BMW: «Βουτιά» για τη μετοχή υπό το βάρος των μειωμένων πωλήσεων στην Κίνα και των δασμών

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναθεώρησε επί τα χείρω τις οικονομικές της προβλέψεις για το 2025, οδηγώντας τη μετοχή της σε πτώση έως 7,1%

Η μετοχή της BMW σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση από τον Νοέμβριο του 2024, μετά την αναθεώρηση των οικονομικών προβλέψεων λόγω των μειωμένων πωλήσεων στην Κίνα και των επιβαρύνσεων από δασμούς, υπογραμμίζοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία βασίζεται στις εξαγωγές.

Η μετοχή υποχώρησε έως 7,1% στην Φρανκφούρτη, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε ότι πλέον αναμένει ελαφρώς χαμηλότερα προ φόρων κέρδη για το 2025 σε σχέση με πέρυσι, έναντι προηγούμενης εκτίμησης για σταθερά αποτελέσματα. Η BMW μείωσε επίσης τις προβλέψεις της για τις ελεύθερες ταμειακές ροές του τομέα των αυτοκινήτων. Παρά την ισχυρή πτώση, η μετοχή συνεχίζει να κινείται υψηλότερα κατά περίπου 3% φέτος.

Οι δυτικοί κατασκευαστές χάνουν έδαφος στην Κίνα απέναντι σε εγχώριους ανταγωνιστές όπως η BYD και η Xiaomi, που προσφέρουν ηλεκτρικά οχήματα με πλήρη χαρακτηριστικά σε χαμηλές τιμές. Όπως μεταδίδει το Bloomberg, ο έντονος ανταγωνισμός στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του κόσμου πιέζει τα περιθώρια κέρδους, επηρεάζοντας επίσης τις Audi και Porsche της Volkswagen. Την Τρίτη, η Mercedes και η BMW δημοσίευσαν τα τριμηνιαία στοιχεία τους που δείχνουν πτώση των πωλήσεων στην Κίνα.

Τα προβλήματα του κλάδου αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία επιβαρύνουν συνολικά την οικονομία. Η βιομηχανική παραγωγή της χώρας υποχώρησε τον Αύγουστο με τον ισχυρότερο ρυθμό από τις αρχές του 2022, σύμφωνα με την Destatis, αποδεικνύοντας τη δυσκολία της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης να ξεπεράσει την πολυετή συρρίκνωση.

Η χαμηλή ζήτηση για πολυτελή ηλεκτρικά οχήματα επιβαρύνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που είναι ήδη αντιμέτωπες με τη χαμηλή ανάπτυξη στην Ευρώπη και τους δασμούς στις ΗΠΑ. Πολλές έχουν αναπροσαρμόσει την στρατηγική τους μειώνοντας το κόστος ή επανατοποθετώντας κεφάλαια σε κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά μοντέλα. Εταιρείες προμηθευτών, όπως η Robert Bosch GmbH και η ZF Friedrichshafen AG, ανακοίνωσαν χιλιάδες απολύσεις τις τελευταίες εβδομάδες.

Η BMW αναμένει πλέον ελεύθερες ταμειακές ροές πάνω από 2,5 δισ. ευρώ, μειωμένο από πάνω από 5 δισ. ευρώ προηγουμένως. Οι αλλαγές οφείλονται εν μέρει σε πληρωμές στήριξης των αντιπροσώπων στην Κίνα, οι οποίοι επηρεάζονται από μειωμένες προμήθειες τραπεζών για την πώληση χρηματοοικονομικών προϊόντων.

Η εταιρεία αναθεώρησε επίσης τις προβλέψεις για την επιστροφή δασμών από ΗΠΑ και Γερμανία, συνολικού ύψους «εκατομμυρίων τριών ψηφίων», αναμένοντας την αποπληρωμή το 2026 αντί για το 2025. Τον προηγούμενο μήνα, οι ΗΠΑ μείωσαν τους δασμούς στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την ΕΕ στο 15%, αναδρομικά από την 1η Αυγούστου.

Η BMW ελπίζει ότι τα νέα ηλεκτρικά οχήματά της θα ενισχύσουν τις πωλήσεις. Τον προηγούμενο μήνα παρουσίασε το iX3 SUV, το πρώτο μοντέλο της νέας σειράς Neue Klasse, στην οποία έχει επενδύσει πάνω από 10 δισ. ευρώ.

Πηγή: newmoney,gr

Διαβάστε επίσης: Κομισιόν: Τα μέτρα που προτείνει για την προστασία των αγροτών μετά τη συμφωνία ΕΕ-Mercosur

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ