Σε κατάσταση… κρίσης επέστρεψε η ηγεσία της Boeing μετά την συντριβή ενός αεροσκάφους Dreamliner 787-8 της Air India και τον θάνατο 265 επιβαινόντων λίγα λεπτά μετά την απογείωση την Πέμπτη. Κι όλα αυτά λίγες ημέρες μετά την πανηγυρική ανακοίνωση για έναν επιτυχημένο Μάιο που περιλάμβανε 303 νέες παραγγελίες και παράδοση 45 νέων αεροσκαφών, με έναν ρυθμό παραγωγής που προσπαθεί να επιτύχει για περισσότερο από ένα χρόνο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της αεροναυπηγικής βιομηχανίας, Κέλι Όρτμπεργκ, επρόκειτο να μεταβεί στην Αεροπορική Έκθεση του Παρισιού, τη μεγαλύτερη εκδήλωση του κλάδου για φέτος, μετά από αρκετά βασικά επιτεύγματα τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς προσπαθεί να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη του κοινού στην Boeing μετά από μια σειρά κρίσεων ασφάλειας και παραγωγής.
Ωστόσο, το σχέδιό του να παραστεί στην έκθεση την επόμενη εβδομάδα με την επικεφαλής της Boeing Commercial Airplanes, Στέφανι Πόουπ, έχει ακυρωθεί, δήλωσε ο Ορτμπεργκ, καθώς η εταιρεία επικεντρώνεται στην έρευνα για την πρώτη συντριβή ενός αεροσκάφους 787, του πιο προηγμένου μοντέλου της. «Καθώς ο κλάδος μας προετοιμάζεται να ξεκινήσει την Αεροπορική Έκθεση του Παρισιού, η Στέφανι (Πόουπ) και εγώ ακυρώσαμε και οι δύο τα σχέδιά μας να παρευρεθούμε, ώστε να μπορέσουμε να είμαστε με την ομάδα μας και να επικεντρωθούμε στον πελάτη μας και στην έρευνα», έγραψε ο Όρτμπεργκ σε μήνυμα προς τους εργαζομένους το βράδυ της Πέμπτης, το οποίο είδε το Reuters.
Το αεροπλάνο της Air India με προορισμό το Λονδίνο συνετρίβη στην ινδική πόλη Αχμενταμπάντ, σκοτώνοντας σχεδόν όλους τους επιβαίνοντες, στη χειρότερη αεροπορική καταστροφή στον κόσμο εδώ και μια δεκαετία.
Οι ειδικοί στην αεροπορική ασφάλεια έχουν δηλώσει ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει λόγος να πιστεύουμε ότι η αιτία ήταν ένα πρόβλημα κατασκευής ή σχεδιασμού, αλλά ο λόγος για την αεροπορική καταστροφή δεν είναι σαφής.
«Η ασφάλεια είναι θεμελιώδης για τον κλάδο μας και βρίσκεται στον πυρήνα όλων όσων κάνουμε», δήλωσε ο Όρτμπεργκ στους εργαζομένους. «Οι τεχνικοί μας εμπειρογνώμονες είναι έτοιμοι να βοηθήσουν τους ερευνητές να κατανοήσουν τις περιστάσεις και μια ομάδα της Boeing είναι έτοιμη να ταξιδέψει στην Ινδία».
Ποιος φταίει για τη συντριβή τoυ Boeing της Air India;
Η μεγαλύτερη πρόκληση για την Boeing θα μπορούσε να είναι να πείσει τον απλό κόσμο να καταλάβει ότι ενώ ένα τζετ που κατασκεύασε συνετρίβη, είναι απίθανο να φταίει η Boeing, δήλωσε ο Τζον Νανς, ειδικός στην αεροπορική ασφάλεια και πρώην εμπορικός πιλότος. Φυσικά, οι ερευνητές ατυχημάτων θα εξετάσουν κάθε πιθανότητα, πρόσθεσε.
Η αντίληψη του κοινού για την εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων βρίσκεται ακόμη σε ασταθές έδαφος, και αυτό θα πρέπει να το αντιμετωπίσουν τα στελέχη της Boeing.
Ο Όρτμπεργκ προσπαθούσε να ξεπεράσει μια σειρά από κανονιστικές κρίσεις και κρίσεις ασφαλείας και τα σχέδιά του προέβλεπαν να παραβρεθεί στην Αεροπορική Έκθεση του Παρισιού μετά από έναν πολυάσχολο μήνα που περιελάμβανε περισσότερες από 300 νέες παραγγελίες και αύξηση της παραγωγής του 737.
«Τα προηγούμενα ζητήματα παραγωγής στην Boeing θα απασχολούν έντονα τον κόσμο αυτή τη στιγμή και η σχετικά νέα ηγεσία στην Boeing πρέπει να είναι ορατή τις επόμενες ημέρες», δήλωσε ο Πολ Τσαρλς, Διευθύνων Σύμβουλος της PC Agency, μιας εταιρείας συμβούλων πολυτελών ταξιδιών με έδρα το Λονδίνο.
Προβλήματα με τα ΜΑΧ
Η Boeing θεωρήθηκε υπεύθυνη για τρία ατυχήματα υψηλού προφίλ που αφορούσαν αεροσκάφη στενής ατράκτου 737 MAX τα τελευταία χρόνια, συμπεριλαμβανομένων δύο θανατηφόρων συντριβών. Ένα περιστατικό τον Ιανουάριο του 2024, όταν μια πόρτα ξηλώθηκε εν πτήσει αεροσκάφους της, έπληξε τη φήμη της και οδήγησε στην αποχώρηση του τότε Διευθύνοντος Συμβούλου Ντέιβ Κάλχουν, καθώς και του επικεφαλής εμπορικών αεροσκαφών και του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου της.
Το αεροπλάνο της Air India που συνετρίβη στην πόλη Αχμενταμπάντ ήταν ηλικίας άνω των δέκα ετών. Πέταξε για πρώτη φορά στα τέλη του 2013 και παραδόθηκε στην Air India τον Ιανουάριο του 2014. Έκτοτε, συγκέντρωσε περισσότερες από 41.000 ώρες πτήσης, συμπεριλαμβανομένων 420 ωρών σε 58 πτήσεις τον Μάιο και 165 ωρών σε 21 πτήσεις τον Ιούνιο, σύμφωνα με την Cirium, μια εταιρεία ανάλυσης δεδομένων αεροπορίας, και την FlightRadar24, μια ιστοσελίδα παρακολούθησης πτήσεων.
Πριν από τη συντριβή, τα στελέχη της αεροπορικής εταιρείας είχαν εκφράσει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην ανάκαμψη των παραδόσεων της Boeing και στην ηγεσία του Όρτμπεργκ μετά από χρόνια βλάβης της φήμης της κατασκευάστριας αεροπλάνων. Το κοινό, ωστόσο, δεν το έχει ακόμη καταλάβει. Τον περασμένο μήνα, η δημοσκόπηση της Axios Harris σε 100 αναγνωρίσιμες εταιρικές μάρκες με βάση τη φήμη της έφερε την Boeing στην 88η θέση, όπως και το 2024.
Πηγή: ot.gr
Διαβάστε επίσης: ΕΕ: Δασμοί από την 1η Ιουλίου στις εισαγωγές γεωργικών προϊόντων, λιπασμάτων από Ρωσία & Λευκορωσία