Τέλος στο όριο 100 ml για τα υγρά στις πτήσεις – Τι αλλάζει στα αεροδρόμια της ΕΕ

Οι περιορισμοί στα υγρά χειραποσκευών ενδέχεται να αρθούν σύντομα σε ευρωπαϊκά αεροδρόμια με νέους σαρωτές ασφαλείας - Η αλλαγή αφορά μόνο αεροδρόμια με τεχνολογία «έξυπνης ασφάλειας»

Ένα από τα πλέον κουραστικά σημεία των αεροπορικών ταξιδιών μπορεί σύντομα να αποτελέσει παρελθόν. Οι περιορισμοί στη μεταφορά υγρών και τζελ στις χειραποσκευές ενδέχεται να αρθούν σε αρκετά ευρωπαϊκά αεροδρόμια, χάρη στις νέες τεχνολογίες ασφαλείας και την επικείμενη έγκριση προηγμένων συστημάτων ελέγχου.

Από το 2006, επιβάλλεται όριο 100 ml ανά συσκευασία υγρού σε διαφανή σακούλα συνολικής χωρητικότητας 1 λίτρου, λόγω απειλών για τρομοκρατικά χτυπήματα με υγρές εκρηκτικές ύλες. Το μέτρο αυτό εφαρμόζεται εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες σε όλα τα αεροδρόμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ωστόσο, σύμφωνα με τη Repubblica, η τεχνολογική πρόοδος στους ελέγχους μεταβάλλει τις συνθήκες. Η Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Πολιτικής Αεροπορίας (ECAC) φέρεται έτοιμη να εγκρίνει την αναβαθμισμένη έκδοση του λογισμικού που χρησιμοποιούν οι σαρωτές Hi-Scan 6040 CTiX της Smiths Detection, οι οποίοι προσφέρουν τρισδιάστατη απεικόνιση υψηλής ακρίβειας και μπορούν να εντοπίζουν ύποπτα αντικείμενα και εκρηκτικά.

Εφόσον οι τελικές δοκιμές κυλήσουν ομαλά, οι επιβάτες ενδέχεται σύντομα να μην χρειάζεται να αφαιρούν laptops ή tablets από τις αποσκευές τους, αλλά και να μεταφέρουν υγρά άνω των 100 ml, όπως ποτά, τζελ και καλλυντικά.

Η μετάβαση, πάντως, δεν ήταν ομαλή. Παρά τις επενδύσεις σε αρκετά αεροδρόμια, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε ξαφνικά περιορισμούς το 2024 λόγω αμφισβητήσεων, κυρίως από αμερικανικές αρχές, για την αξιοπιστία των σαρωτών. Έτσι, από την 1η Σεπτεμβρίου 2024, οι νέοι περιορισμοί επεκτάθηκαν σχεδόν παντού, προκαλώντας τεχνικές δυσκολίες και αντιδράσεις σε χώρες όπως Ιταλία, Γερμανία, Ιρλανδία, Μάλτα, Ολλανδία και Σουηδία.

Η δυσαρέσκεια υπήρξε έντονη, όχι μόνο από ταξιδιώτες αλλά και από φορείς των αεροδρομίων, που είχαν ήδη δαπανήσει μεγάλα ποσά – οι νέοι σαρωτές κοστίζουν έως και οκτώ φορές περισσότερα από τα παλιά μοντέλα, με αυξημένο κόστος συντήρησης. Ωστόσο, η επένδυση κρίθηκε απαραίτητη για να ενισχυθεί η ασφάλεια και να βελτιωθεί η εμπειρία του επιβάτη.

Μετά τις τελευταίες δοκιμές και αναβαθμίσεις, οι τεχνικές ενστάσεις φαίνεται πως ξεπεράστηκαν. Οι Βρυξέλλες εξετάζουν σοβαρά την άρση των περιορισμών εντός του καλοκαιριού, ίσως και τον Αύγουστο.

Αξίζει να διευκρινιστεί πως η αλλαγή δεν θα ισχύσει σε όλα τα αεροδρόμια, αλλά μόνο σε όσα έχουν εγκαταστήσει τεχνολογία “έξυπνης ασφάλειας”. Όσα αεροδρόμια δεν έχουν προχωρήσει σε αναβάθμιση, θα συνεχίσουν να εφαρμόζουν το παλιό καθεστώς.

Πηγή: newmoney.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ