Ryanair: Κλιμακώνεται η σύγκρουση με την Ισπανία – Τι σημαίνει για τους επιβάτες

Από τα περιφερειακά αεροδρόμια ξεκινά η μεγάλη μάχη Ryanair – Aena

Στον αέρα δεν συγκρούονται μόνο αεροπλάνα αλλά και… κολοσσοί. Η Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική στην Ισπανία, βρίσκεται σε ανοιχτή αντιπαράθεση με την Aena, τον κρατικό διαχειριστή των αεροδρομίων.

Στην καρδιά της διαμάχης βρίσκονται οι περικοπές δρομολογίων, οι κατηγορίες για «υπερβολικά τέλη» και η καυτή ερώτηση: ποιος λέει τελικά την αλήθεια στους επιβάτες;

Η διαμάχη Ryanair – Aena

Ο πρόεδρος της Aena, Μαουρίθι Λουσένα, εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση κατά του CEO της Ryanair, Μάικλ Ο’Λίρι, κατηγορώντας τον ότι «ψεύδεται συστηματικά» για τα αίτια των περικοπών, σύμφωνα με το Reuters.

Όπως υποστηρίζει, δεν φταίνε τα τέλη αεροδρομίων αλλά η στρατηγική της εταιρείας να εγκαταλείπει μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια, με συνέπεια κοινωνικό και πολιτικό κόστος – ακόμη και απώλειες θέσεων εργασίας.

Η εκδοχή της Ryanair

Η Ryanair επιμένει ότι τα τέλη στην Ισπανία είναι «υπερβολικά» και ανακοινώνει περικοπές 2 εκατ. θέσεων φέτος, απειλώντας με άλλες 1 εκατ. θέσεις το καλοκαίρι του 2026.

Ο Ο’Λίρι υποστήριξε ότι «είναι προτιμότερο να πετάμε στην Πάλμα παρά στη Χερέθ», αφήνοντας να εννοηθεί ότι η εταιρεία κατευθύνει τα αεροσκάφη εκεί όπου η ζήτηση και οι τιμές είναι πιο ελκυστικές.

Τι αποκαλύπτει η Aena

Σύμφωνα με την Aena, η προγραμματισμένη αύξηση τελών κατά 6,5% μεταφράζεται σε μόλις €0,68 ανά επιβάτη, ποσό που –όπως λέει– δεν δικαιολογεί τις μαζικές περικοπές.

Ο Λουσένα τονίζει πως ο πραγματικός στόχος της Ryanair είναι να μετακινήσει στόλο σε πιο κερδοφόρες γραμμές, με υψηλότερα εισιτήρια και συχνά με επιδοτήσεις από τοπικές κυβερνήσεις.

Οι επιπτώσεις για τα αεροδρόμια

Η Ryanair έχει ήδη ανακοινώσει ότι δεν θα εκτελεί πτήσεις τον χειμώνα σε αεροδρόμια όπως το Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, όπου καλύπτει σχεδόν το μισό της επιβατικής κίνησης.

Αντίστοιχες μειώσεις προβλέπονται και στη Βίγκο, στη Χερέθ και στην Τενερίφη. Ωστόσο, η Aena επισημαίνει ότι άλλες εταιρείες –όπως η Vueling, η EasyJet και η Volotea– σπεύδουν να καλύψουν τα κενά, με τις συνολικές θέσεις να μειώνονται τελικά μόλις κατά 2,3%.

Μια μάχη με ευρωπαϊκές προεκτάσεις

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ryanair συγκρούεται με ευρωπαϊκούς αερολιμένες.

Ο Λουσένα χαρακτήρισε «εκφοβιστική» τη στάση της, ενώ σημείωσε ότι η κεφαλαιοποίηση της Aena ξεπερνά τα €37 δισ., δηλαδή είναι μεγαλύτερη από της Ryanair.

«Δεν είμαστε υπηρέτες τους», είπε χαρακτηριστικά.

Το μέλλον των πτήσεων

Παρά τις εντάσεις, η Ισπανία παραμένει η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Ryanair μετά την Ιταλία.

«Ποιος χρειάζεται ποιον περισσότερο; Δεν ξέρω», σχολίασε ο Λουσένα. «Αλλά σίγουρα μας χρειάζονται πολύ – και θα συνεχίσουν να μας χρειάζονται».

Πηγή: ot.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ