Τα προκαταρκτικά δημοσιονομικά αποτελέσματα που ετοιμάστηκαν από τη Στατιστική Υπηρεσία για την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025 καταδεικνύουν πλεόνασμα της Γενικής Κυβέρνησης της τάξης των €1.395,7 εκ. (4,0% στο ΑΕΠ) σε σύγκριση με πλεόνασμα €1.328,9 εκ. (4,0% στο ΑΕΠ) για την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2024.
Αύξηση 6,8% στα συνολικά έσοδα
Τα συνολικά έσοδα, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025 αυξήθηκαν κατά €641,1 εκ. (+6,8%) και ανήλθαν στα €10.102,3 εκ. σε σύγκριση με €9.461,2 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Συγκεκριμένα, τα έσοδα από τη φορολογία στο εισόδημα και τον πλούτο αυξήθηκαν κατά €178,3 εκ. (+7,1%) και ανήλθαν στα €2.696,0 εκ. σε σύγκριση με €2.517,7 εκ. το 2024. Οι κοινωνικές εισφορές αυξήθηκαν κατά €243,8 εκ. (+8,4%) και ανήλθαν στα €3.136,5 εκ. σε σύγκριση με €2.892,7 εκ. το 2024. Οι εισπραχθέντες τόκοι και μερίσματα αυξήθηκαν κατά €57,4 εκ. και ανήλθαν στα €121,8 εκ. σε σύγκριση με €64,4 εκ. το 2024. Οι συνολικοί φόροι επί της παραγωγής και των εισαγωγών αυξήθηκαν κατά €41,0 εκ. (+1,3%) και ανήλθαν στα €3.148,2 εκ. σε σύγκριση με €3.107,2 εκ. το 2024, εκ των οποίων τα καθαρά έσοδα του ΦΠΑ (μετά την αφαίρεση των επιστροφών) αυξήθηκαν κατά €47,7 εκ. (+2,3%) και ανήλθαν στα €2.117,8 εκ. σε σύγκριση με €2.070,1 εκ. το 2024. Τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά €97,8 εκ. (+17,7%) και ανήλθαν στα €651,6 εκ. σε σύγκριση με €553,8 εκ. το 2024. Οι κεφαλαιουχικές μεταβιβάσεις αυξήθηκαν κατά €45,8 εκ. (+65,7%) και ανήλθαν στα €115,5 εκ. σε σύγκριση με €69,7 εκ. το 2024.
Αντιθέτως, οι τρέχουσες μεταβιβάσεις μειώθηκαν κατά €22,9 εκ. (-9,0%) και περιορίστηκαν στα €232,7 εκ. σε σύγκριση με €255,6 εκ. το 2024.
Αυξήθηκαν κατά €574,3 εκ. οι συνολικές δαπάνες
Οι συνολικές δαπάνες, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025 αυξήθηκαν κατά €574,3 εκ. (+7,1%) και ανήλθαν στα €8.706,6 εκ. σε σύγκριση με €8.132,3 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Συγκεκριμένα, οι απολαβές προσωπικού (συμπεριλαμβανομένων των τεκμαρτών κοινωνικών εισφορών και συντάξεων των δημοσίων υπαλλήλων) αυξήθηκαν κατά €149,3 εκ. (+6,2%) και ανήλθαν στα €2.544,0 εκ. σε σύγκριση με €2.394,7 εκ. το 2024. Οι κοινωνικές παροχές αυξήθηκαν κατά €231,1 εκ. (+6,8%) και ανήλθαν στα €3.622,8 εκ. σε σύγκριση με €3.391,7 εκ. το 2024. Η ενδιάμεση ανάλωση αυξήθηκε κατά €84,6 εκ. (+10,1%) και ανήλθε στα €920,1 εκ. σε σύγκριση με €835,5 εκ. το 2024.
Ο λογαριασμός κεφαλαίου αυξήθηκε κατά €131,8 εκ. (+22,9%) και ανήλθε στα €707,0 εκ. σε σύγκριση με €575,2 εκ. το 2024, εκ των οποίων, οι επενδύσεις πάγιου κεφαλαίου αυξήθηκαν κατά €92,9 εκ. (+19,2%) και ανήλθαν στα €576,7 εκ. σε σύγκριση με €483,8 εκ. το 2024 και οι άλλες μεταβιβάσεις κεφαλαίου αυξήθηκαν κατά €38,9 εκ. (+42,6%) και ανήλθαν στα €130,3 εκ. σε σύγκριση με €91,4 εκ. το 2024.
Αντιθέτως, οι πληρωθέντες τόκοι μειώθηκαν κατά €2,9 εκ. (-1,0%) και περιορίστηκαν στα €287,7 εκ. σε σύγκριση με €290,6 εκ. το 2024. Οι τρέχουσες μεταβιβάσεις μειώθηκαν κατά €16,6 εκ. (-3,1%) και περιορίστηκαν στα €527,0 εκ. σε σύγκριση με €543,6 εκ. το 2024. Οι επιδοτήσεις μειώθηκαν κατά €3,0 εκ. (-3,0%) και περιορίστηκαν στα €98,0 εκ. σε σύγκριση με €101,0 εκ. το 2024.
Τονίζεται ότι για αριθμό οντοτήτων της Γενικής Κυβέρνησης και συγκεκριμένα του υποτομέα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, έχουν παραχθεί εκτιμήσεις λόγω μη υποβολής επαρκών στοιχείων από τις αρμόδιες αρχές.
Διαβάστε επίσης: ΚΕΒΕ- ΟΕΒ: Σε αναμονή πρόσκλησης από τα Υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας για την ΑΤΑ