Η Ferrari βρέθηκε στο επίκεντρο των αγορών την Πέμπτη, καθώς η μετοχή της υποχώρησε έως και 13% στο χρηματιστήριο του Μιλάνου και 11,3% στις προσυνεδριακές συναλλαγές στη Νέα Υόρκη, μετά την ανακοίνωση ότι περιορίζει τους στόχους εξηλεκτρισμού της.
Η εταιρεία πολυτελών αυτοκινήτων με έδρα το Μαρανέλο της Ιταλίας αποκάλυψε στο Capital Markets Day ότι έως το 2030 η γκάμα των μοντέλων της θα αποτελείται από 40% αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, 40% υβριδικά και μόλις 20% πλήρως ηλεκτρικά, έναντι του προηγούμενου στόχου 40%.
Η απόφαση αυτή, που αντικατοπτρίζει μια πιο συγκρατημένη προσέγγιση απέναντι στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, προκάλεσε απογοήτευση στους επενδυτές, με τη μετοχή να σημειώνει τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση από τις αρχές του 2024.
Σύμφωνα με τη διοίκηση, η αναθεώρηση οφείλεται σε μια «πελατοκεντρική στρατηγική» και στην προσαρμογή στο οικονομικό και τεχνολογικό περιβάλλον. Ο εκτελεστικός πρόεδρος John Elkann τόνισε πως η επένδυση στην “Elettrica”, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της Ferrari, «συνδυάζει τεχνολογία, σχεδιασμό και χειροποίητη δεξιοτεχνία».
Κατά τη διάρκεια ειδικού τεχνολογικού εργαστηρίου, η Ferrari παρουσίασε το πλαίσιο και το σύστημα μετάδοσης της “Elettrica”, με παραδόσεις να ξεκινούν στα τέλη του 2026 και παγκόσμια πρεμιέρα το 2025. Παρά τη φιλόδοξη τεχνολογική μετάβαση, οι επενδυτές ερμήνευσαν τη στροφή ως ένδειξη επιβράδυνσης του ρυθμού εξηλεκτρισμού, γεγονός που έπληξε την επενδυτική εμπιστοσύνη.
Η υποχώρηση της μετοχής της Ferrari έρχεται σε μια περίοδο όπου πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αναπροσαρμόζουν τις στρατηγικές τους λόγω αυξανόμενου κόστους, ελλιπών υποδομών φόρτισης και ανταγωνισμού από κινεζικές εταιρείες. Η Volvo Cars, για παράδειγμα, ανέστειλε το σχέδιό της να πουλά μόνο EV έως το 2030, επικαλούμενη την ανάγκη για ευελιξία.
Παρά τη βραχυπρόθεσμη πίεση στη μετοχή, η Ferrari ανακοίνωσε ότι θα λανσάρει τέσσερα νέα μοντέλα κάθε χρόνο από το 2026 έως το 2030, διατηρώντας έτσι ισχυρό ρυθμό καινοτομίας. Επιπλέον, το πελατολόγιό της έχει αυξηθεί στους 90.000 ενεργούς πελάτες, 20% περισσότερους σε σχέση με το 2022, στοιχείο που επιβεβαιώνει τη διαχρονική ανθεκτικότητα της μάρκας.
Πηγή: newmoney.gr
- Διαβάστε επίσης: Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: Επενδύσεις €400 δισ. στο Global Gateway