Safari με AI: Η Apple σχεδιάζει συνεργασία με OpenAI και Perplexity – Πώς επηρεάζεται η αγορά αναζήτησης

Η Apple εξετάζει την προσθήκη AI αναζήτησης στον Safari, απειλώντας την κυριαρχία της Google, εν μέσω ανταγωνισμού από startups και στρατηγικών συμφωνιών με OpenAI και Perplexity

Η Apple βρίσκεται σε συζητήσεις για την προσθήκη επιλογών τεχνητής νοημοσύνης (AI) στον περιηγητή Safari, σε μια κίνηση που ενδέχεται να ανατρέψει την κυριαρχία της Google στην πολυδισεκατομμυρίων αγορά της διαδικτυακής αναζήτησης. Η είδηση ήρθε στο φως από την κατάθεση του ανώτατου στελέχους της Apple, Έντι Κιου, κατά τη διάρκεια της δίκης του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ κατά της Google για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης.

Η δήλωση Κιου προκάλεσε αναταραχή στις αγορές, με τις μετοχές της Alphabet (μητρικής της Google) να σημειώνουν πτώση 6% και της Apple 2%. Ούτε η Apple ούτε η Google σχολίασαν, ενώ και το Υπουργείο Δικαιοσύνης αρνήθηκε να προβεί σε τοποθέτηση.

Η Google πληρώνει δισεκατομμύρια για την προεπιλογή στον Safari

Η Google διατηρεί τη θέση της ως η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στον Safari, καταβάλλοντας στην Apple περί τα 20 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως – ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 36% των διαφημιστικών της εσόδων από Safari, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών. Ενδεχόμενη αλλαγή από την Apple θα επηρέαζε άμεσα τη δυναμική στην παγκόσμια αγορά αναζήτησης, δεδομένης της βάσης 2,5 δισεκατομμυρίων ενεργών συσκευών της.

Η Google ήδη δέχεται πιέσεις από ανερχόμενες AI startups όπως η OpenAI και η Perplexity. Η Apple έχει υπογράψει συμφωνία με την OpenAI για ενσωμάτωση του ChatGPT στη Siri, ενώ η Google προσπαθεί να εξασφαλίσει μέχρι τα μέσα του έτους συμφωνία για ενσωμάτωση του Gemini AI στα νέα iPhone.

Ο αναλυτής Γκιλ Λούρια από την D.A. Davidson σημειώνει ότι η απώλεια αποκλειστικότητας στην Apple θα μπορούσε να είναι καταστροφική για τη Google, ακόμα και χωρίς άλλες αλλαγές. Οι διαφημιστές, που επενδύουν σχεδόν όλο τον προϋπολογισμό τους στη Google λόγω του 90% μεριδίου της, θα μπορούσαν να στραφούν σε εναλλακτικές λύσεις αν παρουσιαστούν αξιόπιστες προτάσεις με AI.

Κατά την κατάθεσή του, ο Κιου αποκάλυψε πως για πρώτη φορά υπήρξε πτώση στις αναζητήσεις μέσω Safari, γεγονός που απέδωσε στην προτίμηση των χρηστών για AI-based εφαρμογές. Εξέφρασε την εκτίμηση ότι πάροχοι όπως η OpenAI και η Perplexity AI θα αντικαταστήσουν σταδιακά τις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, η Apple σχεδιάζει να προσθέσει AI μηχανές αναζήτησης στον Safari, χωρίς όμως να τις ορίσει ως προεπιλεγμένες. Ο Κιου φέρεται να δήλωσε: «Θα τους προσθέσουμε στη λίστα – μάλλον δεν θα είναι η default επιλογή».

Την ίδια στιγμή, η Google διαβεβαιώνει τους μετόχους ότι οι επενδύσεις της στην AI αποδίδουν ήδη. Τα έσοδα και τα κέρδη του πρώτου τριμήνου ξεπέρασαν τις προβλέψεις, προσπαθώντας να μετριάσουν τους φόβους από τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.

Πηγή: newmoney.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ