει τις εγκαταστάσεις σε Μεξικό και Ουγγαρία, ενώ προγραμματίζει ένα νέο εργοστάσιο στη Βιρτζίνια των ΗΠΑ μέχρι το 2027.

Ρεκόρ νέων προϊόντων

Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2025, η Lego παρουσίασε 314 νέα σετ από τουβλάκια, σπάζοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ.

Η στρατηγική της να δημιουργεί εμπειρίες παιχνιδιού που συνδέονται με ισχυρά brands αποδεικνύεται καταλυτική, ειδικά σε μια εποχή που οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα με συναισθηματική αξία και αναγνωρίσιμες συνεργασίες.

Ανταγωνισμός υπό πίεση

Την ίδια στιγμή, ανταγωνιστές όπως η Mattel και η Hasbro παραμένουν περισσότερο εκτεθειμένοι σε δασμολογικές διακυμάνσεις, καθώς στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στη κινεζική παραγωγή.

Η Lego, με πιο αποκεντρωμένο δίκτυο, φαίνεται να απολαμβάνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Από τις κατασκευές με τουβλάκια έως τις συνεργασίες με κορυφαία franchises, η Lego ξαναχτίζει την έννοια του παιχνιδιού.

Πηγή: ot.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ