Airbus: «Βλέπει» διπλασιασμό του παγκόσμιου στόλου αεροσκαφών έως το 2044

Η Airbus προβλέπει διπλασιασμό του παγκόσμιου στόλου αεροσκαφών έως το 2044, με ισχυρή ζήτηση από Ινδία και Κίνα, παρά τις παγκόσμιες εμπορικές εντάσεις και προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα

Η Airbus προέβλεψε ότι ο παγκόσμιος στόλος εμπορικών αεροσκαφών θα διπλασιαστεί σε μέγεθος, φτάνοντας τα 50.000 αεροσκάφη τα επόμενα 20 χρόνια, ωθούμενος από την ταχεία ανάπτυξη σε αγορές όπως η Ινδία, όπου η αναδυόμενη μεσαία τάξη χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο τις αεροπορικές μεταφορές.

Ο παγκόσμιος στόλος σε λειτουργία θα αυξηθεί κατά 24.480 μονάδες, φτάνοντας τις 49.210 αεροσκάφη το 2044, προέβλεψε η Airbus στην τελευταία της πρόβλεψη για την παγκόσμια αγορά, η οποία περιλαμβάνει τόσο τα δικά της αεροσκάφη όσο και αυτά των ανταγωνιστών της, όπως η Boeing Co. Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης θα προέλθει από αεροσκάφη ενός διαδρόμου, όπως η οικογένεια Airbus A320 ή το Boeing 737, τα οποία αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του στόλου πολλών αεροπορικών εταιρειών, ανέφερε η Airbus.

Το εγχώριο δίκτυο της Ινδίας θα είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά αεροπορικών μεταφορών τις επόμενες δύο δεκαετίες, ενώ η Κίνα θα είναι η μεγαλύτερη σε χωρητικότητα μέχρι τότε, σύμφωνα με τον κατασκευαστή αεροσκαφών. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Airbus αναμένει ότι η επιβατική κίνηση θα αυξηθεί κατά 3,6% ετησίως μακροπρόθεσμα, με την κίνηση προς τη Μέση Ανατολή να αποτελεί έναν άλλο βασικό παράγοντα ανάπτυξης.

Τα εμπορικά αεροσκάφη είναι από τα βιομηχανικά προϊόντα με τον μακρύτερο κύκλο ζωής, δίνοντας στην Airbus και τη Boeing εικόνα για τις ταξιδιωτικές τάσεις που εκτείνονται σε δεκαετίες. Η Airbus δημοσίευσε τις τελευταίες της προβλέψεις σε ένα κλίμα τεταμένων παγκόσμιων εμπορικών διαπραγματεύσεων που απειλούν να περιπλέξουν τη μετακίνηση των αεροσκαφών και των ανταλλακτικών τους, ενδεχομένως επηρεάζοντας αρνητικά την παραγωγή και τις παραδόσεις αεροσκαφών.

Παρ’ όλα αυτά, η Airbus δήλωσε ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν σταματήσει να αγοράζουν νέα μοντέλα, ακόμη κι αν η αβεβαιότητα που προκαλούν οι παγκόσμιοι δασμοί του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ ωθεί τους καταναλωτές να περιορίσουν τις δαπάνες τους και αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να βλέπουν το υπόλοιπο του έτους με μεγαλύτερη επιφυλακτικότητα.

«Με την πιθανή εξαίρεση ίσως της πιο εγχώριας αγοράς των ΗΠΑ, δεν έχουμε δει ουσιαστική μεταβολή στη ζήτηση από τους πελάτες μας», δήλωσε ο Christian Scherer, διευθύνων σύμβουλος της μονάδας εμπορικών αεροσκαφών της Airbus, σε συνέντευξη Τύπου στην Τουλούζη, όπου εδρεύει η Airbus. «Βλέπουμε συνεχή έλξη και ζήτηση για τα προϊόντα μας».

Ενώ τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας σταδιακά επιλύονται, η Airbus δήλωσε ότι εξακολουθεί να παρατηρεί έλλειψη σε ορισμένα εξαρτήματα. Για παράδειγμα, η έλλειψη κινητήρων από την CFM International για το μοντέλο A320neo, καθώς και τουαλετών για το ναυαρχίδα της, το μακρινών αποστάσεων αεροσκάφος A350, έχουν εμποδίσει τις παραδόσεις, δήλωσε ο Scherer.

Η Ινδία είναι ήδη η τρίτη μεγαλύτερη εγχώρια αγορά αεροπορικών μεταφορών στον κόσμο, και η αύξηση του αριθμού των πιο εύπορων ανθρώπων καθιστά τη χώρα με πάνω από 1,4 δισεκατομμύρια κατοίκους έναν κρίσιμο παράγοντα για τη μελλοντική ζήτηση αεροσκαφών. Στην ετήσια γενική συνέλευση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) που πραγματοποιήθηκε αυτό το μήνα στο Νέο Δελχί, οι αεροπορικές εταιρείες — τόσο ξένες όσο και εγχώριες — ανακοίνωσαν μια σειρά πρωτοβουλιών για την έναρξη ή την αύξηση των πτήσεων από και προς τη χώρα της Νότιας Ασίας.

Η χώρα έχει γίνει σημαντικός αγοραστής αεροσκαφών. Η Air India Ltd. έχει παραγγείλει 570 αεροσκάφη από την Airbus και την Boeing από το 2023. Η IndiGo, η εταιρεία που ειδικεύεται στις πτήσεις χαμηλού κόστους, έχει παραγγείλει περισσότερα από 900 αεροσκάφη Airbus, συμπεριλαμβανομένης μιας πρόσφατης επέκτασης της αγοράς 60 αεροσκαφών A350 ευρείας ατράκτου.

Πηγή: newmoney.gr

Διαβάστε επίσης: Γερμανία: Πεπεισμένος ο Μερτς ότι θα εγκριθεί το 18ο πακέτο κυρώσεων της ΕΕ κατά της Ρωσίας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ