Της Χριστιάνας Αντωνίου
Η εποχή αλλάζει και μαζί αλλάζει η νοοτροπία και οι καταναλωτικές συνήθειες. Η αγορά δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη και χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο κλάδος των ποτών, όπου τα τελευταία χρόνια σημείωσε μια μεγάλη στροφή προς τα μη αλκοολούχα ποτά και συγκεκριμένα στη μη αλκοολούχα μπίρα.
Στην Κύπρο, μπήκε για τα καλά στη ζωή μας από το 2020 - περίοδος έναρξης της πανδημίας. Ο Γιάννος Ιωαννίδης, ιδιοκτήτης της μπιραρίας Recles στη Λευκωσία, μιλώντας στο Economy Today, ανέφερε ότι κατά την έναρξη του κορωνοϊού παρατηρήθηκε μια ευρύτερη καταναλωτική στροφή σε πιο υγιεινές συνήθειες. Για το λόγο αυτό, παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση πωλήσεων της μπίρας χωρίς αλκοόλ.
Ιστορική αναδρομή
Τα μη αλκοολούχα ποτά εμφανίστηκαν διεθνώς γύρω στο 2010, ενώ στη χώρα μας πρωτοεμφανίστηκαν δειλά δειλά το 2018, χωρίς να σημειώσουν ιδιαίτερες πωλήσεις. Δύο χρόνια αργότερα φάνηκαν να εδραιώνονται στην αγορά, όπως τόνισε ο κ. Ιωαννίδης, υπογραμμίζοντας ότι δεν είναι ένα trend, αλλά μια συνήθεια που ήρθε για να μείνει.
Η μπίρα free, «βασίλισσα» στις πωλήσεις
Στην κατηγορία μη αλκοολούχων ποτών, οι Κύπριοι επιλέγουν με διαφορά την μη αλκοολούχα μπίρα καθιστώντας την «βασίλισσα» στις πωλήσεις. Η κατανάλωσή της ξεπερνά κατά πολύ άλλα μη αλκοολούχα, όπως είναι το τζιν, το ουίσκι και η βότκα. Ο λόγος, όπως ανέφερε, αποτελεί το γεγονός ότι οι ζυθοποιίες έχουν μεγαλύτερη τεχνογνωσία, πράγμα που σημαίνει ότι γευστικά πλησιάζουν περισσότερο στις μπίρες με αλκοόλ, κάτι που δεν συμβαίνει με τα άλλα ποτά.
Ο κόσμος έχει την εντύπωση ότι η μπίρα χωρίς αλκοόλ είναι φθηνότερη από την κανονική. Ωστόσο, όπως τόνισε ο κ. Ιωαννίδης, αυτό δεν ισχύει. Στην αγορά η μπίρα free πωλείται είτε στην ίδια τιμή, είτε πωλείται πιο ακριβά, διότι η παραγωγή της είναι πιο περίπλοκη. Παράγεται πρώτα η μπίρα με αλκοόλ και μετά αφαιρείται το αλκοόλ. Υπάρχει μια επιπρόσθετη επεξεργασία του προϊόντος.
Γιατί ο κόσμος μπορεί να την επιλέξει
Το αλκοόλ αποτελεί φορέας κοινωνικοποίησης, μια εγγενής ανάγκη του ανθρώπου. Επομένως, άτομα που δεν μπορούν να καταναλώσουν αλκοόλ για διάφορους λόγους, για παράδειγμα, κάποιος που πίνει αντιβίωση ή κάποιος που έχει πιει ήδη αρκετά, αλλά θέλει να συνεχίσει το βράδυ του, η μπίρα χωρίς αλκοόλ αποτελεί μια καλή εναλλακτική.
Ο Φάνος Λεβέντης, Γενικός Γραμματέας του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Κέντρων Αναψυχής, δήλωσε στο Economy Today ότι από την πρώτη στιγμή αντιμετώπισε θετικά την ένταξη των μη αλκοολούχων ποτών στους καταλόγους. Όπως ανέφερε, προσφέρουν μια διέξοδο στους καταναλωτές που θέλουν να απολαύσουν μια μπύρα χωρίς τις συνέπειες του αλκοόλ. «Στηρίζουμε αυτό το προϊόν σημείωσε, προσθέτοντας ότι δεν το θεωρεί απλώς μια τάση, διότι αν βρει το κοινό του, θα καθιερωθεί και πιθανότατα θα κερδίσει και άλλους υποστηρικτές.

