Οι προμηθευτές αυτοκινήτων στην Ευρώπη ζητούν την εφαρμογή νέων κανόνων που θα εξασφαλίζουν ότι τα οχήματα που κατασκευάζονται στη Γηραιά Ήπειρο θα περιλαμβάνουν σημαντικό ποσοστό εξαρτημάτων ευρωπαϊκής προέλευσης, με στόχο την προστασία του κλάδου που βρίσκεται υπό αυξανόμενη πίεση.
Η CLEPA, η Ευρωπαϊκή Ένωση Προμηθευτών Αυτοκινήτων, τόνισε ότι οι πολιτικοί πρέπει να ενισχύσουν τη ζήτηση για οχήματα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη και να θέσουν ελάχιστες απαιτήσεις για το ποσοστό των εξαρτημάτων που παράγονται εντός της ηπείρου. Αν και η οργάνωση δεν προτείνει συγκεκριμένο ποσοστό, συνήθως οι κανόνες αυτού του είδους απαιτούν 70% έως 75% σε τοπικά παραγόμενα μέρη.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η έκκληση αυτή έρχεται σε μια περίοδο που κορυφαίοι προμηθευτές μειώνουν προσωπικό για να αντιμετωπίσουν τη χαμηλή ζήτηση στην Ευρώπη και την πίεση τιμών από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η Robert Bosch GmbH έχει προχωρήσει σε χιλιάδες απολύσεις, ενώ ανταγωνιστές όπως η Continental και η ZF Friedrichshafen εφαρμόζουν δικά τους μέτρα μείωσης του κόστους.
Παράλληλα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες περιορίζουν δαπάνες και προσωπικό. Η Volkswagen και η Porsche έχουν μειώσει την παραγωγή και τον αριθμό των εργαζομένων, καθώς αντιμετωπίζουν αδύναμες πωλήσεις στην Κίνα και τους δασμούς στις ΗΠΑ. Την ίδια στιγμή, Κινέζοι ανταγωνιστές διευρύνουν την παρουσία τους στην Ευρώπη με φθηνότερες μπαταρίες, κινητήρες και ηλεκτρονικά εξαρτήματα, μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους για τους παραδοσιακούς προμηθευτές.
Η προώθηση κανόνων για τοπική παραγωγή αντανακλά την αυξανόμενη ανησυχία στην ευρωπαϊκή αλυσίδα εφοδιασμού, η οποία αντιμετωπίζει αδρανείς παραγωγικές δυνατότητες και πιέσεις για χαμηλότερες τιμές από τους κατασκευαστές, ενώ ταυτόχρονα τα κόστη των εισροών συνεχίζουν να αυξάνονται.
Πηγή: newmoney.gr
- Διαβάστε επίσης: Η BP στρέφεται ξανά στον Κόλπο του Μεξικού – Νέα επένδυση $5 δισ.