Η κινεζική Luckin προκαλεί τη Starbucks στο «σπίτι» της

Με mobile εφαρμογή, καινοτόμες γεύσεις και καφέ στα 1,99 δολάρια, η Luckin Coffee εισβάλλει στη Νέα Υόρκη, απειλώντας τη θέση της Starbucks σε μια από τις πιο ανταγωνιστικές αγορές παγκοσμίως

Στην καρδιά της Νέας Υόρκης, λίγα μόλις μέτρα από ένα κατάστημα της Starbucks, μια νέα καφετέρια με έντονο μπλε λογότυπο προσφέρει κοκτέιλ καφέ με γεύσεις καρύδας, ανανά και ροζ αφρό φράουλας.

Δεν πρόκειται για κάποιο τολμηρό startup, αλλά για την Luckin Coffee, τον γίγαντα του κινεζικού καφέ που έκανε την έκπληξη με την είσοδό του στην αμερικανική αγορά.

Και η σύγκρουση με τη Starbucks μόλις ξεκίνησε.

Luckin vs Starbucks: Ποιος θα βγει νικητής σε αυτή την αναμέτρηση;

Luckin vs Starbucks: Ποια θα κυριαρχήσει στο specialty coffee και στην καρδιά των Αμερικανών;

Η Luckin Coffee, η μεγαλύτερη αλυσίδα καφέ στην Κίνα με πάνω από 24.000 καταστήματα, έκανε το ντεμπούτο της στις ΗΠΑ στα τέλη Ιουνίου, ανοίγοντας δύο καταστήματα στο Μανχάταν – το ένα σε απόσταση αναπνοής από ένα Starbucks.

Η επιλογή δεν ήταν τυχαία: η Luckin επιδιώκει να αναμετρηθεί άμεσα με τον μεγαλύτερο «παίκτη» του είδους, εκεί που ξεκίνησε η παγκόσμια κουλτούρα του specialty coffee, αναφέρει η Wall Street Journal.

Υπενθυμίζεται ότι ένα σκάνδαλο λογιστικής απάτης οδήγησε την εταιρεία σε διαγραφή από το Nasdaq το 2020. Όπως εξηγεί το CNBC, o διευθύνων σύμβουλος της Luckin Coffee κατηγορήθηκε από την ίδια του την εταιρεία ότι παραποίησε μεγάλο μέρος των πωλήσεων που ανέφερε το 2019. H Luckin είχε δηλώσει επίσης κόστη και έξοδα που ήταν σημαντικά διογκωμένα ενώ είχε συμβουλέψει τους επενδυτές να μην βασίζονται σε προηγούμενες οικονομικές καταστάσεις.

Ωστόσο, τώρα η Luckin επιστρέφει πιο δυνατή,  με ιδιαίτερες γεύσεις, μεγάλες εκπτώσεις –  ένα φλυτζάνι καφέ έχει μόλις 1,40 δολάρια – και μια mobile-first εμπειρία που εντυπωσιάζει τους millennial και Gen-Z καταναλωτές.

Για πολλούς Αμερικανούς, όπως για τον 23χρονο Trainer Unsworth, η Luckin δεν είναι απλώς μια εναλλακτική – είναι λύση: «Καφές με λιγότερα από 2 δολάρια; Και μάλιστα γρήγορα και με ωραία γεύση; Δεν χρειάζομαι τίποτα άλλο», λέει στη Wall Street Journal.

Προβλήματα για την Starbucks εντός και εκτός ΗΠΑ

Την ίδια ώρα, η Starbucks αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις τόσο εντός όσο και εκτός ΗΠΑ.

Στην Κίνα, η αγορά που κάποτε κυριαρχούσε, το μερίδιό της έχει μειωθεί από 40% το 2017 σε μόλις 14% το 2024.

Το «χτύπημα» από τη Luckin ήταν τόσο ισχυρό, που ανάγκασε τη Starbucks να μειώσει τιμές σε πάνω από 20 ροφήματα και να ανασχεδιάσει την εμπειρία pickup για να διαχειριστεί τον όγκο των mobile παραγγελιών, σημειώνειη η Wall Street Journal.

Πίσω στις ΗΠΑ, η Luckin στοιχηματίζει στην απλότητα και την ταχύτητα, χωρίς να θυσιάζει την ποιότητα ή τη φαντασία.

Το μενού της στη Νέα Υόρκη περιλαμβάνει iced coconut lattes, pineapple cold brews και το δημοφιλές “Pink Sunrise” – ροζ, γλυκό και με φρούτα.

Οι ουρές δεν έχουν σχηματιστεί ακόμη, αλλά η εφαρμογή έχει ήδη δημιουργήσει πελάτες που επιστρέφουν για ένα ακόμα φλυτζάνι καφέ.

Οι διαφορές

Η αντίθεση είναι έντονη: η Starbucks πουλά εμπειρία, περιβάλλον και premium τιμή.

Η Luckin πουλά ταχύτητα, value και gamified αγορές.

Η διαφορά τους αντανακλά δύο κόσμους: τον «δυτικό» καθιστό-καφέ και τον «ανατολικό» καφέ-σε-3-λεπτά.

Σύμφωνα με αναλυτές της Bernstein, η Luckin μπορεί να πετύχει κερδοφορία στις ΗΠΑ σε 12-18 μήνες, αν οι όγκοι πωλήσεων αυξηθούν και οι εκπτώσεις περιοριστούν.

Και παρόλο που η σημερινή παρουσία της είναι μικρή, το κατάστημα της Νέας Υόρκης φέρει τον αριθμό 00002 – όχι τυχαία, λέει η Wall Street Journal. Είναι ξεκάθαρο σημάδι ότι οι φιλοδοξίες της είναι να γίνει μεγάλη και να ανοίξει πολλά καταστήματα στην Αμερική.

Και καθώς ακόμη και οι αποπεμφθέντες ιδρυτές της Luckin δημιούργησαν νέα αλυσίδα (Cotti Coffee), που ήδη ξεπέρασε τη Starbucks σε αριθμό καταστημάτων στην Κίνα, η «μάχη για τον καφέ» παίρνει παγκόσμιες διαστάσεις.

Ίσως τελικά, αυτός ο καφές να είναι πιο δυνατός απ’ ό,τι νομίζαμε.

Πηγή: ot.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ