Για νέο χάος ετοιμάζονται τα αμερικανικά αεροδρόμια από το πρωί της Παρασκευής, καθώς οι σχεδιασμένες περικοπές στη διαθέσιμη πτητική ικανότητα των ΗΠΑ εκτιμάται πως δίνουν σε χιλιάδες ταξιδιώτες ελάχιστες ώρες ειδοποίησης για το αν η πτήση τους ακυρώνεται. Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να προκαλέσει νέα προβλήματα στην αεροπορική βιομηχανία των ΗΠΑ, η οποία ήδη δοκιμάζεται από το ιστορικά μεγαλύτερο κυβερνητικό shutdown στα χρονικά της χώρας.
Το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ και η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) ανακοίνωσαν την Τετάρτη ότι θα ζητήσουν από τις αεροπορικές εταιρείες να μειώσουν κατά 10% τη χωρητικότητα των πτήσεων σε 40 μεγάλα αεροδρόμια, ώστε να μειωθεί η πίεση στο σύστημα πτήσεων κατά τη διάρκεια του shutdown. Ωστόσο, οι λεπτομέρειες του μέτρου παραμένουν μέχρι και τώρα ασαφείς. Μάλιστα, ειδικοί του κλάδου προειδοποιούν ότι τίποτα δεν είναι οριστικό, πριν εκδοθεί επίσημη εντολή.
Σύμφωνα, πάντως, με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, οι αεροπορικές έχουν ενημερωθεί ότι οι μειώσεις πτήσεων θα πρέπει να γίνουν μεταξύ 6 π.μ. και 10 μ.μ.
Επιπλέον, σύμφωνα με πηγές, οι περικοπές θα ξεκινήσουν από 4% των πτήσεων την Παρασκευή και θα αυξηθούν σταδιακά έως το ζητούμενο 10% την επόμενη εβδομάδα.
Οι διεθνείς πτήσεις αναμένεται να εξαιρεθούν, αν και αυτό μπορεί επίσης να αλλάξει!
Οι τέσσερις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ, οι οποίες έχουν την ισχυρότερη παρουσία στα μεγάλα αεροδρόμια, αναμένεται να επηρεαστούν περισσότερο τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με ανάλυση της Jefferies. Η μείωση κατά 10% στη χωρητικότητα συνεπάγεται ότι οι American Airlines, Delta Air Lines, Southwest Airlines και United Airlines θα πρέπει να περιορίσουν τη συνολική διαθεσιμότητα θέσεων περίπου κατά 6%.
«Αναμένουμε ότι η μεγάλη πλειονότητα των ταξιδιών των πελατών μας δεν θα επηρεαστεί, ενώ οι υπερατλαντικές πτήσεις θα συνεχιστούν κανονικά», ανέφερε η American Airlines. «Καθώς προχωρούμε σε αλλαγές στο πρόγραμμα πτήσεων, θα επικοινωνήσουμε εκ των προτέρων με τους επιβάτες που επηρεάζονται».
Η United Airlines δήλωσε ότι θα επικεντρώσει τις μειώσεις σε περιφερειακές και εσωτερικές πτήσεις που δεν συνδέουν τους βασικούς κόμβους της.
H διαμάχη έχει επεκταθεί και στο πολιτικό σκηνικό, με αμφότερα τα κόμματα να ρίχνουν την ευθύνη για το πρόβλημα και ευρύτερα το shutdown στην αδιαλλαξία της άλλης πλευράς.
«Το κλείσιμο τμημάτων του Εθνικού Εναέριου Χώρου είναι μια δραματική και άνευ προηγουμένου κίνηση που απαιτεί περισσότερη διαφάνεια», δήλωσε ο Δημοκρατικός βουλευτής Ρικ Λάρσεν. Ζήτησε από την FAA να δημοσιοποιήσει άμεσα την αξιολόγηση κινδύνου που οδήγησε στην απόφαση.
Ο Ρεπουμπλικανός γερουσιαστής Τεντ Κρουζ επαίνεσε την απόφαση, λέγοντας ότι ήταν απαραίτητη για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
Η FAA έχει αναγκαστεί να επιβραδύνει τις ροές πτήσεων σε πολλά αεροδρόμια λόγω της έλλειψης ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας μετά τη διακοπή χρηματοδότησης την 1η Οκτωβρίου. Πάνω από 13.000 ελεγκτές εργάζονται χωρίς μισθό, με σοβαρές ψυχολογικές και οικονομικές συνέπειες, ενώ αυξάνεται ο αριθμός όσων δηλώνουν ασθένεια. Ομοίως, υπάλληλοι ασφάλειας που εργάζονται χωρίς αμοιβή εμφανίζουν αυξημένες απουσίες.
Υπό κανονικές συνθήκες μόνο το 5% των καθυστερήσεων οφείλεται σε έλλειψη προσωπικού, αλλά από την έναρξη του shutdown το ποσοστό αυτό είναι σταθερά υψηλότερο.
Πηγή: newmoney.gr
- Διαβάστε επίσης: Άλλα τρία στάδια μέχρι το ψηφιακό ευρώ – Πότε θα κυκλοφορήσει

