Porsche: Βουλιάζει σε ζημιές και κρίση ηλεκτροκίνησης – Η «βαριά» κληρονομιά του νέου CEO

Η Porsche αναμένεται να ανακοινώσει ζημιές 611 εκατ. ευρώ, λόγω πτώσης στην Κίνα και κόστους ηλεκτροκίνησης - Ο νέος CEO Μίχαελ Λάιτερς καλείται να αναβιώσει την εταιρεία μέσα σε 3-5 χρόνια

Η Porsche ετοιμάζεται να ανακοινώσει βαριές ζημιές λειτουργίας στο τρίτο τρίμηνο, καθώς η γερμανική εταιρεία σπορ αυτοκινήτων βρίσκεται παγιδευμένη μεταξύ της ύφεσης στην Κίνα και των δασμών των ΗΠΑ, ενώ προσπαθεί να διαχειριστεί το κόστος της αντιστροφής της στρατηγικής της προς τα ηλεκτρικά οχήματα.

Η ανακοίνωση αυτή θα είναι η τελευταία του απερχόμενου CEO Όλιβερ Μπλούμε, του οποίου η δεκαετής θητεία ολοκληρώνεται σήμερα. Ο Μπλούμε θα παραμείνει επικεφαλής του ομίλου Volkswagen, μητρικής της Porsche.

Για να αναστρέψει την κατάσταση, η εταιρεία διόρισε τον Μίχαελ Λάιτερς, πρώην CEO της McLaren, ως νέο διευθύνοντα σύμβουλο από τον Ιανουάριο, με στόχο να ανεβάσει τη ζήτηση στην Κίνα και να ξεμπλέξει τον “γρίφο” της ηλεκτροκίνησης. Ωστόσο, οι επενδυτές παραμένουν επιφυλακτικοί.

«Μετά από αρκετές προειδοποιήσεις για κέρδη μέσα σε έναν χρόνο, η ορατότητα του επιχειρηματικού μοντέλου παραμένει πολύ περιορισμένη», δήλωσε ο Ίνγκο Σπάιχ της Deka Investment, που κατέχει περίπου 48 εκατ. δολάρια σε μετοχές της Porsche. Ο ίδιος πρόσθεσε πως η εμπειρία του Λάιτερς στις McLaren και Ferrari δείχνει την κατεύθυνση που ενδέχεται να ακολουθήσει η εταιρεία.

Η Porsche έχει εξελιχθεί σε ένα από τα μεγαλύτερα “θύματα” της κρίσης στον ευρωπαϊκό κλάδο αυτοκινήτου. Από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2022, η κεφαλαιοποίησή της έχει μειωθεί κατά το ήμισυ.

Σύμφωνα με τον Σπάιχ, η εταιρεία πρέπει να κερδίσει ξανά τους Κινέζους καταναλωτές και να τους πείσει να αποδεχτούν την ηλεκτροκίνηση: «Στην πολυτελή κατηγορία σπορ αυτοκινήτων, τα ηλεκτρικά δεν έχουν ακόμη κερδίσει την εμπιστοσύνη των πελατών. Το κρίσιμο ερώτημα είναι αν ο νέος CEO θα καταφέρει να οδηγήσει την Porsche στην ηλεκτρική εποχή».

Η Porsche αναμένεται να ανακοινώσει λειτουργικές ζημιές 611 εκατ. ευρώ για το τρίτο τρίμηνο, σύμφωνα με μέσο όρο 15 αναλυτών της Visible Alpha, έναντι κερδών 974 εκατ. ευρώ πέρυσι. Οι απώλειες αντικατοπτρίζουν έξοδα έως 1,8 δισ. ευρώ λόγω καθυστερήσεων στην παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων.

Το περιθώριο λειτουργικού κέρδους κατέρρευσε στο 2,6% το δεύτερο τρίμηνο, από άνω του 14% στις αρχές του 2024, ενώ τα περιθώρια κέρδους του ομίλου έχουν υποχωρήσει από 18% το 2022 σε μόλις 2% φέτος.

Ο Μπλούμε έχει δηλώσει ότι αναμένει «θετική δυναμική από το 2026 και μετά», ωστόσο οι αναλυτές θεωρούν ότι η ανάκαμψη θα απαιτήσει 3 έως 5 χρόνια, σύμφωνα με τον Παλ Σκίρτα της Metzler Bank.

Ο Λάιτερς θα πρέπει να εφαρμόσει πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που προβλέπει 1.900 περικοπές θέσεων εργασίας τα επόμενα χρόνια, επιπλέον 2.000 απολύσεων προσωρινών εργαζομένων φέτος. Ένα δεύτερο πακέτο μέτρων βρίσκεται ήδη υπό διαπραγμάτευση.

Στην Κίνα, οι πωλήσεις έχουν περισσότερο από μειωθεί στο μισό, φτάνοντας τα 32.195 αυτοκίνητα το 2025 έναντι του 2022. Η Porsche δυσκολεύεται να διατηρήσει τη σταθερότητα των πωλήσεων σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική και Κίνα, εξαιτίας της πίεσης τιμών, των δασμών και της μειωμένης ζήτησης.

Ο Σπάιχ σημειώνει ότι η Porsche μπορεί να αντέξει τον τρέχοντα δασμό 15% των ΗΠΑ, αλλά η πραγματική πρόκληση είναι «να επαναπροσδιορίσει το μέλλον των υπεραυτοκινήτων της στην ηλεκτρική εποχή και να αναβιώσει τη θέση της στην Κίνα».

Ο αναλυτής Του Λε από τη Sino Auto Insights προειδοποιεί: «Η Porsche δεν είναι πλέον το brand που ήταν, τουλάχιστον όχι στην πιο σημαντική αγορά του κόσμου».

Πηγή: newmoney.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ