Γιατί η Ferrari μειώνει στο μισό τον στόχο της για EV

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών αυτοκινήτων Ferrari λέει ότι οι βενζινοκινητήρες θα τη βοηθήσουν να ανταπεξέλθει σε «αβέβαιες εποχές»

Στο μισό μείωσε τον στόχο της για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων η Ferrari, τονίζοντας ότι η διατήρηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι θέμα επιβίωσης σε «αβέβαιες εποχές» όπως η παρούσα.

Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η Ferrari και ο αστερισμός των μηχανικών, των εμπόρων και των αντιπροσώπων της αντιμετωπίζουν μια τρομακτική πρόκληση για μια εταιρεία που έχει δοξαστεί από βρυχώμενα πιστόνια: να μεταφέρουν την γοητεία των supercars της στην Elettrica, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας. Το κόλπο θα είναι να φέρουν την ψυχή από το «σούζα αλογάκι» σε ένα αυτοκίνητο που θα στερείται της αναγνωρισημότητας των προκατόχων του που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα: καμία βρυχώμενη εξάτμιση, κανένα δικαίωμα περηφάνειαςστο βενζινάδικο, μόνο το ενισχυμένο βουητό των τεσσάρων ηλεκτρικών κινητήρων του.

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών αυτοκινήτων δήλωσε την Πέμπτη ότι πλέον στοχεύει να κάνει το 20% των μοντέλων της πλήρως ηλεκτρικά έως το 2030, από τον στόχο του 40% που είχε ανακοινωθεί πριν από τρία χρόνια.

Η Ferrari αποκάλυψε την υποβαθμισμένη φιλοδοξία της για ηλεκτρικά οχήματα, καθώς αποκάλυψε τις βασικές τεχνολογίες πίσω από το πρώτο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο της, το οποίο, όπως είπε, θα διαθέτει «ευρύχωρη» μπαταρία, μπαταρίες υψηλής απόδοσης και έναν ηλεκτρικό κινητήρα με πρόσθετο ήχο. Στοιχεία της Elettrica αποκαλύφθηκαν την Πέμπτη στην ημερίδα επενδυτών της Ferrari στο Μαρανέλο της Ιταλίας, ενόψει των παραδόσεων που θα ξεκινήσουν στα τέλη του 2026. Η αποκάλυψη αμαυρώθηκε από οικονομικές προβλέψεις που απογοήτευσαν τους επενδυτές, με αποτέλεσμα οι μετοχές της Ferrari να καταρρεύσουν στο Μιλάνο με τη μεγαλύτερη καταγεγραμμένη πτώση που έχει σημειωθεί.

«Σε μια εποχή αβεβαιότητας, υπάρχει μόνο ένα πράγμα που μπορεί να σας βοηθήσει και αυτό είναι η ευελιξία»

«Ως ηγέτης της αγοράς, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι είμαστε σε θέση να προσφέρουμε στους πελάτες μας τις ίδιες συγκινήσεις οδήγησης όταν χρησιμοποιούν το ICE ή το υβριδικό ή το ηλεκτρικό», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Μπενεντέτο Βίνια στους Financial Times.

Αβέβαιες εποχές για EV

Σύμφωνα με τα αναθεωρημένα σχέδιά της, το 40% των αυτοκινήτων της θα εξακολουθούν να τροφοδοτούνται από κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι το τέλος της δεκαετίας, με ένα άλλο 40% να τροφοδοτείται από υβριδική τεχνολογία.

Για το πρώτο εξάμηνο του έτους, το 53% των συνολικών αποστολών της ήταν βενζινοκίνητα μοντέλα, ενώ τα υπόλοιπα ήταν υβριδικά.

«Σε μια εποχή αβεβαιότητας, υπάρχει μόνο ένα πράγμα που μπορεί να βοηθήσει και αυτό είναι η ευελιξία», δήλωσε ο Βίνια. «Δεν υπάρχει άλλη συνταγή».

Οι επενδυτές περίμεναν με ανυπομονησία την κυκλοφορία της Ferrari Elettrica, η οποία θα παραδοθεί από τα τέλη του επόμενου έτους, με τους ανταγωνιστές κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων όπως η Aston Martin να έχουν καθυστερήσει την κυκλοφορία των πλήρως ηλεκτροκίνητων μοντέλων τους.

Ferrari από ανακυκλωμένο αλουμίνιο

Το πλαίσιο του νέου ηλεκτρικού μοντέλου, το οποίο θα κατασκευαστεί από ανακυκλωμένο αλουμίνιο, θα έχει εξαιρετικά κοντό μεταξόνιο, ενώ η μπαταρία θα έχει ενεργειακή πυκνότητα σχεδόν 195 βατώρες ανά κιλό, σύμφωνα με την εταιρεία.

Η αυτονομία της Elettrica, περίπου 530 χιλιομέτρων, είναι συγκρίσιμη με το Model Y της Tesla, αλλά μικρότερη από την Mercedes-Benz EQS. Η φόρτιση θα είναι συμβατή με όσο το δυνατόν περισσότερους σταθμούς, δήλωσαν στελέχη της Ferrari στο Bloomberg, με μια επιλογή γρήγορης φόρτισης που θα φέρνει την μπαταρία στο 80% πλήρη σε 15 λεπτά για να ελαχιστοποιηθεί το άγχος της αυτονομίας.

Το αυτοκίνητο θα αποδίδει ισχύ άνω των 1.000 ίππων και θα πιάνει τα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα — όχι ακριβώς τα 1,81 δευτερόλεπτα ενός Rimac Nevera, αλλά αρκετά για να ξεπεράσει την έκδοση Cyberbeast ενός Tesla Cybertruck. Άλλα supercars μπορούν να ξεπεράσουν την τελική ταχύτητα της Elettrica, η οποία είναι περίπου 310 χλμ/ώρα — από την άλλη, η εμπειρία της Ferrari δεν είχε ποτέ να κάνει μόνο με την ταχύτητα.

Ο Βίνια αναγνώρισε, ωστόσο, ορισμένους περιορισμούς της σημερινής τεχνολογίας ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών, καθώς εξήγησε την απόφαση της εταιρείας να μην κάνει το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της supercar.

«Δεν μπορείς να κατασκευάσεις ένα supercar Ferrari με την ηλεκτρική τεχνολογία που υπάρχει σήμερα», είπε.

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων κάλεσαν τις Βρυξέλλες να χαλαρώσουν την απαγόρευση από το 2035 στην πώληση οχημάτων με κινητήρα καύσης, καθώς η βιομηχανία αντιμετωπίζει υψηλότερους δασμούς στις ΗΠΑ και την εισροή προσιτών ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων από Κινέζους ανταγωνιστές.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων απαιτούν από την ΕΕ να χαλαρώσει την «άκαμπτη» απαγόρευση των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων του 2035

Η Ferrari έχει απολαύσει περιθώριο κέρδους 40% στα κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και χρεολυσίων λόγω της αύξησης των αγοραστών που προσθέτουν ακριβά χαρακτηριστικά στα supercars τους. Η λεγόμενη εξατομίκευση αντιπροσωπεύει πλέον περίπου το 20% των ετήσιων εσόδων της, αν και οι αναλυτές έχουν προειδοποιήσει για τη μείωση των υπολειμματικών αξιών των εξαιρετικά προσαρμόσιμων μοντέλων.

Ο όμιλος έχει επίσης καταφέρει να αυξάνει σταθερά τις τιμές του για τα διάδοχα μοντέλα και ήταν ο πρώτος που ανακοίνωσε τον Μάρτιο σχέδια ότι θα αυξήσει τις τιμές για ορισμένα από τα μοντέλα του για να αντιμετωπίσει τους δασμούς των ΗΠΑ.

Ο Βίνια προειδοποίησε ότι οι επενδυτές δεν θα πρέπει να αναμένουν «συνεχή μεταβολή» των υψηλότερων τιμών τα επόμενα πέντε χρόνια, ακόμη και καθώς η εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει κατά μέσο όρο τέσσερα νέα αυτοκίνητα ετησίως.

«Πρέπει να διατηρήσουμε τη σπανιότητα αυτού που κάνουμε. Θέλουμε να προσφέρουμε μοντέλα σε περιορισμένο αριθμό, αλλά να έχουμε μεγαλύτερη ποικιλία μοντέλων», είπε. «Η ισχύς της μάρκας δεν είναι μια ασπίδα που υπάρχει και διαρκεί για πάντα».

Πηγή: ot.gr

Διαβάστε επίσης: Περιμένουν τον επόμενο Γάλλο πρωθυπουργό οι ευρωαγορές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ