Βρετανία: Σε υψηλό 15 μηνών ο πληθωρισμός στα τρόφιμα

Νέα άνοδος στις τιμές των τροφίμων - Οι καταναλωτές στρέφονται στις φθηνότερες ιδιωτικές ετικέτες

Σε νέο υψηλό 15 μηνών «σκαρφαλώνει» ο πληθωρισμός στα τρόφιμα στη Βρετανία, καθώς τα σούπερ μάρκετ προσπαθούν να διαχειριστούν το αυξημένο κόστος λειτουργίας, με τους καταναλωτές να επιλέγουν όλο και περισσότερο τις φθηνότερες ιδιωτικές ετικέτες για να εξοικονομήσουν χρήματα.

Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Kantar, οι τιμές στα τρόφιμα αυξήθηκαν κατά 4,7% σε ετήσια βάση στις τέσσερις εβδομάδες έως τα μέσα Ιουνίου, έναντι αύξησης 4,1% τον προηγούμενο μήνα. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ετήσια άνοδο από τον Μάρτιο του 2024.

Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξάνονται ταχύτερα από εκείνες των μεγάλων επώνυμων προϊόντων, ενώ οι καταναλωτές εκμεταλλεύονται όλο και περισσότερες προσφορές για να προστατέψουν τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό. Οι πιέσεις στις τιμές παραμένουν έντονες εδώ και μήνες στη Βρετανία, καθώς τα σούπερ μάρκετ επιβαρύνονται με υψηλότερα λειτουργικά έξοδα εξαιτίας των δημοσιονομικών μέτρων της κυβέρνησης.

«Οι ανησυχίες των καταναλωτών για τις τιμές παραμένουν έντονες, κάτι που αποτυπώνεται και στα στοιχεία», δήλωσε ο Fraser McKevitt, επικεφαλής λιανικού εμπορίου και καταναλωτικής συμπεριφοράς στην Kantar.

Ωστόσο, οι συνολικές πωλήσεις σε όγκο υποχώρησαν κατά 0,4% στην ίδια περίοδο, στην πρώτη ετήσια μείωση για φέτος. Σύμφωνα με την Kantar, μέρος αυτής της πτώσης μπορεί να συνδέεται με την αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες, καθώς αυξάνεται η χρήση φαρμάκων απώλειας βάρους όπως το Wegovy της Novo Nordisk και το Zepbound της Eli Lilly.

Πλέον, όπως μεταδίδει το Bloomberg, σε 4% των βρετανικών νοικοκυριών υπάρχει τουλάχιστον ένα άτομο που κάνει χρήση των φαρμάκων αυτών, σχεδόν διπλάσιο ποσοστό σε σχέση με πέρυσι.

«Τα σούπερ μάρκετ και οι εταιρείες τροφίμων εισέρχονται σε αχαρτογράφητα νερά, καθώς η δημοτικότητα των φαρμάκων απώλειας βάρους αυξάνεται», επισημαίνει ο McKevitt. «Αν και το ποσοστό παραμένει ακόμα χαμηλό, πρόκειται για τάση που αξίζει να παρακολουθείται, καθώς μπορεί να επηρεάσει τις αγοραστικές επιλογές στο ταμείο».

Σύμφωνα με την έρευνα, τέσσερις στους πέντε χρήστες τέτοιων φαρμάκων δηλώνουν ότι σκοπεύουν να μειώσουν την κατανάλωση σοκολάτας και τσιπς, ενώ σχεδόν τα τρία τέταρτα αναφέρουν ότι θα περιορίσουν και τα μπισκότα.

Πηγή: newmoney/gr

Διαβάστε επίσης: Ικανοποιημένοι οι καταναλωτές από τις υπηρεσίες κινητής – Τι δείχνει έρευνα του ΓΕΡΗΕΤ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ