Τις τελευταίες ημέρες μετρά η ομοσπονδιακή φορολογική «επιδότηση» 7.500 δολαρίων για αγορές ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στις ΗΠΑ, η οποία λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου, έχοντας πυροδοτήσει μια ξέφρενη αγορά αυτοκινήτων, καθώς πολλοί προσπαθούν να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μεγάλη έκπτωση πριν να είναι πολύ αργά.
Οι συμφωνίες που κλείνονται είτε για αγορά είτε για χρόνιες μισθώσεις, σηματοδοτούν το τέλος μιας εποχής στην αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ. Μετά από χρόνια προώθησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους πελάτες, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προετοιμάζονται για έναν κόσμο χωρίς το ισχυρό κίνητρο της ομοσπονδιακής κυβέρνησης να υποστηρίξει την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων ή τους κανόνες απόδοσης καυσίμου που επιβραβεύουν τις πωλήσεις τους.
Νέα σελίδα για τα EV
Αυτή η αλλαγή θα έχει επιπτώσεις σε όλη τη χώρα, με τους αντιπροσώπους που στηρίχθηκαν σε μεγάλο βαθμό στην ηλεκτροκίνηση να πρέπει να προσαρμοστούν άμεσα και τους αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώνουν την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Η General Motors απέλυσε περίπου 360 υπαλλήλους σε ένα εργοστάσιο στο Ντιτρόιτ για τουλάχιστον ένα μήνα, προκειμένου να μειώσει την παραγωγή του GMC Hummer EV και του Cadillac Escalade IQ με μπαταρία. Η GM δήλωσε στη Wall Street Journal ότι ενημερώνει τακτικά τα χρονοδιαγράμματα για να ευθυγραμμίζει την παραγωγή με τις ανάγκες αποθεμάτων.
Προς το παρόν, οι έμποροι προετοιμάζονται για έναν μήνα… ηλεκτρισμένων πωλήσεων, ειδικά στο Κολοράντο, όπου τα ηλεκτρικά οχήματα πωλούνται πιο γρήγορα από ό,τι σε άλλες πολιτείες.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Nissan, η οποία έχει διαθέτει ένα από τα οχήματα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην πολιτεία των Βραχωδών Ορέων πρόσφατα ήταν το πλήρως ηλεκτρικό SUV Nissan Ariya.
«Ήταν απλώς απίστευτο για τον όγκο πωλήσεών μας», τόνισε στη WSJ ο Markus Kamm, διευθυντής πωλήσεων στη Nissan της Tynan, η οποία έχει μια προσφορά μίσθωσης 169 δολαρίων το μήνα για ένα Ariya υψηλότερης κατηγορίας με τιμή πώλησης 57.000 δολαρίων.
Κάντο όπως το Κολοράντο
Επί χρόνια, το Κολοράντο αποτελεί δημοφιλή προορισμό για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που αποτελούσαν σχεδόν το ένα στα πέντε οχήματα που πωλήθηκαν στην πολιτεία από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο – περισσότερο από το διπλάσιο μερίδιο αγοράς σε εθνικό επίπεδο.
Οι ειδικοί στα ηλεκτρικά οχήματα, όπως η Tesla και η Rivian, έχουν εδώ και καιρό αποκομίσει υψηλές πωλήσεις από τους κατοίκους του Κολοράντο. Τον Ιούνιο, μόνο τα pickup της σειράς F της Ford είχαν μεγαλύτερο αριθμό ταξινομήσεων νέων οχημάτων στην πολιτεία από το Model Y της Tesla, σύμφωνα με στοιχεία της S&P Global Mobility.
Οι έμποροι στην ευρύτερη περιοχή επισήμαναν στην WSJ ότι τα κρατικά προγράμματα κινήτρων και μια συντονισμένη προσπάθεια για την κατασκευή υποδομών ταχείας φόρτισης για την άμβλυνση των ανησυχιών για την αυτονομία ήταν οι μεγαλύτεροι παράγοντες που οδήγησαν στην υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Αλλά μετά τον Σεπτέμβριο, όσοι έχουν επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό στην πώληση ηλεκτρικών οχημάτων, θα αναγκαστούν να προσαρμοστούν γρήγορα σε έναν κόσμο χωρίς οικονομική βοήθεια από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση.
Ένα πρόβλημα, εκτιμούν οι αντιπρόσωποι σε όλες τις ΗΠΑ, είναι να διασφαλίσουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα πωληθούν πριν από τη λήξη της πίστωσης στο τέλος αυτού του μήνα. Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι η πίστωση θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε οχήματα που έχουν σταθερό συμβόλαιο με σημαντική προκαταβολή πριν από τότε.
Μέχρι στιγμής, σημειώνουν πρόοδο στην πώληση αποθεμάτων, σύμφωνα με στοιχεία του κλάδου από την ερευνητική εταιρεία JD Power. Το επιταχυνόμενο χρονοδιάγραμμα για τις αγορές αναμενόταν να οδηγήσει το μερίδιο λιανικής πώλησης ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ σε ιστορικό υψηλό τον Αύγουστο, δήλωσε η JD Power.
Πηγή: ot.gr
Διαβάστε επίσης: Σερβία: Μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ με κυβερνητική εντολή