Ο πρόεδρος Τραμπ δίνει ζωή σε ένα έργο 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την ανακούφιση της συμφόρησης στο πιο πολυσύχναστο συνοριακό πέρασμα της χώρας για το εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ και Μεξικού.
Ο Τραμπ εξέδωσε αυτόν τον μήνα προεδρική άδεια στην Green Corridors, με έδρα το Ώστιν του Τέξας, για την κατασκευή μιας υπερψημώνεης «λεωφόρου» μήκους 165 μιλίων για αυτόνομα λεωφορεία που θα μεταφέρουν εμπορεύματα μεταξύ Λαρέντο του Τέξας και Μοντερρέι του Μεξικού.
Το σχέδιο
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Μιτς Κάρλσον δήλωσε στην Wall Street Journal ότι η Green Corridors σχεδιάζει να κατασκευάσει τέσσερις διασυνοριακούς τερματικούς σταθμούς περίπου 100 στρεμμάτων ο καθένας, δύο στο Λαρέντο και δύο στο Μοντερρέι, οι οποίοι θα συνδέονται μέσω του εκτεταμένου διαδρόμου.
Οι οδηγοί φορτηγών που μεταφέρουν εμπορεύματα θα εισέρχονται στους τερματικούς σταθμούς και θα αφήνουν τα ρυμουλκούμενα φορτηγά μήκους 53 ποδιών, τα οποία στη συνέχεια θα φορτώνονται σε αυτόνομα υβριδικά λεωφορεία ντίζελ-ηλεκτρικού τύπου που κινούνται κατά μήκος μιας καθορισμένης διαδρομής, όπως ένα τρένο μονής ράγας. Όταν το λεωφορείο φτάσει στο άλλο άκρο, οι οδηγοί φορτηγών θα παραλαμβάνουν ένα ρυμουλκούμενο και θα μεταφέρουν τα εμπορεύματα πιο μακριά στις ΗΠΑ ή το Μεξικό.
Ο Κάρλσον είπε ότι βλέπει το έργο να συμπληρώνει τις υπάρχουσες λειτουργίες φορτηγών και σιδηροδρόμων. Το Green Corridors επικεντρώνεται σε ταξίδια κάτω των 200 μιλίων, λιγότερο από τις αποστάσεις μεγάλων αποστάσεων στις οποίες ειδικεύονται οι σιδηρόδρομοι.
Το χρονοδιάγραμμα
Στις 9 Ιουνίου, ο Τραμπ εξέδωσε απόφαση που χορηγεί στην ιδιωτική Green Corridors άδεια κατασκευής, συντήρησης και λειτουργίας του συνοριακού περάσματος. Η άδεια λήγει σε πέντε χρόνια εάν η κατασκευή δεν έχει ξεκινήσει μέχρι τότε.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι εργάζεται για την εξασφάλιση αδειών από την μεξικανική κυβέρνηση.
Η Green Corridors διαπραγματεύεται επίσης με αρκετούς γαιοκτήμονες και κατασκευαστές για να διαμορφώσει την ακίνητη περιουσία που απαιτείται για την κατασκευή των τερματικών σταθμών και έχει πολλά άλλα στάδια αδειοδότησης που πρέπει να περάσουν πριν ξεκινήσει η κατασκευή, δήλωσε ο Κάρλσον. Είπε ότι αναμένει να ολοκληρώσει την κατασκευή και να εισέλθει στη φάση δοκιμών το 2031.
Γιατί χρειάζεται
Περισσότερες εταιρείες έχουν δημιουργήσει κόμβους παραγωγής στο Μεξικό τα τελευταία χρόνια, ωθώντας τις εταιρείες logistics να αυξήσουν τις επενδύσεις στην περιοχή και ασκώντας πρόσθετη πίεση στις υπάρχουσες εμπορικές οδούς.
Το λιμάνι του Λαρέντο χειρίστηκε περισσότερες από 3 εκατομμύρια διελεύσεις φορτηγών στις ΗΠΑ πέρυσι, αύξηση 28% από το 2019, σύμφωνα με το Γραφείο Στατιστικών Μεταφορών. Το λιμάνι αποτελεί σημαντική πύλη για τις εισαγωγές ανταλλακτικών αυτοκινήτων, οχημάτων, συσκευών και ηλεκτρονικών ειδών.
Η Green Corridors αναφέρει ότι το σύστημά της έχει ως στόχο να συμπληρώσει και να ανακουφίσει την περιφερειακή συμφόρηση, συμπεριλαμβανομένων των δύο υφιστάμενων γεφυρών οχημάτων στην περιοχή που χειρίζονται εμπορική κυκλοφορία, της Γέφυρας Παγκόσμιου Εμπορίου και της Διεθνούς Γέφυρας Αλληλεγγύης Λαρέντο-Κολομβίας. Έργα βρίσκονται σε εξέλιξη για την επέκταση των δύο γεφυρών και την κατασκευή μιας επιπλέον διάβασης οχημάτων που ονομάζεται Διεθνής Γέφυρα Λαρέντο 4/5.
Ένας αξιωματούχος του Λευκού Οίκου δήλωσε ότι η προτεινόμενη γέφυρα θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση των χρόνων αναμονής για τα διασυνοριακά ταξίδια, στη βελτίωση της ανθεκτικότητας της αλυσίδας εφοδιασμού και στη δημιουργία πρόσθετης χωρητικότητας για την υποστήριξη του αυξανόμενου εμπορίου με το Μεξικό.
Ο μέσος χρόνος αναμονής στις δύο υφιστάμενες γέφυρες είναι περίπου 45 λεπτά ένα απόγευμα καθημερινής, σύμφωνα με την Υπηρεσία Τελωνείων και Προστασίας των Συνόρων των ΗΠΑ.
Νωρίτερα φέτος, η κυβέρνηση Τραμπ επέβαλε προσωρινά υψηλούς δασμούς στις μεξικανικές εισαγωγές, πριν αναστείλει ορισμένους από τους δασμούς. Παρόλα αυτά, ο Τζέισον Μίλερ, καθηγητής logistics στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, δήλωσε στην Wall Street Journal ότι αναμένει ότι το εμπόριο μεταξύ των ΗΠΑ και του Μεξικού θα συνεχίσει να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια, ειδικά εάν οι δασμοί στα αγαθά από την Κίνα παραμείνουν υψηλότεροι από ό,τι σε αυτά από το Μεξικό.
«Αυτό σίγουρα θα οδηγήσει σε κάποια μετατόπιση της παραγωγής από την Κίνα στο Μεξικό», είπε ο Μίλερ.
Πόσο θα κοστίσει αυτό και ποιος θα το πληρώσει
Το έργο Πράσινοι Διάδρομοι εκτιμάται ότι θα έχει κόστος πάνω από 10 δισεκατομμύρια δολάρια, δήλωσε ο Κάρλσον. Η εταιρεία θα χρεώνει στις εταιρείες ένα τέλος για τη χρήση του οδοστρώματος, παρόμοιο με έναν δρόμο με διόδια, είπε.
Το έργο υποστηρίζεται από επενδυτές, όπως το γραφείο της οικογένειας Swinbank στο Χιούστον, η Druker Capital στη Νέα Υόρκη και το Chang Robotics Fund στο Τζάκσονβιλ της Φλόριντα.
Πηγή: ot.gr