Τα πλήγματα για τη BYD Co. συνεχίζονται. Μετά τη σοκαριστική πτώση κερδών που ανησύχησε τους επενδυτές, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα βλέπει τις μηνιαίες πωλήσεις του να σταματούν, καθώς μικρότεροι και πιο ευέλικτοι ανταγωνιστές υπονομεύουν την κυριαρχία του.
Οι συνολικές πωλήσεις της BYD αυξήθηκαν μόλις κατά 0,1% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, δείχνοντας τις δυσκολίες της να παραμείνει ανταγωνιστική. Αντίθετα, η Geely Automobile Holdings σημείωσε άνοδο 38% τον ίδιο μήνα, ενώ οι Leapmotor και Nio κατέγραψαν ρεκόρ παραδόσεων. Η Xpeng έχει ήδη παραδώσει περισσότερα από τριπλάσια οχήματα σε σύγκριση με το 2024, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η αντίθεση αυτή δείχνει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η BYD στην κορυφή και την αβεβαιότητα για το υπόλοιπο της χρονιάς. Η άνοδος της εταιρείας στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου παγκοσμίως στηρίχθηκε σε επιθετικές εκπτώσεις, που κέρδισαν τους καταναλωτές, αλλά προκάλεσαν αντιδράσεις από το Πεκίνο, το οποίο θέλει να τερματίσει τον «πόλεμο τιμών» που θεωρεί απειλή για τη μακροπρόθεσμη υγεία του κλάδου.
Αυτό αφήνει την BYD να μπαίνει στη φθινοπωρινή εμπορική περίοδο χωρίς εκπτώσεις, επιχειρώντας να αντιμετωπίσει αντιπάλους που προσφέρουν πιο κομψά και τεχνολογικά προηγμένα μοντέλα σε παρόμοιες τιμές.
Η διεθνής δραστηριότητα της BYD αποτελεί θετικό σημείο, αλλά καλύπτει τα προβλήματα στην εγχώρια αγορά, όπου οι πωλήσεις –χωρίς να υπολογίζονται οι εξαγωγές και τα επαγγελματικά οχήματα– μειώθηκαν σχεδόν 15% τον Αύγουστο.
Η εταιρεία παραμένει η πιο δημοφιλής μάρκα EV στην Κίνα, με 14,4% μερίδιο αγοράς, αν και έχασε 0,2 ποσοστιαίες μονάδες τον Ιούλιο. Οι ετήσιες παραδόσεις της είναι δέκα φορές υψηλότερες από αυτές της Xpeng και της Li Auto. Όμως, οι μικρότεροι παίκτες ενισχύονται. Η Leapmotor, με τη στήριξη της Stellantis, πέτυχε ρεκόρ 57.066 πωλήσεων τον Αύγουστο και συνολικά 329.000 φέτος, ενώ η Xpeng έφτασε σε νέο υψηλό με 37.709. Η Xiaomi, γνωστή για τα smartphones, παρέδωσε πάνω από 30.000 EV τον Αύγουστο και συνολικά περίπου 210.000 το 2025.
Όλα τα βλέμματα στρέφονται τώρα στο αν η BYD θα πετύχει τον στόχο των 5,5 εκατ. πωλήσεων για το 2025. Παρά την πτώση 30% στα κέρδη β΄ τριμήνου, που εξαΰλωσε περίπου 6 δισ. δολάρια από την κεφαλαιοποίησή της, η εταιρεία διατήρησε τον στόχο. Για να τον πετύχει, θα πρέπει να παραδώσει πάνω από 2,6 εκατ. οχήματα στους τελευταίους τέσσερις μήνες, όταν χρειάστηκαν οκτώ μήνες για να φτάσει τα 2,9 εκατ.
Οι αναλυτές προειδοποιούν ότι δύσκολα θα τα καταφέρει. Η Bloomberg υπολογίζει ετήσιες παραδόσεις 4,9 εκατ., ενώ η Sanford C. Bernstein είναι ελαφρώς πιο αισιόδοξη, στις 5,1 εκατ..
Πηγή: newmoney.gr
Διαβάστε επίσης: Κίνα: Αντιδρά στην απόφαση της Ουάσιγκτον για ανάκληση άδειας εξαγωγής τσιπ