Η Volvo κατέγραψε λειτουργικές ζημίες ύψους 10 δισ. σουηδικών κορωνών (1,03 δισ. δολάρια) κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2025, επηρεασμένη από τις καθυστερήσεις στην κυκλοφορία νέων μοντέλων και στην αύξηση του κόστους λόγω των δασμών. Ειδικότερα, τα λειτουργικά κέρδη της Volvo υποχώρησαν κατά το δεύτερο τρίμηνο, καθώς οι εντεινόμενες εμπορικές συγκρούσεις σε παγκόσμιο επίπεδο είχαν αρνητικό αντίκτυπο στις πωλήσεις.
Συγκεκριμένα, οι λιανικές πωλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας κατέγραψαν πτώση 12%, φτάνοντας τα 181.600 οχήματα, όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη.
Παρά τη μείωση αυτή, η Volvo ανέφερε ότι υπήρξε θετική επίδραση στο ίδιο διάστημα λόγω των πρωτοβουλιών που έχει αναλάβει για τον περιορισμό των δαπανών.
Νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, η εταιρεία είχε προειδοποιήσει για απομείωση ύψους 11,4 δισεκατομμυρίων σουηδικών κορωνών (περίπου 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων), επικαλούμενη τις καθυστερήσεις στην κυκλοφορία νέων μοντέλων και την άνοδο του κόστους λόγω των δασμών.
Η Volvo, η οποία ανήκει στον κινεζικό όμιλο Zhejiang Geely Holding Group Co., είναι μία από τις πιο ευάλωτες αυτοκινητοβιομηχανίες στους δασμούς. Αυτοί οι επιβαρυντικοί δασμοί, μαζί με προηγούμενες δυσκολίες στην εξέλιξη των προϊόντων, έχουν επηρεάσει αρνητικά τόσο την κερδοφορία όσο και τις πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων της, όπως το EX90 SUV και το ES90 sedan.
Την Τετάρτη, η εταιρεία ανακοίνωσε την πρόθεσή της να ξεκινήσει την παραγωγή του δημοφιλούς υβριδικού μοντέλου XC60 στο εργοστάσιό της στις Ηνωμένες Πολιτείες —ένα όχημα που μέχρι τώρα εισαγόταν από τη Σουηδία στην αμερικανική αγορά.
Ο διευθύνων σύμβουλος Hakan Samuelsson, τον οποίο επανέφερε στον ρόλο του τον Απρίλιο ο ιδιοκτήτης της Volvo, Li Shufu, με στόχο να αλλάξει πορεία η εταιρεία και να εναρμονιστεί στενότερα με τον όμιλο Geely, προχωρά στην υλοποίηση ενός ευρείας κλίμακας προγράμματος μείωσης κόστους. Το πρόγραμμα αυτό, ύψους 18 δισεκατομμυρίων κορωνών, προβλέπει περικοπές που θα επηρεάσουν περίπου 3.000 θέσεις εργασίας.
Επιπλέον, ο Samuelsson δήλωσε νωρίτερα μέσα στον μήνα ότι η Volvo θα μεταθέσει την έναρξη μαζικής παραγωγής στο νέο εργοστάσιό της στη Σλοβακία για τις αρχές του 2027, αντί του αρχικού στόχου που ήταν το 2026. Η αλλαγή αυτή γίνεται προκειμένου να ευθυγραμμιστούν καλύτερα τα χρονοδιαγράμματα εμπορικής κυκλοφορίας των νέων προϊόντων. Παράλληλα, η Volvo κατέληξε σε συμφωνία με την αδελφή εταιρεία Polestar, βάσει της οποίας το επερχόμενο SUV Polestar 7 θα κατασκευάζεται στις ίδιες εγκαταστάσεις από το 2028 και έπειτα.
Ο CEO καλεί την ΕΕ να μειώσει τους δασμούς στις ΗΠΑ
Παράλληλα, ο CEO της Volvo δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να προχωρήσει σε μείωση των δασμών στις εισαγωγές αυτοκινήτων από τις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς οι Βρυξέλλες επιδιώκουν την επίτευξη εμπορικής συμφωνίας με την Ουάσινγκτον. «Θα πρέπει να σκεφτούμε ένα σύστημα στο οποίο η Ευρώπη μειώνει επίσης τους λοιπούς δασμούς εισαγωγής από τις ΗΠΑ προς την ΕΕ», ανέφερε ο Samuelsson την Πέμπτη. Επισήμανε ότι οι δασμοί 10% που επιβάλλει η Ευρώπη στα αμερικανικά αυτοκίνητα, σε συνδυασμό με τους σημαντικά χαμηλότερους δασμούς των ΗΠΑ, αποτέλεσαν «την αφετηρία αυτής της συζήτησης».
Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ συνεχίζονται, παρά την πρόσφατη επιστολή του Ντόναλντ Τραμπ, στην οποία απειλούσε με την επιβολή επιπλέον δασμών 30% στις περισσότερες ευρωπαϊκές εξαγωγές από τον επόμενο μήνα. Οι απειλές αυτές έρχονται να προστεθούν στους ήδη υπάρχοντες δασμούς 25% που έχει επιβάλει ο Τραμπ σε αυτοκίνητα, ανταλλακτικά, καθώς και δασμούς 50% στον χάλυβα και το αλουμίνιο.
Πηγή: newmoney.gr
- Διαβάστε επίσης: Στο περίμενε ακόμα οι κουρεμένοι – Καμία πληρωμή μέχρι στιγμής