«Σαρώνουν» στην Ευρώπη τα κινεζικά υβριδικά – Νέο μερίδιο ρεκόρ 9,8% τον Αύγουστο (γράφημα)

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στην ευρωπαϊκή αγορά - Κατέγραψαν νέο ρεκόρ στις πωλήσεις υβριδικών, πιέζοντας παραδοσιακούς κολοσσούς όπως η Volkswagen και η Stellantis

Η επέλαση των κινεζικών brands στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτροκίνησης δείχνει να αποκτά μόνιμα χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce, τον Αύγουστο οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατέγραψαν μερίδιο 9,8% στις πωλήσεις υβριδικών, φτάνοντας σε νέο ιστορικό υψηλό για τέταρτη φορά μέσα στο 2025. Στην αγορά των ηλεκτρικών, το μερίδιό τους διαμορφώθηκε στο 9,6%, ελαφρώς χαμηλότερο από τον Ιούλιο.

Η στρατηγική τους να επενδύσουν σε πιο προσιτά υβριδικά και plug-in μοντέλα ανταποκρίνεται στη ζήτηση των Ευρωπαίων καταναλωτών για φθηνές, αλλά αξιόπιστες επιλογές. Ο συνδυασμός της BYD, της MG (θυγατρικής της SAIC) και της Leapmotor πιέζει έντονα παραδοσιακούς ομίλους όπως η Volkswagen AG και η Stellantis NV, που βλέπουν το μερίδιό τους να διαβρώνεται.

Οι ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών στην ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την EFTA αυξήθηκαν κατά 26% στο διάστημα Ιανουαρίου–Αυγούστου, ενώ τα plug-in υβριδικά σημείωσαν άνοδο 28%. Συγκριτικά, η συνολική αγορά αυτοκινήτων ενισχύθηκε μόλις 0,4%.

Μετά τους νέους δασμούς που επέβαλε η ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτρικά, εταιρείες όπως η BYD στράφηκαν δυναμικά στα υβριδικά, χωρίς όμως να εγκαταλείψουν τις ηλεκτρικές τους στρατηγικές. Οι πωλήσεις EV της BYD υπερδιπλασιάστηκαν σε ετήσια βάση τον Αύγουστο, ενώ η Leapmotor παρουσίασε θεαματικά κέρδη με το χαμηλού κόστους T03, ένα από τα φθηνότερα ηλεκτρικά της αγοράς.

Παράλληλα, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ενισχύουν την παραγωγική τους παρουσία στην Ευρώπη για να αποφύγουν την επιβάρυνση από τους δασμούς. Στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου, η BYD παρουσίασε το νέο plug-in station wagon Seal 6 DM-i, ενώ η Leapmotor αποκάλυψε το ηλεκτρικό hatchback B05, ανταγωνιστή του Volkswagen ID.3.

Την ίδια στιγμή, η MG – που επηρεάστηκε περισσότερο από τους ευρωπαϊκούς δασμούς λόγω της κρατικής της ιδιοκτησίας – απομακρύνεται από τα αμιγώς ηλεκτρικά, δίνοντας έμφαση σε υβριδικά και plug-in υβριδικά.

Η τάση είναι σαφής: οι Κινέζοι κατασκευαστές δεν περιορίζονται πλέον σε ρόλο «αουτσάιντερ», αλλά εξελίσσονται σε καθοριστικούς παίκτες στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη.

Πηγή: newmoney.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ