Shein Xcelerator: Η fast-fashion αυτοκρατορία που γίνεται πλατφόρμα υπηρεσιών

Η Shein λανσάρει το πρόγραμμα Xcelerator, δίνοντας σε άλλες μάρκες πρόσβαση στο εκτεταμένο δίκτυο παραγωγής της στην Κίνα - Στόχος της είναι να εξασφαλίσει νέα έσοδα εν μέσω δασμών και πιέσεων για IPO

Η κινεζικής καταγωγής και με έδρα τη Σιγκαπούρη Shein Group εγκαινιάζει μια νέα στρατηγική: ανοίγει το ισχυρό της δίκτυο παραγωγής σε τρίτες μάρκες μόδας, σε μια προσπάθεια να δημιουργήσει νέο πυλώνα ανάπτυξης καθώς οι δασμοί των ΗΠΑ πιέζουν το βασικό της μοντέλο λιανικής.

Το πρόγραμμα, που ονομάζεται Xcelerator, επιτρέπει σε brands να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες της Shein, από την παραγωγή νέων σχεδίων μέσα σε 5-7 ημέρες μέχρι την ανάπτυξη δειγμάτων, την αποθήκευση, τις πωλήσεις και την εκτέλεση παραγγελιών. Η μόνη προϋπόθεση είναι η παρουσία τους στο online marketplace της Shein.

Ήδη περίπου 20 μάρκες, ανάμεσά τους η γαλλική Pimkie και το brand του Φιλιππινέζου σχεδιαστή Jian Lasala, συμμετέχουν στο πρόγραμμα, το οποίο παρουσιάστηκε επισήμως τον Αύγουστο μετά από δύο χρόνια προετοιμασίας.

Η κίνηση αυτή διαφοροποιεί το επιχειρηματικό μοντέλο της Shein. Μέχρι σήμερα, οι πωλήσεις της βασίζονταν σχεδόν αποκλειστικά στα δικά της ultra-fast fashion προϊόντα — με μπλουζάκια στα 2,46 δολάρια και φορέματα στα 6,75 δολάρια. Όμως, μετά την κατάργηση της αμερικανικής φοροαπαλλαγής για μικρά δέματα από την Κίνα, οι προοπτικές ανάπτυξης περιορίστηκαν.

Μετατρέποντας το δίκτυο των προμηθευτών της σε υπηρεσία προς τρίτους, η Shein στοχεύει να κεφαλαιοποιήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα. Το κινεζικό παραγωγικό της οικοσύστημα θεωρείται δύσκολο να αντιγραφεί και ενδέχεται να αποτελέσει μακροπρόθεσμη πηγή ανάπτυξης αν πουληθεί και σε άλλες εταιρείες μόδας.

Η εταιρεία, που στο πρώτο τρίμηνο κατέγραψε πάνω από 400 εκατ. δολάρια καθαρά κέρδη και σχεδόν 10 δισ. δολάρια έσοδα, βρίσκεται παράλληλα αντιμέτωπη με τις προκλήσεις της εισαγωγής στο χρηματιστήριο. Η αρχική δημόσια προσφορά στις ΗΠΑ εγκαταλείφθηκε λόγω ελέγχων στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις εργασιακές πρακτικές, ενώ το σχέδιο για Λονδίνο δεν προχώρησε. Η Shein έχει πλέον καταθέσει εμπιστευτικά ενημερωτικό δελτίο στο Χονγκ Κονγκ, εξετάζοντας ακόμα και την επιστροφή της έδρας της στην Κίνα για να διευκολύνει τη διαδικασία.

Η Shein, που συχνά βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων για την επιθετική της στρατηγική, δείχνει με το Xcelerator ότι θέλει να μετατραπεί από «φθηνό retailer» σε πλατφόρμα υπηρεσιών μόδας με παγκόσμιο αποτύπωμα.

Πηγή: newmoney.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ