Βαριές απώλειες καταγράφει η μετοχή της Renault όπου υπέστη τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση της από το 2020, μετά την υποβάθμιση των προβλέψεων για την κερδοφορία της και την προσωρινή αντικατάσταση του CEO.
Την Τετάρτη, η μετοχή υποχωρούσε έως και 16% στο χρηματιστήριο του Παρισιού — η μεγαλύτερη πτώση από τότε που ξεκίνησε η πανδημία Covid-19. Την προηγούμενη ημέρα, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία αναθεώρησε προς τα κάτω την πρόβλεψή της για το λειτουργικό περιθώριο κέρδους, τοποθετώντας το πλέον στο 6,5%, έναντι του προηγούμενου στόχου που ήταν τουλάχιστον 7%.
Η Renault επικαλέστηκε την επιδείνωση του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος και τη μείωση της ζήτησης στην αγορά αυτοκινήτων ως βασικούς λόγους για την αρνητική αναθεώρηση.
Η εκτίμηση για τις ελεύθερες ταμειακές ροές μειώθηκε επίσης σε 1 έως 1,5 δισ. ευρώ, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης τουλάχιστον 2 δισ. ευρώ.
Ο Duncan Minto, μέχρι πρότινος οικονομικός διευθυντής, αναλαμβάνει προσωρινός CEO, καθώς ο απερχόμενος Luca de Meo αποχωρεί για να ενταχθεί στον όμιλο Kering SA, ιδιοκτήτη της Gucci. Η εταιρεία δήλωσε πως η διαδικασία αναζήτησης μόνιμου διαδόχου βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, με υποψήφιους όπως ο επικεφαλής της Dacia Denis Le Vot, ο υπεύθυνος προμηθειών Francois Provost και ο πρώην διευθυντής της Stellantis, Maxime Picat.
Η υποβάθμιση των προβλέψεων αποτυπώνει τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει η νέα ηγεσία της Renault, όπως η μειωμένη ζήτηση στην Ευρώπη, η κλιμακούμενη παγκόσμια εμπορική αστάθεια και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από Κινέζους κατασκευαστές, κυρίως τη BYD. Ο Minto και ο διάδοχός του καλούνται να συνεχίσουν την εύθραυστη ανάκαμψη που ξεκίνησε υπό την ηγεσία του De Meo, ο οποίος ανανέωσε τη στρατηγική της εταιρείας και ενίσχυσε τη λειτουργική της απόδοση.
Σε τηλεφωνική δήλωσή του, ο Minto —ο οποίος βρίσκεται στη Renault από το 1997— ανέφερε ότι η εντατικοποίηση του ανταγωνισμού και η πτώση στη ζήτηση φορτηγών επηρέασαν αρνητικά τις επιδόσεις τον Ιούνιο. Υπογράμμισε πως έχουν ξεκινήσει μέτρα περιορισμού του κόστους, με έμφαση στη μείωση δαπανών στο back office, την παραγωγή και την έρευνα και ανάπτυξη.
Η νέα διοίκηση κληρονομεί επιπλέον ζητήματα, όπως η διαχείριση της ζημιογόνας μονάδας ηλεκτρικών οχημάτων και λογισμικού Ampere, την οποία ο De Meo δεν κατάφερε να εισαγάγει στο χρηματιστήριο. Τέλος, μια κρίσιμη απόφαση που πρέπει να ληφθεί είναι ο επαναπροσδιορισμός της στρατηγικής συμμαχίας με τη Nissan και ο ρόλος της Renault στην αγορά της Κίνας, όπου ήδη έχει συγκροτηθεί ομάδα μηχανικών και εξετάζεται συνεργασία με τη Zhejiang Geely Holding Group.
Πηγή: newmoney.gr
Διαβάστε επίσης: Πώς λειτουργεί το αόρατο δίκτυο λαθρεμπορίου όπλων που εξοπλίζει τους Χούθι παρά το εμπάργκο