Σε χαμηλό 9 μηνών η μετοχή της Toyota μετά το σχέδιο ιδιωτικοποίησης ύψους $33 δισ. (γράφημα)

«Είναι συνήθης πρακτική οι τιμές των προσφορών να περιλαμβάνουν ένα premium», αναφέρει ο πρόεδρος της Libra Investments, ωστόσο η σχεδιαζόμενη προσφορά στα 16.300 γιεν αντιπροσωπεύει έκπτωση 11% στην τιμή κλεισίματος της Τρίτης

Οι μετοχές της Toyota Industries Corp. σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων εννέα μηνών, αφού ο όμιλος Toyota παρουσίασε ένα σχέδιο ιδιωτικοποίησης της Toyota Industries Corp. ύψους 4,7 τρισεκατομμυρίων γιεν (33 δισεκατομμυρίων δολαρίων), προκαλώντας έντονες επικρίσεις από επενδυτές και αναλυτές που λένε ότι η πρόταση υποτιμά σημαντικά την εταιρεία.

Η σχεδιαζόμενη προσφορά ύψους 16.300 γιεν ανά μετοχή από έναν όμιλο με επικεφαλής τον πρόεδρο της Toyota Motor Corp. Άκιο Τογιόντα αντιπροσωπεύει έκπτωση 11% στην τιμή κλεισίματος της Τρίτης για την κατασκευάστρια εταιρεία υφαντουργικών αργαλειών, περονοφόρων οχημάτων και εξαρτημάτων αυτοκινήτων. Η μετοχή της Toyota Industries σημείωσε πτώση έως και 13% στις πρώτες απογευματινές συναλλαγές στο Τόκιο την Τετάρτη, τη μεγαλύτερη ενδοσυνεδριακή πτώση από τον Αύγουστο του 2024.

«Ειλικρινά, δεν είμαι απόλυτα σίγουρος για το τι προσπαθούν να κάνουν εδώ», δήλωσε ο Yasuo Sakuma, πρόεδρος της Libra Investments. «Είναι συνήθης πρακτική οι τιμές των προσφορών να περιλαμβάνουν ένα premium».

Η συμφωνία, που αναφέρθηκε για πρώτη φορά από το Bloomberg τον Απρίλιο, μπορεί να φουντώσει τις ανησυχίες σχετικά με τη διακυβέρνηση αντί να τις κατευνάσει. Ενδεχομένως μια από τις μεγαλύτερες εξαγορές που έχουν καταγραφεί ποτέ, η ιδιωτικοποίηση της Toyota Industries θα μπορούσε να επιλύσει μια δομή γονέα-παιδιού που έχει επικριθεί στο παρελθόν. Ταυτόχρονα, μια εξαγορά μπορεί να δώσει στον Toyoda μεγαλύτερη επιρροή στην αυτοκινητοβιομηχανία που ίδρυσε ο παππούς του και στις εταιρείες του ομίλου της, σε μια τιμή που κινδυνεύει να αποξενώσει τους μετόχους.

Μια νέα εταιρεία χαρτοφυλακίου θα συσταθεί για την ιδιωτικοποίηση της Toyota Industries, σύμφωνα με ανακοίνωση που εκδόθηκε την Τρίτη. Η οντότητα αυτή θα ανήκει ως επί το πλείστον στην Toyota Fudosan Co., μια μη εισηγμένη εταιρεία ακινήτων στην οποία πρόεδρος είναι ο Akio Toyoda. Ο ίδιος προσωπικά θα επενδύσει επίσης 1 δισεκατομμύριο γιεν στην εταιρεία χαρτοφυλακίου.

«Η συμμετοχή του προέδρου δεν έχει να κάνει με τον έλεγχο της επιχείρησης, αλλά με τη δέσμευσή του στη συμφωνία, την παροχή υποστήριξης επί τόπου και για τη βελτίωση της Ιαπωνίας», δήλωσε ο Kenta Kon, πρώην οικονομικός διευθυντής της Toyota Motor, ο οποίος σήμερα κατέχει καίριες θέσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία, την Toyota Fudosan και άλλες εταιρείες του ομίλου.

Ο Kon, ο οποίος δέχτηκε ερωτήσεις κατά τη διάρκεια μιας διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου, αντέκρουσε την ιδέα ότι η ιδιωτικοποίηση ήταν μια εξαγορά από τη διοίκηση με επικεφαλής τον Toyoda. Ερωτηθείς εάν υπάρχουν ανησυχίες ότι η πρόταση είναι πολύ χαμηλότερη από την τρέχουσα αγοραία αξία της Toyota Industries, ο Kon δήλωσε ότι η προσφορά αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό premium σε σχέση με τις μετοχές της εταιρείας πριν από τη δημοσιοποίηση της είδησης της εξαγοράς στα τέλη Απριλίου.

Στις αρχές Απριλίου, οι μετοχές της Toyota Industries διαπραγματεύονταν γύρω στα 10.765 γιεν. Έκτοτε έχουν αυξηθεί περισσότερο από 40%.

«Η θετική πλευρά είναι ότι η Toyota θα επηρεαστεί λιγότερο από τους ξένους επενδυτές και τις βραχυπρόθεσμες πιέσεις της αγοράς», δήλωσε ο ανώτερος αναλυτής αυτοκινήτων του Bloomberg Intelligence, Tatsuo Yoshida. «Η αρνητική πλευρά είναι ότι ο όμιλος Toyota θα μπορούσε να γίνει περισσότερο ένα μαύρο κουτί που θα μπορούσε να απειλήσει τη διαφάνεια, την ανεξαρτησία και την εποπτεία».

Οι κορυφαίες τράπεζες της χώρας – Mitsubishi UFJ Financial Group Inc., Sumitomo Mitsui Financial Group Inc. και Mizuho Financial Group Inc. – θα δανείσουν συνολικά 2,8 τρισεκατομμύρια γιεν στην εταιρεία εξαγοράς για να στηρίξουν την εξαγορά.

Εκτός από την προσφορά για τις μετοχές, η οποία έχει προγραμματιστεί για τον Δεκέμβριο, η Toyota Motor θα προβεί σε πραγματική επένδυση μετοχών ύψους 1 τρισεκατομμυρίου γιεν σε χαμηλότερη τιμή μετοχής, αυξάνοντας τη συνολική αξία της συμφωνίας σε 4,7 τρισεκατομμύρια γιεν, πολύ κάτω από την τρέχουσα αποτίμηση της Toyota Industries στην αγορά, η οποία ανέρχεται σε περίπου 6 τρισεκατομμύρια γιεν.

Πηγή: newmoney.gr

Διαβάστε επίσης: Το αγαπημένο εργαλείο εμπορικών συνομιλιών του Τραμπ είναι η...Boeing

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ