Γιορτές με... λιγότερα ψώνια στις ΗΠΑ - Πιο κάτω από την πανδημία «βλέπει» η Deloitte

Οι καταναλωτές της Γενιάς Ζ φαίνεται να είναι μεταξύ εκείνων που κάνουν πίσω στις αγοράς

Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια των επερχόμενων εορτών προβλέπεται να αυξηθούν με τον βραδύτερο ρυθμό από την πανδημία, ανέφερε η Deloitte σε πρόβλεψη που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη, καθώς οι μακροοικονομικές αβεβαιότητες επηρεάζουν αρνητικά τις καταναλωτικές δαπάνες.

Μια τέτοια πρόβλεψη είναι σημαντική δεδομένου ότι οι αγορές των διακοπών αποτελούν κρίσιμο παράγοντα πωλήσεων για τους λιανοπωλητές, ειδικά εν μέσω αβέβαιης ζήτησης και επίμονου πληθωρισμού, που επιδεινώνεται από τις παρατεταμένες επιπτώσεις των ασταθών εμπορικών πολιτικών του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ.

Τις τελευταίες εβδομάδες, οι εταιρείες λιανικής πώλησης έχουν εκδώσει ανάμεικτες προβλέψεις ενόψει της εορταστικής περιόδου.

Η Target και η Best Buy έχουν διατηρήσει τις ετήσιες προβλέψεις τους, ενώ η Walmart και η Macy’s έχουν αντίθετα αυξήσει τις δικές τους προβλέψεις. Από την άλλη, η εταιρεία κατασκευής παιχνιδιών Mattel μείωσε την πρόβλεψή της.

Μια έρευνα της PwC νωρίτερα αυτόν τον μήνα προέβλεψε την πιο απότομη πτώση στις δαπάνες για τις γιορτές στις ΗΠΑ από την πανδημία, με τους αγοραστές της Γενιάς Ζ να είναι μεταξύ εκείνων που έκαναν πίσω.

Deloitte: Αγορές νωρίτερα;

«Οι καταναλωτές ενδέχεται να προβαίνουν ξανά σε αγορές που ξεκινούν εκ των προτέρων, ειδικά αν λάβουν υπόψη τους δασμούς και άλλα πληθωριστικά κόστη», δήλωσε ο Brian McCarthy, συνεργάτης της Deloitte.

«Ο ίδιος ο πληθωρισμός ωθεί τις τιμές των ειδών λίγο υψηλότερα, επομένως αυτό θα εκδηλωθεί με μια μικρή αύξηση των συνολικών δαπανών για τις διακοπές», πρόσθεσε.

Οι πωλήσεις κατά την περίοδο Νοεμβρίου 2025-Ιανουαρίου 2026 αναμένεται να αυξηθούν μεταξύ 2,9% και 3,4%, σε σύγκριση με αύξηση 4,2% πέρυσι, ανέφερε η Deloitte, επικαλούμενη στοιχεία από οργανισμούς όπως το Υπουργείο Εμπορίου των Ηνωμένων Πολιτειών και το Γραφείο Οικονομικής Ανάλυσης των Ηνωμένων Πολιτειών.

Οι πωλήσεις κατά την περίοδο Νοεμβρίου 2025-Ιανουαρίου 2026 αναμένεται να αυξηθούν μεταξύ 2,9% και 3,4%, σε σύγκριση με αύξηση 4,2% πέρυσι

Αυτό μεταφράζεται σε αναμενόμενες πωλήσεις κατά τη διάρκεια των εορτών από 1,61 τρισεκατομμύρια δολάρια έως 1,62 τρισεκατομμύρια δολάρια φέτος, έναντι 1,57 τρισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7,2% κατά την εορταστική περίοδο 2020-2021, μετά από αύξηση 4,9% το 2019-2020.

Η Deloitte προβλέπει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου θα αυξηθούν μεταξύ 7% και 9% κατά την επερχόμενη εορταστική περίοδο, σε μεγάλο βαθμό σύμφωνα με την περσινή αύξηση 8%, ενώ οι πωλήσεις στα καταστήματα προβλέπεται να αυξηθούν μεταξύ 2% και 2,2%, μια επιβράδυνση από την αύξηση 3,4% που παρατηρήθηκε πριν από ένα χρόνο.

Πηγή: ot.gr

Διαβάστε επίσης: Ο άνθρωπος πίσω από τη μεγαλύτερη απάτη με διαμάντια – Πώς ξεγέλασε τους επενδυτές και έκλεψε 170 εκατ. λίρες

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ