Η GM αυξάνει τις προβλέψεις κερδών εν μέσω ελάφρυνσης των δασμών

Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ ανακοίνωσε ότι οι δασμοί θα πλήξουν τα κέρδη της λιγότερο από το αναμενόμενο

Σε αναβάθμιση των οικονομικών προοπτικών της προχώρησε η General Motors (GM) για το έτος και μείωσε ελαφρώς την αναμενόμενη επίδραση από τους δασμούς, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει την αναμενόμενη ελάφρυνση των δασμών στις ΗΠΑ, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζει μια αποδυναμωμένη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Η εταιρεία αναμένει τώρα ότι τα ετήσια προσαρμοσμένα βασικά κέρδη της θα κυμανθούν μεταξύ 12,0 και 13,0 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμησή της για 10,0 έως 12,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ ανακοίνωσε ότι οι δασμοί θα πλήξουν τα κέρδη της λιγότερο από το αναμενόμενο, μειώνοντας την ενημερωμένη επίδρασή της σε ένα εύρος 3,5 δισεκατομμυρίων έως 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, από τα προηγούμενα 4 δισεκατομμύρια έως 5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η μετοχή της εταιρείας σημείωσε άνοδο περίπου 10% στις προσυνεδριακές συναλλαγές. Η αύξηση των προοπτικών της GM έδωσε ώθηση στην ανταγωνίστρια Ford περίπου 3%, ενώ ανοδικά κατά 1% κινήθηκε και η μετοχή της Stellantis στις προσυνεδριακές συναλλαγές.

Κέρδη πάνω από τις προσδοκίες της Wall Street

Τα τριμηνιαία προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή της GM μειώθηκαν στα 2,80 δολάρια, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών της LSEG για 2,31 δολάρια.

Ο γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας νωρίτερα αυτόν τον μήνα επιβαρύνθηκε με 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια από αλλαγές στη στρατηγική του για τα ηλεκτρικά οχήματα . Στα τέλη Σεπτεμβρίου, καταργήθηκε μια φορολογική έκπτωση 7.500 δολαρίων για τα μοντέλα που τροφοδοτούνται με μπαταρία και υπήρξε περαιτέρω χαλάρωση των κανονισμών σχετικά με τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων.

Σε επιστολή προς τους μετόχους, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της GM, Μαίρη Μπάρα, δήλωσε ότι η εταιρεία επικεντρώθηκε σε επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα (EV) για να ανταποκριθεί στις αυστηρές ομοσπονδιακές απαιτήσεις, τις οποίες ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ έχει έκτοτε σε μεγάλο βαθμό παρακάμψει. Αναμένει ότι η εταιρεία θα επιβαρυνθεί με μελλοντικές χρεώσεις που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά οχήματα, αν και είπε ότι τα οχήματα παραμένουν το «πολικό αστέρι» της.

«Είναι πλέον σαφές ότι η βραχυπρόθεσμη υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι χαμηλότερη από την προγραμματισμένη», δήλωσε η Μπάρα επικαλούμενη τους μεταβαλλόμενους κανονισμούς. «Ενεργώντας γρήγορα και αποφασιστικά για την αντιμετώπιση της πλεονάζουσας χωρητικότητας, αναμένουμε να μειώσουμε τις απώλειες ηλεκτρικών οχημάτων το 2026 και μετά», πρόσθεσε.

Τα έσοδα για το τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν οριακά στα 48,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ παρέμειναν ισχυρές παρά την αβεβαιότητα γύρω από τους δασμούς, σημειώνοντας αύξηση 6% το τρίτο τρίμηνο. Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σε μεγάλο βαθμό αποφύγει την αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων για να αντισταθμίσουν το κόστος των δασμών, οι Αμερικανοί αγοραστές αυτοκινήτων συνέχισαν να επιλέγουν ακριβότερα μοντέλα και πρόσθετα χαρακτηριστικά.

Τι θα κάνει με τα ηλεκτρικά οχήματα

Το 2021, η Μπάρα ανακοίνωσε τη φιλοδοξία της εταιρείας να παράγει μόνο ηλεκτρικά οχήματα έως το 2035, έναν στόχο που έκτοτε σταμάτησε να αναφέρει δημόσια, λέγοντας αντ’ αυτού ότι η ζήτηση των πελατών θα καθοδηγήσει τη γκάμα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ήταν ισχυρές για την GM και σε ολόκληρο τον κλάδο κατά το τρίτο τρίμηνο, καθώς οι αγοραστές έσπευσαν να επωφεληθούν από την φορολογική έκπτωση, αλλά εξακολουθούσαν να αποτελούν λιγότερο από το 10% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας.

Για να τονώσει τη ζήτηση των καταναλωτών, η GM σχεδίαζε να προσφέρει ένα πρόγραμμα που θα επέτρεπε στους αντιπροσώπους της να συνεχίσουν να προσφέρουν την φορολογική έκπτωση για τις μισθώσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Έκτοτε, έχει ανακαλέσει την πρωτοβουλία μετά από αντιδράσεις από νομοθέτες, συμπεριλαμβανομένου του Ρεπουμπλικάνου γερουσιαστή Μπέρνι Μορένο από το Οχάιο, πρώην εμπόρου αυτοκινήτων.

Η Ford ακύρωσε επίσης το πρόγραμμά της με τον ίδιο στόχο. Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των Hyundai και Stellantis, προσφέρουν κίνητρα για τη μείωση των τιμών που πληρώνουν οι καταναλωτές για τα ηλεκτρικά τους οχήματα.

Πηγή: ot.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ