Η Toyota Motor Corp. δεν σκοπεύει να αναθεωρήσει την πρότασή της για την ιδιωτικοποίηση της Toyota Industries Corp., ύψους 4,7 τρισ. γεν (περίπου 31 δισ. δολάρια), παρά την έντονη κριτική που δέχεται η συμφωνία από τους μετόχους και τις αγορές.
Ο διευθύνων σύμβουλος Κότζι Σάτο δήλωσε ότι, αν και υπάρχουν διαφορετικές απόψεις σχετικά με την αποτίμηση της Toyota Industries, δεν προβλέπεται αύξηση της προσφερόμενης τιμής, η οποία είναι χαμηλότερη από την τρέχουσα τιμή της μετοχής. Η πρόταση προέρχεται από τον όμιλο Toyota, υπό την ηγεσία του Ακίο Τογιόντα, και περιλαμβάνει ήδη μερίδιο 38% της εταιρείας, που δραστηριοποιείται στην παραγωγή αργαλειών και περονοφόρων οχημάτων.
«Ελπίζουμε να προχωρήσουμε με διαφάνεια, ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι να είναι σύμφωνοι», δήλωσε ο Σάτο σε δημοσιογράφους στο Τόκιο. Σε μεταγενέστερη δήλωσή του, πρόσθεσε ότι η Toyota Motor δεν είναι αγοραστής και δεν συμμετέχει στον καθορισμό της τιμής, αλλά, σύμφωνα με πληροφορίες από την Toyota Fudosan, δεν υπάρχει πρόθεση αλλαγής της προσφοράς.
Η προσφορά ύψους 16.300 γεν ανά μετοχή αντιστοιχεί σε έκπτωση 11% σε σχέση με την τιμή κλεισίματος της ημέρας ανακοίνωσης της συμφωνίας τον Ιούνιο — σημείο που έχει προκαλέσει αντιδράσεις από επενδυτές οι οποίοι θεωρούν ότι υποτιμά την αξία της εταιρείας. Η μετοχή της Toyota Industries διαπραγματευόταν την Πέμπτη στα 16.710 γεν, υποδηλώνοντας ότι οι επενδυτές αναμένουν βελτιωμένη πρόταση.
Σύμφωνα με την Asia Corporate Governance Association, περισσότεροι από 20 επενδυτές απέστειλαν επιστολή στα διοικητικά συμβούλια των δύο εταιρειών τον Αύγουστο, εκφράζοντας αντιρρήσεις για τη συμφωνία, η οποία δημοσιοποιήθηκε.
Η εταιρεία που θα αναλάβει την εξαγορά θα ελέγχεται κυρίως από την Toyota Fudosan Co., μη εισηγμένη εταιρεία ακινήτων με πρόεδρο τον Ακίο Τογιόντα, ο οποίος θα επενδύσει προσωπικά 1 δισ. γεν. Η Toyota Industries, η οποία αποτέλεσε τον πρόδρομο του ομίλου Toyota, διαθέτει περίπου 8% της Toyota Motor, γεγονός που θα ενισχύσει περαιτέρω την επιρροή της οικογένειας Τογιόντα στο μεγαλύτερο βιομηχανικό συγκρότημα της Ιαπωνίας.
Σε άλλο σημείο των δηλώσεών του, ο Σάτο αναφέρθηκε στις διαταραχές στην προμήθεια ημιαγωγών, που προκλήθηκαν από την κατάσχεση της Nexperia BV από την ολλανδική κυβέρνηση, υπογραμμίζοντας ότι η επίδραση στην Toyota είναι περιορισμένη. Παρότι η εξέλιξη έχει δημιουργήσει προβλήματα σε άλλους κατασκευαστές, όπως η Honda, ο Σάτο δήλωσε: «Η Toyota δεν έχει επηρεαστεί σημαντικά προς το παρόν. Είναι ένας κίνδυνος, αλλά όχι ο μοναδικός».
Η Nexperia είχε ειδοποιήσει πρόσφατα τους Ιάπωνες πελάτες της ότι ενδέχεται να μην μπορεί πλέον να διασφαλίσει την τροφοδοσία chips, μετά την παρέμβαση της ολλανδικής κυβέρνησης, που ανέλαβε τον έλεγχο της κινεζικής εταιρείας λόγω των περιορισμών στις εξαγωγές προς τρίτες χώρες.
Όσο για τις δηλώσεις του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ περί επένδυσης 10 δισ. δολαρίων της Toyota στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο Σάτο δεν έκανε κανένα σχόλιο, ενώ εκπρόσωπος της εταιρείας διευκρίνισε ότι δεν έχει υπάρξει επίσημη ανακοίνωση ή σχετική συζήτηση με τον Λευκό Οίκο.
Πηγή: newmoney.gr
Διαβάστε επίσης: Ήπια πτωτικά οι ευρωαγορές εν μέσω κερδών και σταθερών επιτοκίων της ΕΚΤ

