Οι μετοχές της κινεζικής εταιρείας παιχνιδιών Pop Mart σημείωσαν άνοδο την Τετάρτη, μία ημέρα αφότου η εταιρεία ανακοίνωσε σχεδόν 400% αύξηση στα καθαρά κέρδη της, χάρη στη ραγδαία ζήτηση για τις φιγούρες Labubu σε όλο τον κόσμο.
Η μετοχή της Pop Mart ενισχύθηκε πάνω από 8% έως τις 11:47 π.μ. τοπική ώρα (11:47 μ.μ. Τρίτης ώρα Ανατολικής Ακτής ΗΠΑ), αφού νωρίτερα στην έναρξη της συνεδρίασης είχε υποχωρήσει έως και 4,7%.
Τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 204,4% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 13,88 δισ. γουάν (1,93 δισ. δολάρια), ενώ τα καθαρά κέρδη που αναλογούν στους μετόχους εκτινάχθηκαν κατά 396,5% στα 4,57 δισ. γουάν στο πρώτο εξάμηνο του 2025. Τα αποτελέσματα υπερέβησαν την εκτίμηση του περασμένου μήνα, που έκανε λόγο για τουλάχιστον 200% αύξηση εσόδων και 350% αύξηση κερδών.
Η εταιρεία, με έδρα το Πεκίνο, έχει δει τα λούτρινα Labubu —κούκλες με μεγάλα αυτιά, αιχμηρά δόντια και «άσχημα-χαριτωμένη» εμφάνιση— να κατακτούν την παγκόσμια αγορά. Τα μπρελόκ των 30 δολαρίων έχουν κάνει την εμφάνισή τους στις τσάντες της Ριάνα και της Λίσα από το συγκρότημα Blackpink.
Η Pop Mart διαθέτει τα παιχνίδια της σε «blind boxes» (κουτιά-έκπληξη), όπου οι καταναλωτές ανακαλύπτουν ποιο χαρακτήρα αγόρασαν μόνο αφού ανοίξουν τη συσκευασία.
Η μετοχή της εταιρείας έχει εκτοξευθεί περισσότερο από 200% από την αρχή του έτους, σύμφωνα με στοιχεία της LSEG.
Τον Ιούνιο, κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης κάλεσαν σε αυστηρότερη εποπτεία των «blind boxes» και των καρτών που πωλούνται σε παιδιά κάτω των οκτώ ετών, προτείνοντας μέτρα όπως επαλήθευση ηλικίας στο ταμείο και γονική συναίνεση για διαδικτυακές αγορές.
Χωρίς να κατονομάζουν άμεσα την Pop Mart, τα μέσα ενημέρωσης επέκριναν τις επιχειρήσεις που ενθαρρύνουν τα παιδιά να ξοδεύουν υπερβολικά σε «κουτιά-έκπληξη» και «τυφλές κάρτες».
«Πιστεύουμε ότι η διάρκεια της δημοφιλίας των βασικών IPs της Pop Mart παραμένει αβέβαιη. Αν και η ανάπτυξη των πωλήσεων των Labubu και άλλων χαρακτήρων είναι ισχυρή, δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να τους προτιμούν στα επόμενα 5-10 χρόνια, καθώς οι προτιμήσεις τους μπορεί να αλλάξουν πολύ γρήγορα», δήλωσε ο Τζεφ Ζανγκ, αναλυτής μετοχών στη Morningstar.
«Κατά την άποψή μας, η μετοχή παραμένει υπερτιμημένη, καθώς οι επενδυτές αγνοούν τον υψηλό επιχειρηματικό κίνδυνο μακροπρόθεσμα», πρόσθεσε ο Ζανγκ.
Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, εξαιρουμένης της Κίνας, αποτέλεσε τη μεγαλύτερη υπερπόντια αγορά της εταιρείας, με τα έσοδα να εκτοξεύονται κατά 257,8% στα 2,85 δισ. γουάν σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Η αμερικανική ήπειρος αποτέλεσε τη δεύτερη μεγαλύτερη υπερπόντια αγορά, με τα έσοδα να εκτινάσσονται πάνω από 1.000% στα 2,26 δισ. γουάν.
Η Pop Mart υπογράμμισε στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της ότι η Πνευματική Ιδιοκτησία (IP) βρίσκεται στον «πυρήνα» της επιχειρηματικής της στρατηγικής και επανέλαβε ότι θα συνεχίσει να επεκτείνει το αποτύπωμά της διεθνώς.
Πηγή: newmoney.gr