Η Boeing Co. αντιμέτωπη με απεργία στο αμυντικό της κέντρο στο Σεντ Λούις, καθώς οι εργαζόμενοι της ένωσης απέρριψαν πρόταση σύμβασης που θα αύξανε τους μισθούς τους κατά 20% σε διάστημα τεσσάρων ετών.
Η τοπική ένωση IAM Local 837, που εκπροσωπεί 3.200 εργαζόμενους στα εργοστάσια της Boeing σε Μιζούρι και Ιλινόις, απέρριψε μαζικά την πρόταση την Κυριακή, υποστηρίζοντας ότι η προσφορά της εταιρείας δεν ανταποκρίνεται στις προτεραιότητες και τις θυσίες του εξειδικευμένου προσωπικού. «Τα μέλη μας παραμένουν ενωμένα και απαιτούν σύμβαση που θα σέβεται την εργασία τους και θα διασφαλίζει το μέλλον τους», ανέφερε η ανακοίνωση της ένωσης.
Η τρέχουσα σύμβαση λήγει τα μεσάνυχτα της Κυριακής (τοπική ώρα), αλλά η διοίκηση της Boeing έχει ακόμα περιθώριο να επαναδιαπραγματευτεί. Αν αυτό δεν αποδώσει, οι εργαζόμενοι θα προχωρήσουν σε απεργία, αναστέλλοντας την παραγωγή στρατιωτικών αεροσκαφών.
Η Boeing επιδιώκει να αποφύγει ένα νέο εργατικό αδιέξοδο, μετά την περσινή απεργία στη Σιάτλ που διήρκεσε πάνω από δύο μήνες και παρέλυσε τη γραμμή παραγωγής των εμπορικών της αεροσκαφών.
Μια απεργία θα είχε σοβαρό κόστος για τον αμυντικό τομέα της Boeing, ο οποίος δεν έχει καταγράψει ετήσιο κέρδος από το 2022 και βρίσκεται σε φάση ανασυγκρότησης. Η παύση παραγωγής θα επηρεάσει κρίσιμα προγράμματα όπως τα F-15 και F/A-18, το εκπαιδευτικό αεροσκάφος Τ-7Α, το μη επανδρωμένο MQ-25 και άλλα εξοπλιστικά συστήματα.
Η αβεβαιότητα αναμένεται να απασχολήσει τους αναλυτές με την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Boeing την Τρίτη. Επιπλέον, θεωρείται ενδεικτική για τις επικείμενες διαπραγματεύσεις της GE Aerospace με άλλη τοπική ένωση IAM.
Οι εργαζόμενοι στο Σεντ Λούις είχαν απεργήσει τελευταία φορά το 1996 και δεν έχουν ιστορικό έντονου ακτιβισμού, σε αντίθεση με τις ενώσεις της Boeing στον Ειρηνικό Βορειοδυτικό.
Το 2022, τα μέλη της ίδιας ένωσης είχαν απορρίψει αρχικά πρόταση της Boeing, πριν αποδεχθούν τελικά τριετή συμφωνία με αύξηση 14% και προσαρμογές στο κόστος ζωής.
Αντίστοιχα, το 2023, οι ηγέτες των ενώσεων στο Puget Sound είχαν στηρίξει την πρόταση της Boeing, αλλά τα απλά μέλη την απέρριψαν, πικραμένα από προηγούμενη δεκαετή σύμβαση που περιλάμβανε κατάργηση συντάξεων και χαμηλές αυξήσεις μισθών εν μέσω πληθωριστικής κρίσης.
Η παρατεταμένη απεργία τότε απορρόφησε τα διαθέσιμα κεφάλαια της εταιρείας και την ώθησε να εκδώσει μετοχές αξίας σχεδόν 24 δισ. δολαρίων.
Πηγή: newmoney.gr
- Διαβάστε επίσης: Τι λένε τρεις αναλυτές για την «νέα εποχή» των κρυπτονομισμάτων