Τραμπ: Το deal στη Νότιο Κορέα που θα «αναστήσει» τα ναυπηγεία των ΗΠΑ

Το ακριβό «δώρο» του προέδρου των ΗΠΑ στην κορεατική ναυπηγική βιομηχανία

Απόλυτα ικανοποιημένος για τη συμφωνία που έκλεισε με την κυβέρνηση της Νότιας Κορέας, έδειχνε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, λίγο πριν την συνάντησή του, την Πέμπτη με τον πρόεδρο της Κίνας, Σι Τζινπίγκ.

Η συμφωνία των δυο πλευρών δεν περιορίζεται στους δασμούς για τα νοτιοκορεατικά προϊόντα όπως τα αυτοκίνητα -οι οποίοι μειώνονται- αλλά συνιστά μια μεγαλύτερη συμμαχία στρατηγικού χαρακτήρα για τις δύο χώρες καθώς περιλαμβάνει τη δέσμευση της Σεούλ για αγορές πετρελαίου και φυσικού αερίου απο τις Ηνωμένες Πολιτείες  αλλά και για άμεσες επενδύσεις δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων. Μέσα σε αυτές ιδιαίτερη αξία έχει για τον πρόεδρο Τραμπ, η «εγγραφή» των 150 δισ. δολαρίων για τη συνεργασία των δύο χωρών στο ναυπηγικό τομέα.

Ένδειξη της θετικής υποδοχής των συμφωνιών αυτών ήταν και η άνοδος των μετοχών των αυτοκινητοβιομηχανιών και των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας μετά την ολοκλήρωση των συζητήσεων ανάμεσα στις δύο πλευρές: Τόσο οι μετοχές των ναυπηγείων Hanwha Ocean και Samsung Heavy Industries όσο και εκείνες των κατασκευαστών αυτοκινήτων Hyundai  και Kia.

Η συνεργασία στην κατασκευή πλοίων

Η συνεργασία των δυο κρατών στην ναυπηγική βιομηχανία «ξεκλειδώνει» μεγάλες ευκαιρίες για τα μεγάλα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας αλλά ταυτόχρονα δίνει «πνοή» στις Ηνωμένες Πολιτείες οι οποίες στη διάρκεια των τελευταίων ετών έχασαν το ρόλο που είχαν στη ναυπήγηση πλοίων και παρέμειναν να παρατηρούν την εντυπωσιακή ανάπτυξη που σημείωναν οι χώρες της Ανατολής και ειδικά τρεις απο αυτές, συγκεκριμένα η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία.

Στόχος του Αμερικανού πρόεδρου είναι η ανάταξη της ναυπηγικής βιομηχανίας, γεγονός που εξηγεί και την απόφασή του να επιβάλει λιμενικά τέλη σε πλοία που χτίστηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία ή ανήκουν σε κινεζικές εταιρείες. Άλλωστε, αυτό που επιδιώκει, δηλαδή να συμβαδίσει με την Κίνα, τη μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη στον κόσμο φαντάζει δύσκολο και η βοήθεια της δεύτερης μεγαλύτερης ναυπηγικής χώρας, της Νότιας Κορέας,  είναι απαραίτητη.

Η συμφωνία στο ναυπηγικό τομέα είναι αποτέλεσμα εντατικών διαβουλεύσεων ανάμεσα στις δύο χώρες που είναι σύμμαχοι για περισσότερα απο 70 χρόνια. Τον περασμένο Αύγουστο ο Νοτιοκορεάτης πρόεδρος Λι Τζαέ Μιούνγκ, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του στα ναυπηγεία στη Φιλαδέλφεια της Πενσυλβάνια των ΗΠΑ ( Philly Shipyard ),που απέκτησε ο όμιλος Hanwha της Νότιας Κορέας, είχε υποσχεθεί να «κάνει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία ξανά μεγάλη».

«Το έργο που πρότεινα στον Πρόεδρο Τραμπ για να ξανακάνω την αμερικανική ναυπηγική μεγάλη δεν είναι απλώς ένα όραμα για την κατασκευή τεράστιων πολεμικών πλοίων και πλοίων τελευταίας τεχνολογίας», δήλωσε ο Λι σε ομιλία του στο ναυπηγείο. «Είναι ένα μεγαλόπνοο όραμα για την αποκατάσταση ενός ονείρου που έχει εξαφανιστεί».

Το δώρο του Τραμπ

Στο έδαφος της συνεργασίας των δύο πλευρών αναπτύσσεται και η κοινή πορεία δυο ακόμη ναυπηγείων, της νοτιοκορεατικής HD Hyundai Heavy Industries  και της αμερικανικής Huntington Ingalls, οι οποίες συμφώνησαν να κατασκευάσουν από κοινού βοηθητικά πλοία για το αμερικανικό ναυτικό. Μάλιστα, το μνημόνιο συνεργασίας των δυο ναυπηγείων υπεγράφη στη  Γκιονγκτζού της Νότιας Κορέας, λίγες ημέρες πριν την άφιξη εκεί του Αμερικανού προέδρου για τη σύνοδο της Οικονομικής Συνεργασίας Ασίας-Ειρηνικού (APEC).

Στο πλαίσιο αυτό αποκτά σημασία και το δώρο του Ντόναλντ Τραμπ, τη δυνατότητα που προσέφερε στους νοτιοκορεάτες συμμάχους να κατασκευάσουν πυρηνοκίνητο υποβρύχιο. Όπως ανέφερε σε ανάρτησή του, αυτό θα γίνει στα ναυπηγεία της Φιλαδέλφειας και όπως γίνεται αντιληπτό έχει ιδιαίτερη αξία η απόφαση των ΗΠΑ να μοιραστούν τεχνολογία αυτού του επιπέδου με μια άλλη χώρα.

Πηγή: ot.gr

Διαβάστε επίσης: ΕΚΤ - Fed: Βίοι παράλληλοι ή πορείες αποκλίνουσες;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ