Panasonic: Πώς ο ιαπωνικός κολοσσός γράφει ξανά την ιστορία του με τεχνητή νοημοσύνη

Η Panasonic βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο καμπής. Με ιστορία ενός αιώνα, αναζητά στρατηγική ανάπτυξης μέσω τεχνητής νοημοσύνης

Οι ιαπωνικοί όμιλοι ηλεκτρονικών που κυριάρχησαν παγκοσμίως τη δεκαετία του ’80 έχουν είτε επανεφευρεθεί είτε εξαγοραστεί. Η Panasonic αποτελεί κραυγαλέα εξαίρεση. Εταιρεία με ιστορία 107 ετών, που έγινε συνώνυμη με τηλεοράσεις, βίντεο και φούρνους μικροκυμάτων, δυσκολεύεται να βρει συνεκτική στρατηγική, σε αντίθεση με ανταγωνιστές όπως η Sony, η Hitachi και η NEC που πέτυχαν θεαματικές αναδιαρθρώσεις. Σήμερα, η αγοραία της αξία ανέρχεται σε 3,75 τρισ. γιεν (25 δισ. δολάρια), μειωμένη σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν.

Αναδιαρθρώσεις και πιέσεις επενδυτών

Η διοίκηση παρουσίασε σχέδιο περικοπών 10.000 θέσεων εργασίας και περιορισμό χαρτοφυλακίου, ωστόσο οι επενδυτές ζητούν ένα αφήγημα ανάπτυξης που λείπει. Ο Ρίο Χαράντα της Goldman Sachs προειδοποιεί πως η Panasonic βρίσκεται σε κομβικό σταυροδρόμι: χρειάζεται στρατηγική που θα υπερβαίνει τις απλές περικοπές. Μέσα στις δραστηριότητές της υπάρχουν ισχυρά χαρτιά – από την παραγωγή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων και τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου μέχρι τα πιο αποδοτικά εργοστάσια μπαταριών παγκοσμίως.

Συμμαχίες, εξαγορές και προκλήσεις

Η συνεργασία με την Tesla και η εξαγορά της Blue Yonder το 2021, αξίας 7,1 δισ. δολαρίων, θεωρήθηκαν κινήσεις επανεφεύρεσης. Όμως η Tesla προχώρησε σε δικές της μπαταρίες, ενώ η πολιτική παρουσία του Ελον Μασκ επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις. Αντίστοιχα, η Blue Yonder δεν απέδωσε τα αναμενόμενα και η πολυαναμενόμενη εισαγωγή της στο χρηματιστήριο πάγωσε. Τα έσοδα της Panasonic εξακολουθούν να εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από φορολογικές πιστώσεις στις ΗΠΑ, στοιχείο που εγείρει ανησυχίες για τη βιωσιμότητα της κερδοφορίας.

Η τρίτη απόπειρα επανεφεύρεσης

Ο διευθύνων σύμβουλος Γιούκι Κουσούμι θέτει ως στόχο το 30% των εσόδων να προέρχεται μέχρι το 2035 από συνδυασμό υλικού, λογισμικού και λύσεων τεχνητής νοημοσύνης. Από αυτοματοποίηση εργοστασίων μέχρι τεχνολογίες δεδομένων και απεικόνισης, η εταιρεία φιλοδοξεί να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που της προσφέρει η τεχνογνωσία της. Ωστόσο, η φιλοσοφία του ιδρυτή Κονοσούκε Ματσουχίτα –«προϊόντα τόσο άφθονα όσο το νερό της βρύσης»– εξακολουθεί να βαραίνει ως κληρονομιά μιας άλλης εποχής.

Διλήμματα και μέλλον

Η Panasonic καθυστερεί να μπει στον αγώνα της τεχνητής νοημοσύνης, την ώρα που η Apple, η Huawei και η Amazon ενσωματώνουν AI σε οικιακές συσκευές. Αναλυτές όπως ο Φράνσις ΜακΙνέρνεϊ και ο Ατούλ Γκογιάλ τονίζουν ότι η επιβίωση θα κριθεί από τη συγκέντρωση σε τομείς υψηλής τεχνολογίας και τον τερματισμό δραστηριοτήτων χαμηλού περιθωρίου, όπως οι τηλεοράσεις. Άλλοι, όπως ο Νιλ Νιούμαν, βλέπουν κίνδυνο σταδιακής παρακμής εάν η εταιρεία δεν προχωρήσει σε ριζική αναδιάρθρωση.

Το ερώτημα παραμένει: θα τολμήσει η Panasonic να ξεφορτωθεί το βάρος του παρελθόντος ή θα συνεχίσει σε μια πορεία επιβίωσης χωρίς θεαματικές προοπτικές;

Πηγή: newmoney.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ