Ο κλάδος των αερομεταφορών αναμένεται να αποκομίσει συνολικά 36 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος, μια προς τα κάτω αναθεώρηση της πιο πρόσφατης πρόβλεψης που εκδόθηκε τον Δεκέμβριο, εν μέσω αυξανόμενων εμπορικών εντάσεων και πτώσης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, σύμφωνα με την IATA.
Η νέα πρόβλεψη συγκρίνεται με τον στόχο κέρδους των 36,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων που είχε εκδοθεί για το 2025 στο τέλος του περασμένου έτους, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της IATA. Το ποσό αυτό μεταφράζεται σε περιθώριο κέρδους 3,7% επί των εσόδων του κλάδου, που ανέρχονται σε περίπου 979 δισεκατομμύρια δολάρια, το οποίο επίσης αναθεωρήθηκε σε σχέση με τον στόχο του Δεκεμβρίου.
Οι αεροπορικές εταιρείες, ιδίως στις ΗΠΑ, αναγκάστηκαν να αναθεωρήσουν προς τα κάτω τις προβλέψεις τους τις τελευταίες εβδομάδες, μετά την αναθεώρηση των ταξιδιωτικών σχεδίων επιβατών ευαίσθητων στις τιμές και μετά από ορισμένα σοβαρά ατυχήματα που αποθάρρυναν τις κρατήσεις.
Ο Γενικός Διευθυντής της ΙΑΤΑ, Γουίλι Γουόλς δήλωσε σε συνέντευξή του στο Bloomberg ότι παραμένει αισιόδοξος, δεδομένου ότι ορισμένα από τα γεγονότα που περιορίζουν την ανάπτυξη είναι «βραχυπρόθεσμα». «Δε θα έχει μακροπρόθεσμη επίδραση στην ανάπτυξη του κλάδου», δήλωσε ο Γουόλς. «Η ζήτηση για αεροπορικές μεταφορές, η ζήτηση για πτήσεις θα παραμείνει ισχυρή».
Πέρυσι, ο κλάδος κέρδισε συνολικά 32,4 δισεκατομμύρια δολάρια, με περιθώριο κέρδους 3,4%. Ο Γουόλς δήλωσε ότι η κερδοφορία παραμένει «εξαιρετικά χαμηλή», υπογραμμίζοντας πόσο εύκολα οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να δουν τους στόχους τους να διαλύονται λόγω των οικονομικών αντιξοοτήτων και της μεταβαλλόμενης καταναλωτικής εμπιστοσύνης.
Η αγορά της Βόρειας Αμερικής αναμένεται να έχει τη μεγαλύτερη συνολική συνεισφορά στα κέρδη, με 12,7 δισεκατομμύρια δολάρια, ακολουθούμενη από την Ευρώπη. Η Μέση Ανατολή, όπου εδρεύουν μεγάλες αεροπορικές εταιρείες όπως η Emirates και η Qatar Airways, θα έχει τα υψηλότερα κέρδη ανά επιβάτη, σύμφωνα με την IATA, αν και η χωρητικότητα περιορίζεται από καθυστερήσεις στην παράδοση αεροσκαφών.
Στελέχη αεροπορικών εταιρειών συγκεντρώθηκαν αυτή την εβδομάδα στο Νέο Δελχί για την ετήσια γενική συνέλευση της IATA, προκειμένου να συζητήσουν την κατάσταση του κλάδου. Η Ινδία έχει καταστεί βασική αγορά για τη μελλοντική ανάπτυξη του κλάδου, καθώς η αναδυόμενη μεσαία τάξη της χώρας αρχίζει να ταξιδεύει με αεροπλάνα.
Αυτό προσελκύει περισσότερες αεροπορικές εταιρείες από όλο τον κόσμο στην περιοχή, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Delta, Εντ Μπάστιαν, να χαρακτηρίζει τη συμφωνία κοινής εκμετάλλευσης πτήσεων που ανακοινώθηκε την παραμονή της ετήσιας γενικής συνέλευσης με την τοπική εταιρεία χαμηλού κόστους IndiGo ως «το επόμενο βήμα της στρατηγικής μας για ανάπτυξη».
Ο Μπάστιαν δήλωσε σε ξεχωριστή συνέντευξη στο Bloomberg TV ότι αναμένει βελτίωση της ζήτησης το β’ εξάμηνο του έτους, μετά από μια «ταραχώδη» αρχή του 2025, λόγω των εμπορικών εντάσεων και της διστακτικότητας, ιδίως μεταξύ των ταξιδιωτών αναψυχής στις ΗΠΑ.
Πηγή: newmoney.gr
Διαβάστε επίσης: Οι επενδύσεις στο πετρέλαιο θα μειωθούν κατά 6% λόγω ασθενικής ζήτησης και χαμηλότερων τιμών