Ποιος είναι ο νεότερος δισεκατομμυριούχος της Νότιας Κορέας

Η κορεατική εταιρεία καλλυντικών APR αναπτύχθηκε χάρη στη δημοτικότητα του TikTok και αξίζει 4 δισεκατομμύρια δολάρια - Οι μετοχές της έχουν αυξηθεί κατά 200% φέτος

Σε ένα βίντεο 15 δευτερολέπτων στο TikTok με εκατομμύρια προβολές, η Κάιλι Τζένερ χρησιμοποιεί μια ασημένια συσκευή προσώπου, υποστηρίζοντας ότι βοηθά το δέρμα της να απορροφά καλύτερα τους ορούς. Η συσκευή αυτή, με την ονομασία «Booster Pro», απέκτησε μεγάλη δημοτικότητα και συνέβαλε στην ανάπτυξη της APR Corp., μιας νοτιοκορεατικής νεοφυούς εταιρείας που σήμερα κατέχει εξέχουσα θέση στην κορεατική βιομηχανία καλλυντικών.

Πίσω από την επιτυχία της εταιρείας βρίσκεται ο 36χρονος Κιμ Μπιούνγκ Χουν, ένας επιχειρηματίας στον χώρο της τεχνολογίας που εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους μεγιστάνες της βιομηχανίας ομορφιάς. Η εταιρεία του, τον κατέστησε τον νεότερο δισεκατομμυριούχο της Νότιας Κορέας. Το μερίδιό του στην APR, το οποίο ανέρχεται σε 31%, εκτιμάται σήμερα σε περίπου 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Bloomberg Billionaires Index, μετά την εντυπωσιακή άνοδο των μετοχών της εταιρείας κατά 200% μέσα στο τρέχον έτος.

Ο Κιμ ξεκίνησε να ασχολείται με τις εφαρμογές για κινητά — μεταξύ αυτών και μια εφαρμογή γνωριμιών — μετά τις σπουδές του στην Καλιφόρνια, όπου βρισκόταν ως φοιτητής ανταλλαγής πριν από πάνω από δέκα χρόνια. Εκεί, ήρθε σε επαφή με την τεχνολογική επανάσταση των κινητών τηλεφώνων και εντυπωσιάστηκε βαθύτατα από τις δυνατότητες της επιχειρηματικότητας.

Η ενασχόληση του Κιμ με την περιποίηση της επιδερμίδας ξεκίνησε το 2014, με την ίδρυση της APR, η οποία αρχικά επικεντρωνόταν στην παραγωγή καλλυντικών. Το 2021, η εταιρεία επεκτάθηκε στην παραγωγή συσκευών υψηλής τεχνολογίας για το πρόσωπο, που προσφέρουν θεραπείες σπα στο σπίτι. «Ο ίδιος ο Κιμ προωθεί προσωπικά αυτά τα προϊόντα, χρησιμοποιώντας καθημερινά για 30 λεπτά τη συσκευή της APR», όπως ανέφερε ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Σιν Τζε Χα, σε συνέντευξή του στο Bloomberg News.

Οι συστάσεις από κορυφαίους influencers αντανακλούν την αυξανόμενη δημοτικότητα της κορεατικής βιομηχανίας ομορφιάς (γνωστή και ως K-beauty). Τα προϊόντα αυτά, που αρχικά απευθύνονταν κυρίως στη Γενιά Z και στους Ασιάτες-Αμερικανούς influencers, έχουν πλέον γίνει ευρέως διαδεδομένα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Εκεί, οι πωλήσεις κορεατικών προϊόντων ομορφιάς αυξήθηκαν κατά 56%, φτάνοντας σε αξία τα 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια το προηγούμενο έτος.

Το παγκόσμιο ενδιαφέρον για τη μουσική K-pop και τις κορεατικές τηλεοπτικές σειρές γνωρίζει σημαντική αύξηση, γεγονός που ενισχύει παράλληλα και τη δημοτικότητα των προϊόντων ομορφιάς της APR. Σε αυτό το πλαίσιο, πολλές διασημότητες έχουν ενσωματώσει τα προϊόντα της εμβληματικής μάρκας Medicube στις καθημερινές τους ρουτίνες. Σύμφωνα με την APR, στα τέλη του 2023, η Χέιλι Μπίμπερ δημοσίευσε αυθόρμητα μία ανάρτηση σχετικά με τη μάσκα-τζελ της εταιρείας, χωρίς να υπάρξει συνεργασία επί πληρωμή. Η συγκεκριμένη προβολή αποτέλεσε το σημείο εκκίνησης για τις εκτεταμένες παγκόσμιες καμπάνιες της APR το 2024, στις οποίες συμμετείχαν οι Κάιλι Τζένερ, η Κένταλ Τζένερ και η Κλόη Καρντάσιαν, σύμφωνα με το Bloomberg.

«Η K-beauty πλέον απευθύνεται όχι μόνο στους αρχικούς λάτρεις της, αλλά και σε ευρύτερο κοινό», ανέφερε ο οικονομικός διευθυντής της APR, Σιν. Ως πρώην τραπεζίτης σε συγχωνεύσεις και εξαγορές στην HSBC, εντάχθηκε στην ομάδα του Κιμ το 2016, καθώς εντυπωσιάστηκε από το όραμά του.

Η άνοδος της K-beauty αντανακλά την παγκόσμια εξάπλωση της νοτιοκορεατικής κουλτούρας και ταυτόχρονα φέρνει στο προσκήνιο μια νέα γενιά εταιρειών καλλυντικών που αναπτύσσονται διεθνώς, όπως η APR. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές μάρκες, που βασίζονταν κυρίως σε καταστήματα αφορολόγητων ειδών ή σε σειρές προϊόντων που στοχεύουν στην κινεζική αγορά, η APR έχει εδραιωθεί μέσω καμπανιών περιποίησης της επιδερμίδας που διαδίδονται μέσω του TikTok, καθώς και μέσα από την προώθηση κομψών συσκευών προηγμένης τεχνολογίας ομορφιάς.

«Οι εταιρείες K-beauty που διακρίνονται στο ψηφιακό μάρκετινγκ παρουσιάζουν συχνά ταχύτερους ρυθμούς ανάπτυξης όσον αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο», ανέφερε η Παρκ Εούν Τζονγκ, αναλύτρια της Hana Securities στη Σεούλ.

Η Κίνα παραμένει η μεγαλύτερη αγορά εξαγωγών καλλυντικών της Νότιας Κορέας, αν και πλέον με μικρή διαφορά. Ενώ οι κινεζικές εισαγωγές παρουσιάζουν επιβράδυνση, οι Ηνωμένες Πολιτείες καταγράφουν ταχύτερη ανάπτυξη και παρουσιάζουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους, χάρη στο λιανικό εμπόριο προϊόντων υψηλής αξίας. Πλέον, περισσότερο από το 70% των εσόδων της APR προέρχεται από αγορές εκτός Νότιας Κορέας, με τις Ηνωμένες Πολιτείες να παίζουν τον πιο σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξή της.

Η εταιρεία ετοιμάζεται για τη μεγαλύτερη επέκτασή της στα φυσικά καταστήματα μέχρι σήμερα, κάνοντας αισθητή την παρουσία της και στα φυσικά καταστήματα. Από τον Αύγουστο, τα προϊόντα Medicube θα διατίθενται σε όλα τα καταστήματα της αλυσίδας Ulta Beauty Inc. στις Ηνωμένες Πολιτείες. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία θα έχει παρουσία όχι μόνο στα ηλεκτρονικά καταστήματα, όπως η Amazon και το δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα, αλλά και σε φυσικά σημεία πώλησης.

«Η APR αποτελεί μία από τις πιο δυναμικές εταιρείες στον τομέα του μάρκετινγκ στον κλάδο της K-beauty», τόνισε η Παρκ. «Η σειρά προϊόντων Medicube είναι η πιο δημοφιλής και με τις υψηλότερες πωλήσεις μεταξύ των μεμονωμένων κορεατικών μαρκών ομορφιάς στις Ηνωμένες Πολιτείες».

Η Νότια Κορέα είναι ο τρίτος μεγαλύτερος εξαγωγέας καλλυντικών στον κόσμο.

Οι τρέχουσες σειρές προϊόντων περιποίησης δέρματος και συσκευών της APR εστιάζουν στην αντιγήρανση, την ενυδάτωση και τη λάμψη, με δυνατότητα επέκτασης στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης, σύμφωνα με την εταιρεία.

Παρόλα αυτά, η APR δεν παραμένει ανεπηρέαστη από τις προκλήσεις του παγκόσμιου εμπορίου. Προς το παρόν, επιβαρύνεται με δασμούς ύψους 10% για τα προϊόντα ομορφιάς που εισάγει στις Ηνωμένες Πολιτείες. «Το συγκεκριμένο ποσό είναι διαχειρίσιμο», δήλωσε ο Σιν. Παρόλα αυτά, η πιθανότητα κλιμάκωσης των εμπορικών εντάσεων ή η επιβολή περιορισμών στις εισαγωγές από την Ασία θα μπορούσε να επηρεάσει σημαντικά την ταχεία ανάπτυξη της εταιρείας.

Τη Δευτέρα, ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την επιβολή δασμών ύψους 25% στα προϊόντα που εισάγονται από τη Νότια Κορέα. Η εφαρμογή αυτών των δασμών αναμένεται να ξεκινήσει την 1η Αυγούστου. Η απόφαση αυτή παρέχει στη Νότια Κορέα, καθώς και σε άλλες επηρεαζόμενες χώρες, μια προθεσμία τριών εβδομάδων για να καταλήξουν σε συμφωνία με τον Λευκό Οίκο.

Παράλληλα, ο Σιν προβλέπει ότι οι ετήσιες πωλήσεις της εταιρείας θα ανέλθουν σε 730 εκατομμύρια δολάρια φέτος. Παρόλα αυτά, το συγκεκριμένο ύψος εσόδων εξακολουθεί να υπολείπεται σε σχέση με τα μεγέθη των βασικών ανταγωνιστών στον κλάδο.

Καθώς η εταιρεία συνεχίζει την ανάπτυξή της, οι κινήσεις του ιδρυτή και πλέον δισεκατομμυριούχου Κιμ τραβούν την προσοχή των τοπικών μέσων ενημέρωσης. Πρόσφατα, ο Κιμ απέκτησε ένα ρετιρέ στην αποκλειστική συνοικία Σόνγκσου-Ντονγκ της Σεούλ, σε μία συναλλαγή που κόστισε 21 εκατομμύρια δολάρια, όπως επιβεβαίωσε η εταιρεία. Η συγκεκριμένη αγορά κατέγραψε νέο εθνικό ρεκόρ, όσον αφορά την υψηλότερη τιμή ανά τετραγωνικό μέτρο. Η πολυτελής αυτή συνοικία, που φιλοξενεί γνωστές προσωπικότητες από τον χώρο του κινηματογράφου και του αθλητισμού, αναδεικνύει τη θέση του Κιμ ως έναν από τους πλέον εξέχοντες νέους δισεκατομμυριούχους της χώρας.

Παρά τον πλούτο του, ο Κιμ παραμένει ενεργά εμπλεκόμενος στις καθημερινές δραστηριότητες της εταιρείας. «Με σταθερή παρουσία στο γραφείο, παρακολουθεί στενά τις καταναλωτικές τάσεις και τις αντιδράσεις της αγοράς, ενώ πραγματοποιεί τακτικά στρατηγικές συναντήσεις με την ανώτατη διοίκηση, ακόμη και κατά τη διάρκεια των σαββατοκύριακων», όπως σημειώνει ο Σιν.

Πριν από μερικά χρόνια, ο Κιμ κοινοποίησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ένα βίντεο στο οποίο παρουσίασε με σαφήνεια τη βελτίωση της επιδερμίδας του μετά τη χρήση της συσκευής περιποίησης προσώπου της APR.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια έχει περιορίσει σημαντικά την παρουσία του στο διαδίκτυο, επιλέγοντας να διατηρεί πιο χαμηλό προφίλ, καθώς η αναγνωρισιμότητα και η ανάπτυξη της εταιρείας έχουν αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό.

Ο Κιμ απέρριψε τα αιτήματα της Bloomberg News να παραβρεθεί για συνέντευξη. Στο παρελθόν όμως, είχε αναφερθεί στα επιχειρηματικά μοντέλα της Apple Inc. και της Tesla Inc., τα οποία θεωρούσε πολύ ενδιαφέροντα.

«Αν μου ζητούσε κανείς να περιγράψω τον επαγγελματικό μου στόχο, θα έλεγα πως, σε αυτή τη φάση, επιδιώκω να δημιουργήσω μια μεγάλη εταιρεία, γνωστή σε όλους», ανέφερε ο Κιμ στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, περίπου την περίοδο της τελευταίας του ανάρτησης στο Instagram. «Όπως και με την Apple, στόχος μας είναι να παρουσιάζουμε προϊόντα που θα μας εδραιώσουν ως την πλέον καινοτόμο εταιρεία στον κλάδο της ομορφιάς».

Πηγή: newmoney.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ