Ανάκαμψη για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία με ώθηση από υβριδικά και EVs

Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων σημείωσε αύξηση 1,9% τον Μάιο, χάρη στην ενίσχυση των πωλήσεων υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων, παρά τις πιέσεις από την αβέβαιη οικονομική συγκυρία

Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων εμφάνισε μέτρια ανάκαμψη τον Μάιο, χάρη στην αυξημένη ζήτηση για ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα, που κάλυψαν εν μέρει τις επιπτώσεις της οικονομικής αστάθειας και των παγκόσμιων εμπορικών συγκρούσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, οι νέες ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 1,9% σε σχέση με τον περσινό Μάιο, φθάνοντας τα 1,11 εκατομμύρια οχήματα. Η άνοδος στη Γερμανία, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ισπανία στήριξε τη συνολική εικόνα, παρότι η Γαλλία σημείωσε πτώση.

Η θετική αυτή εξέλιξη σημειώνεται σε μια περίοδο προκλήσεων για τον κλάδο, καθώς οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν μειωμένη εσωτερική ζήτηση, αυξημένο ανταγωνισμό από τις κινεζικές εταιρείες όπως η BYD και πολιτικές πιέσεις για περαιτέρω στροφή σε οχήματα χαμηλών ρύπων. Τα plug-in υβριδικά αποτέλεσαν βασικό παράγοντα ενίσχυσης, σημειώνοντας άνοδο 46% και ξεπερνώντας τις 100.000 μονάδες, χάρη στη διττή λειτουργικότητά τους με μπαταρία και καύσιμο. Επίσης, αυξήθηκαν και οι πωλήσεις απλών υβριδικών, δείχνοντας πως οι καταναλωτές παραμένουν επιφυλακτικοί απέναντι στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα λόγω τιμών και ανεπαρκούς υποδομής φόρτισης.

Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία ενίσχυσαν τη θέση τους στην αγορά, καταγράφοντας αύξηση 27% και αγγίζοντας το 17% του συνολικού μεριδίου, με περισσότερα μοντέλα διαθέσιμα και κρατικά κίνητρα να ισχύουν ακόμη σε αρκετές χώρες. Ωστόσο, η διείσδυση παραμένει άνιση στις ευρωπαϊκές αγορές, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Η Tesla συνέχισε να χάνει έδαφος, με τις ευρωπαϊκές της πωλήσεις να υποχωρούν κατά 28% τον Μάιο. Ο αυξημένος ανταγωνισμός αλλά και η αμφιλεγόμενη εικόνα του επικεφαλής Έλον Μασκ φαίνεται πως αποθαρρύνουν τους καταναλωτές. Αντίθετα, η Volkswagen παρουσίασε μικρή αύξηση, στηριζόμενη στις ανανεωμένες εκδόσεις των ID.4 και ID.7, ενώ η Skoda ενισχύθηκε με το νέο ηλεκτρικό crossover Elroq.

Οι κινεζικές μάρκες συνέχισαν την ανοδική τους πορεία, όπως έδειξαν τα στοιχεία της Jato Dynamics. Συνολικά πούλησαν 65.808 οχήματα σε 28 ευρωπαϊκές αγορές, ανεβάζοντας το μερίδιό τους από 2,9% σε 5,9% μέσα σε έναν χρόνο. Η BYD πλησίασε σε πωλήσεις την Tesla, την οποία είχε ήδη ξεπεράσει τον Απρίλιο.

Η ανάπτυξη αυτή είχε αρνητικό αντίκτυπο στη Stellantis, της οποίας οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 3%. Η εταιρεία, που κατασκευάζει τα Jeep και Peugeot, βρίσκεται σε φάση αναδιάρθρωσης, με τον νέο CEO Αντόνιο Φιλόσα να καλείται να ανατρέψει τη φθίνουσα πορεία, σε μια συγκυρία γερασμένης γκάμας και ακριβών EVs.

Και η Renault αντιμετωπίζει διοικητικές προκλήσεις, καθώς ο CEO Λούκα ντε Μέο πρόκειται να αποχωρήσει τον επόμενο μήνα. Ωστόσο, οι συνολικές ταξινομήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 4,6%, χάρη στη ζήτηση για τα οικονομικά μοντέλα της Dacia, η οποία αντιστάθμισε τις απώλειες της βασικής μάρκας Renault.

Πηγή: newmoney.gr

Διαβάστε επίσης: Το συνταξιοδοτικό ασκεί πιέσεις στην εύθραυστη γαλλική κυβέρνηση (πίνακες)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ